لیموترش | کاربردهای لیموترش | فواید لیموترش | خواص لیموترش

دیگه قرص خواب نخور! به جاش لیموترش بخور+ روش

با استفاده از یک لیموترش میتوانید خواب آرام و لذت بخشی را داشته باشید !

لیموترش
ویکی گردی:

لیمو ترش علاوه بر فواید و خواص فوق العاده ای که دارد کاربردهای دیگری نیز دارد که یکی از این کاربردها خواب راحت و آرام با قرار دادن این میوه کنار تخت در اتاق خواب است ! همچنین قرار دادن چند قاچ لیمو ترش کنار تخت در هنگام شب به غیر از بوی بینظیر آن برای سلامت بدن نیز خالی از لطف نیست و خواص بیشماری دارد ! در ادامه  شما رو با خواص لیمو ترش برای درمان بیخوابی شب آشنا میکنیم ! 

1-افزایش تمرکز درخواب 

لیمو یک خاصیت شگفت انگیز دیگر نیز دارد: استنشاق عطر هر روز، فرد متمرکز تر می شود و فعالیت ذهنی و حافظه آنها بهبود می یابد

۲۵ خاصیت لیمو ترش برای پوست، مو و تناسب اندام

۲- تنفس بهتر با استفاده از لیموترش 

لیمو حاوی آنتی اکسیدان ها و همچنین خواص آنتی باکتریال است. زمانی که هنگام خواب، با عمل دم و بازدم رایحه لیمو را به داخل بدن می دهیم، فرآیند تنفسی بهبود پیدا می کند و راه بینی تمیز می شود. افرادی که از آسم یا مشکلات سینوسی رنج می برند، حتماً باید این عادت مثبت را موقع خواب در نظر بگیرند و هر شب چند قاچ لیمو را کنار تختشان قرار دهند تا ریه آن ها برای تنفس بهتر، باز شود.

خواص سم زدایی لیمو، کیفیت هوای اطراف را ارتقا می دهد و همچنین یک رایحه بسیار قوی دارد که هوای اتاق را مطبوع کرده و بوی خوشایندی را ایجاد خواهد کرد.

 

۳- از بین بردن درد

طبق مطالعات انجام شده، رایحه حاصل از لیمو هنگام خواب به کنترل سر درد و درد روماتیسم و آرتروز کمک می کند. خانم هایی که از روغن لیمو استفاده می کنند، معمولاً استرس کم تری نسبت به بقیه دارند.

4- بهبود روحیه 

اسانس لیمو یک داروی اثبات شده برای افسردگی است. به همین دلیل است که اگر تمام راه حل های درمانی را امتحان کرده اید اما آنها هرگز کمکی نکردند، به این میوه آفتابی توجه کنید.

کاربردهای باورنکردنی پوست لیمو ترش + عکس

5- تازگی هوای اتاق و از بین بردن میکروب 

لیمو نه تنها عطر دلپذیر بلکه خاصیت ضد باکتریایی دارد. هوا را در اتاق به خوبی تمیز می کند.

6- کاهش فشار خون با استفاده از لیموترش 

مطالعات، به اثبات رسانده اند که بالم لیمو جریان خون را تنظیم می کند و فشار خون بالا را پایین می آورد. قراردادن یک قاچ لیمو کنار تختخواب و تنفس رایحه لیمو، فشار خون را تنظیم می کند. لیمو و دیگر مرکبات هم گرفتگی بینی و راه تنفسی را باز می کنند.

7-دفع حشرات

مطالعات نشان می دهد که مورچه ها و پشه ها از بوی لیمو و دیگر مرکبات متنفر هستند. مالیدن پوست لیمو روی پوست یا حتی قرار دادن آن نزدیک به بالش می تواند فرد را برابر گزیدگی حشرات و یا پشه محافظت کند.

8- افزایش هورمون خوشحالی

قاچ‌های لیمو با افزایش هورمون سروتونین یا هورمون خوشحالی در بدن، باعث شادابی بیشتر پس از بیدار شدن می‌شود.

9- آرامش‌بخش طبیعی

بوی لیمو عوارض استرس را در شما کاهش می‌دهد و باعث می‌شود بهتر بخوابید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر