ویتامین | مصرف ویتامین در پاییز | مصرف ویتامین |

با مصرف این ویتامین ها تو پاییز بدنتو ایمن کن !

در اینجا بهتون میگم که در فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کدام ویتامین ها و مواد معدنی رو نیاز داریم.

ویتامین
ویکی گردی:

وجود تمام ویتامین‌ ها و مواد معدنی برای بدن ضروری است؛‌ ولی نیاز بدن در هر فصل به ویتامین‌ ها متفاوت است. سطح انرژی بدن در پاییز و فصل سرما کاهش می‌یابد، بنابراین باید مواد غذایی مصرف شود که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، دمای بدن را بالا ببره. با ما همراه باشید تا بهتون بگم بدن شما کدام ویتامین ها رو در فصل پاییز نیاز داره.

ویتامین A : 

این ویتامین محلول در چربی و یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است. ویتامین A رطوبت پوست را افزایش داده و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. سیب زمینی، کدو تنبل، انواع کلم، اسفناج، نخودفرنگی، خرمالو، هویج، فلفل، زردآلو، انبه، تخم مرغ وکره حاوی این ویتامین هستند.

آسیب‌های مصرف اشتباه ویتامین دی که نمی دانستید!

مصرف حداکثر ۹۰۰ میکروگرم ویتامین A در روز برای مردان و ۷۰۰ میکروگرم برای زنان توصیه شده است که می‌تواند از مواد غذایی یا مکمل‌ها تامین شود. سیب زمینی، کدو، هویج، انبه، تخم مرغ، این ویتامین را دارند

1- ویتامین C 

ویتامین C یا اسیداسکوربیک یک ماده مغذی محلول در آب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از پوست و مو ضروری است. مرکبات، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، انواع کلم، اسفناج، خربزه و طالبی، شلغم، فلفل دلمه‌ای، آناناس، نخود فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین C هستند. گوجه، کدو، پرتقال، شلغم این ویتامین را دارند.

2- ویتامین E 

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اسفناج، بادام، دانه آفتابگردان، میگو، روغن زیتون، ماهی، کلم بروکلی، کدو حلوایی، بادام زمینی، شلغم، چغندر، خرمالو، کیوی و مارچوبه، مهمترین منابع ویتامین E هستند. ماهی، زیتون، بادام، کلم بروکلیف چغندر این ویتامین را دارند.

3- ویتامین D3 

مطالعات مختلفی در سراسر جهان نقش ویتامین D در عملکرد اندام‌های مختلف بدن را تایید کرده‌اند. به دلیل اینکه نور خورشید مهمترین منبع این ویتامین است، ممکن در پاییز و زمستان به میزان کافی در بدن جذب نشود.

مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، ۱۵ دقیقه پیاده‌روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است. قارچ، پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی این ویتامین را دارند.

4- ویتامین B کمپلکس

تمام ویتامین‌های گروه B را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین‌ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می‌کند تا چربی‌ها و پروتئین‌ها برای سوخت، مصرف شود. به همین دلیل است که با مصرف ویتامین B به ویژه ویتامین B ۱۲ افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می‌دهد.

5- امگا ۳

 این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا "اچ دی ال" را حفظ می‌کنند. بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماری‌های مفصلی می‌شوند و این در حالی است که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه‌های آرتروز و آرتریت روماتوئید است، می‌شود.

بهترین زمان برای جذب هر ویتامین چه ساعتی است؟ + عکس

6- آهن 

مهم‌ترین نقش آهن، کمک به حفظ سلامت کلی گلبول‌های قرمز است. برخی از افراد به میزان کافی آهن در بدن خود ندارند و همین باعث بروز برخی علائم در آن‌ها می‌شود. این در حالی است که مصرف مکمل و قرص آهن به تأمین آهن مورد نیاز بدن و جلوگیری از ایجاد علائم کم‌خونی و کمبود آهن بسیار کمک می‌کند.

7- منیزیم 

منیزیم نیز یکی از مواد غذایی بهبود دهنده خلق وخوست. میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان ۱ تا ۸ سال به ۸۰ تا ۱۳۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. ۲۴۰ میلی گرم در روز برای کودکان ۹ تا ۱۳ ساله توصیه شده است

پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای ۱۴ سال توصیه می شود که روزانه بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم منیزیم مصرف کنند؛ در حالی‌که این میزان در زنان بالای ۱۴ سال بین ۳۲۰ تا ۳۶۰ میلی گرم است. دانه آفتاب‌گردان، بادام، دانه کنجد، گندم و انواع غلات، شیرسویا، لوبیا سفید و قهوه‌ای، ‌بلغور جوی دوسر، کلم بروکلی، اسفناج، نخود، شیر، موز، برنج قهوه‌ای، میگو، کره بادام زمینی و نان برخی از مواد غذایی حاوی منیزیم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر