جگر مرغ | غذا با جگر مرغ

طرز تهیه غذای خوشمزه و مقوی با جگر مرغ | جگر مرغ رو به سبک جدید بپز

جگر مرغ یه ماده غذایی مقویه که بهتره تو غذاها ازش استفاده کنید. تو این مطلب روش تهیه یه غذای خفن با جگر مرغ رو بهتون آموزش میدیم.

جگر مرغ
ویکی گردی:

اگر دنبال یه ماده غذایی با ویتامین زیاد هستید؛ جگر مرغ بهترین انتخاب میتونه باشه. از فواید جگر مرغ می تونیم به سلامت خون، سلامت قلب و کاهش استرس اشاره کنیم. ممکنه غذا درست کردن با این ماده غذایی براتون دشوار باشه و هیچ ایده ای به فکرتون نرسه؛ این مطلب به دوپیازه خوشمزه با جگر مرغ رو بهتون آموزش میده. 

روش تهیه دو پیازه جگر مرغ

مواد لازم

پیاز ۲ عدد
ادویه به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی
آویشن و زیره به مقدار لازم
جگر مرغ ۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای نصف یک عد

کتلت مرغ و سیب زمینی رو سریع و راحت بپز | نکات مهم پخت کتلت

جگر مرغ

روش تهیه

  • برای تهیه دو پیازه جگر خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. در صورت تمایل می توانیم پیاز ها را درون غذا ساز ریخته و به صورت خرد شده تحویل بگیریم.

  • در این مرحله یک تابه بزرگ بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه مقدار کمی روغن مایه اضافه کرده و اجازه می دهیم داغ شود. وفتی که روغن کمی داغ شد، پیاز ها را درون آن ریخته و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

  • وقتی پیاز ها به اندازه کافی تفت خورد، ادویه را همراه با نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه کرده و تفت می دهیم. کمی که ادویه ها تفت خورد و بوی ادویه خارج شد، زیره و آویشن هم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آن ها هم تفت بخورند.

طرز تهیه کیک مرغ شیک و مجلسی به روش رستورانی + فیلم

  • جگر ها را می توان به سلیقه خود به صورت درسته استفاده کنیم یا اینکه انها را به صورت تکه های دلخواه خرد کنیم. وقتی ادویه ها با پیاز کامل تفت خورد، جگر را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی رنگ آن عوض شود.

  • سپس رب گوجه فرنگی خانگی را به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و به خوبی سرخ شود. سپس فلفل دلمه ای را که نگینی کرده ایم اضافه کرده و با جگر ها تفت می دهیم.

  • حالا درب تابه را می بندیم و می گذاریم با حرارت ملایم مغز پخت شود. در زمان پخت گاهی درب تابه را برداشته و هم می زنیم تا پخته شود. وقتی آب آن تمام شد، مرتب جگر ها را مخلوط می کنیم تا کمی سرخ و برشته شود.

شما می تونید این غذا رو همراه با برنج بخورید. 

تو روش دیگه سرو این غذا؛ نون باگت است. غذا رو لای نون باگت گذاشته و با انواع سبزیجات یا ترشیجات؛ نوش جان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر