سفر به خنک ترین جاهای دیدنی ایران | آشنایی با خنک ترین جاهای دیدنی ایران در تابستان

همیشه به نزدیکی تابستان که می‌ رسیم، از همان ابتدا دغدغه برنامه‌ ریزی تعطیلات برای سفر رفتن در سرمان غوغا می‌ کند. پس اگر به دنبال آشنایی با خنک ترین جاهای دیدنی ایران برای سفر در تابستان هستید با ویکی گردی همراه باشید.

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان
ویکی گردی:

خنک ترین جاهای دیدنی ایران کدامند؟ یکی از مهم ترین ملزومات سفر در تابستان شناخت کامل خنک ترین جاهای دیدنی ایران است که سفر تابستانی شما را به یاد ماندنی تر می کند. اگر شما نیز قصد داشتن سفری دلنشین به خنک ترین جاهای دیدنی ایران را دارید، برای آشنایی هرچه بهتر با خنک ترین جاهای دیدنی ایران با ویکی گردی همراه باشید.

لاله زار در شهرستان بردسیر

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌های ایران است که بیشتر بخاطر کویرهای وسیع و هوای گرم و بیابانی خود شناخته می‌شود. با این وجود در فاصله‌ی ۱۲۰ کیلومتری این شهر، یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین مناطق ایران قرار دارد. بخش لاله‌زار از توابع شهرستان بردسیر با ارتفاع حدود سه هزار متری از سطح دریا، به بام کرمان معروف است. این ناحیه‌ی کوهستانی بدلیل دارا بودن شرایط جوّی مطلوب و معتدل مقصد بسیار خوبی برای یک سفر تابستانی است. هم‌چنین لاله‌زار بخاطر پرورش مرغوب‌ترین گل‌های سرخ و بنفشه شهرتی جهانی دارد و کمپانی‌های بزرگ تولید اسانس‌های عطرسازی در اروپا مشتری گل‌های بنفشه، رز و نیز باریجه‌ی لاله‌زار هستند.

علاوه بر مناظر عطرآگین دشت‌های پوشیده از گل که در فصل بهار هزاران گردشگر را راهی لاله زار می‌کند؛ این منطقه‌ی زیبا نقاط دیدنی دیگری دارد که معروفترین آن‌ها عبارتند از: چشمه آبگرم لاله زار، سد لاله زار و دره‌ی گردوکار. برای انتخاب یک مقصد تابستانی، با سفر به قلب کویر یکی از خنک ترین شهرهای ایران را خواهید دید تا از این سفر غافلگیر کننده لذت و آرامش بی‌نظیری تجربه کنید.

 

شهرستان اقلید در استان فارس

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

شهرستان اقلید واقع در شمال استان فارس، یکی دیگر از مناطق دیدنی کمتر شناخته شده در کشور است که نقاط دیدنی فراوان و آب هوایی معتدل در فصل تابستان دارد. این شهر با پنج هزار سال قدمت، دیدنی‌های تاریخی مهمی مانند باتلاق گور بهرام، غار و کتیبه‌ی براق، حوضچه‌ی دختر گبر و تل باکان دارد. اقلید از هزاران سال قبل شهری مهم و پررونق بوده است و وجه تسمیه‌ی آن واژه‌ی یونانی اقلید به معنای کلید است که نشان می‌دهد این شهر را کلید ورود به سرزمین پارس می‌دانسته‌اند.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، اقلید به دلیل برخورداری از طبیعت دیدنی و هوای مطلوبی که بخاطر قرار گرفتن در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا دارد؛ انتخاب خوبی برای سفرهای تابستانی است. تابستان‌های معتدل اقلید، گردشگران فراوانی را که از گرمای هوای مناطق جنوبی خسته شده‌اند به این شهر می‌کشاند. مناطق طبیعی بکر و زیبایی همچون دریاچه‌ی کافتر، چشمه‌ی محمد رسول‌الله، تنگه‌ی براق و چشمه‌ی بالنگان، اقلید را به یکی از خنک ترین شهرهای ایران برای سفر تابستانی ساکنان جنوب و مرکز ایران تبدیل کرده است.

 

شهمیرزاد در استان سمنان

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

سمنان یکی از گرم‌ترین استان‌های ایران است که به دلیل نوار کویری طولانی هم‌مرز با کویر مرکزی ایران در مناطق جنوبی خود، استانی با آب و هوای گرم و خشک بحساب می‌آید. با این وجود، یکی از زیباترین و خاطره‌سازترین ییلاقات ایران در شمال این استان واقع شده است. شهرستان شهمیرزاد، سرزمینی سرسبز و حاصلخیز در ۲۵ کیلومتری شمال سمنان است که بدلیل واقع شدن در دامنه‌های جنوبی البرز از هوایی معتدل و ملایم برخوردار است.

شهمیرزاد نقاط دیدنی مختلفی مانند دره‌ی سرسبز بلبل‌دره و رودخانه‌ی شیر قلعه دارد. اما اصلی‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر هوای بسیار مطبوع، باغات میوه و کوچه باغ‌های خیال انگیز و رؤیا گونه است. در حقیقت شهمیرزاد شهر کوچه‌باغ‌ها است که آرامش ناب حاصل از سیاحت در کوچه‌های زیبا و عطر آگین آن، تجربه‌ی بی‌همتایی است. بزرگترین باغ گردوی جهان و کهن‌ترین درخت گردوی جهان با بیش از ۱۳۰۰ سال قدمت نیز در این شهر واقع شده و مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر هستند. هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و ویلاهای کوهستانی متعددی در این شهر احداث شده است و به همین دلیل می‌توانید شهمیرزاد را بعنوان یکی از خنک ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان انتخاب کنید.

 

شهر کرد در استان چهارمحال و بختیاری

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

شهر کرد که به بام ایران مشهور است یکی از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی است. این شهر زیبا و دیدنی که جمعیت غالب آن را قوم خون‌گرم و مهمان نواز بختیاری تشکیل می‌دهد در گذشته دِهکُرد نامیده می‌شده است. هوای خنک این شهر زاگرس نشین در فصل تابستان، دلیل اصلی شهرت آن است. با این حال شهرکرد جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد که مهم‌ترین آن‌ها قلعه‌ها و مکان‌های تاریخی است. از این میان می‌توان به قلعه‌ی چالشتر، قلعه‌ی دزک، شیر سنگی، کتیبه‌ی پیرغار،  قلعه‌ی شمس آباد و موزه‌های مختلف این شهر اشاره کرد.

شهر کرد به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع حدود ۲۱۰۰ متری از سطح دریا، زمستان‌های بسیار سرد و تابستانهای خنکی دارد. میانگین دمایی این شهر حدود ۱۲ درجه‌ی سانتیگراد است. در این شهر جاذبه‌های طبیعی متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها پارک ملی تنگ صیاد، آبشار بوینه، تالاب چغاخور و تالاب گندمان است. بسیاری از گردشگران از شهر کرد بعنوان یکی از بهترین و خنک ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان یاد می‌کنند.

 

فیروز کوه در استان تهران

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی تهران و در مسیر تهران به استان مازندران قرار دارد. این شهر به‌خاطر هوای خنک و در اغلب اوقات سال، سرد خود مشهور است. فاصله‌ی کم این شهرستان با کلان‌شهر تهران و دسترسی مناسب سبب شده است تا بسیاری از ساکنین تهران برای فرار از گرما و هیاهوی این شهر، به طبیعت زیبا و هوای دلپذیر فیروزکوه پناه ببرند.

تنگه‌ی واشی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی فیروزکوه است که طبیعت زیبا و خنکای روح‌نواز آن باعث شده تا در فصل تابستان همیشه مملو از جمعیت باشد. چشمه‌ی آبگرم آمده یکی دیگر از دیدنی‌های پرطرفدار این شهر کوهستانی زیبا است. فیروزکوه در ارتفاع حدود دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد و برای اقامت شبانه در این شهر باید افت محسوس دمای شبانه حتی در گرم‌ترین فصل سال را در نظر داشت.

 

شهر کُرد کوی در استان گلستان

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

یکی از بهترین نقاطی که برای سفر تابستانی می‌توان در نظر داشت و در آن با تعدادی از خنک ترین شهرهای ایران آشنا شد، شهر کرد کوی در غرب استان گلستان است. این شهر تعدادی از زیباترین و بکرترین مناطق طبیعی و حفاظت شده‌ی کشور را در خود جای داده است که مهم‌ترین آن‌ها، دهکده‌ی توریستی جهان‌نما است. این منطقه‌ی بکر بخاطر هوای معتدل و چشم‌اندازهایی بدیع و حیرت‌انگیز، در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به خود می‌خواند.

از دیگر مناطق زیبای کرد کوی می‌توان به دهکده‌های ییلاقی دراز نو و یزدان نو، پارک جنگلی کرد کوی و آبشارهای دو آب و هفت طبقه اشاره کرد. کرد کوی بدلیل دسترسی بسیار خوبی که مناطق دیدنی و ییلاقی استان گلستان دارد، یکی از بهترین شهرهای کشور برای تجربه‌ی یک سفر تابستانی بیاد ماندنی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر