اطلاعات بهترین جاهای دیدنی هلند | همه چیز درباره بهترین جاهای دیدنی هلند

10 تا از بهترین جاهای دیدنی هلند | بهترین جاهای دیدنی هلند کجاست؟

هلند کشوری کوچک با جمعیتی کمی بیشتر از ۱۷ میلیون نفر است که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۹ میلیون گردشگر را جذب کرده و این موفقیت بیش از هر چیز به خاطر جاهای دیدنی هلند است.

جاهای دیدنی هلند
ویکی گردی:

جای تعجب نیست که همه در مورد هلند به عنوان سرزمین لاله‌های رنگارنگ صحبت می‌کنند اما جاهای دیدنی هلند به همین جا ختم نمی شود و هلند سرشار از جاذبه های گردشگری بی ‌مانند است. جاهای دیدنی هلند شامل آسیاب‌های بادی زیبا، مزارع سرسبز، دهکده‌های روستایی و شهرهای پر جنب و جوش می شوند که غنی از هنر، فرهنگ و تاریخ هستند. برای آشنایی با جاهای دیدنی هلند با ویکی گردی همراه باشید.

قصر سلطنتی آمستردام

جاهای دیدنی هلند

میدان دام آمستردام (Dam Square) را می‌توان در زمره اصلی‌ترین جاذبه‌های هلند قرار داد که جاذبه‌های گردشگری مختلفی را در اطراف خود جای داده است. قصر سلطنتی آمستردام یکی از زیباترین و مهمترین جاهای دیدنی هلند است که در شرق میدان دام واقع شده و زمان ساخت آن به اوج دوران طلایی هلند (Dutch Golden Age) و زمانی بازمی‌گردد که آمستردام نه تنها مهمترین شهر هلند، بلکه یکی از مهمترین شهرهای اروپا و حتی جهان به شمار می‌رفت. این بنا در ابتدا تالار شهر آمستردام بوده اما با اشغال هلند توسط نیروهای فرانسه و تاجگذاری لویی ناپلئون (برادر ناپلئون بناپارت) به عنوان پادشاه هلند، این بنا به قصر سلطنتی تبدیل شد. اگرچه این بنا هنوز در اختیار خاندان سلطنتی هلند است، اما پادشاه در آن سکونت ندارد و تنها در مواقعی خاص و مراسم‌های تشریفاتی از آن استفاده می‌کند. بنابراین در اغلب ایام سال می‌توانید از این قصر که از زیبایی‌های کشور هلند به شمار می‌رود بازدید کنید.

 

تونل‌های زیرزمینی ماستریخت 

جاهای دیدنی هلند

هلند کشور زیبایی است، اما این زیبایی تنها به روی زمین محدود نمی‌شود و قرار نیست تمام جاهای دیدنی هلند روی زمین باشند. یکی از جاهای دیدنی کشور هلند، در زیر سطح زمین شهر ماستریخت قرار دارد. زیر زمین شهر ماستریخت مجموعه‌ای از هزاران غار و تونل زیرزمینی قرار دارد که می‌توانید ساعت‌های متمادی در آنها بگردید و لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که برای بازدید از این اماکن دیدنی کشور هلند، حتما باید از راهنمایان حرفه‌ای کمک بگیرید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.کندن این تونل‌ها از دوران قرون وسطی در این شهر رواج داشته و راهی بوده است برای بدست آوردن مصالح ساختمانی به منظور ساخت منازل مسکونی. اما در قرن‌های بعدی و بخصوص قرن بیستم، این تونل‌ها نقش سرپناه و مخفیگاه را در دوران جنگ جهانی دوم ایفا می‌کردند.

 

مجموعه آسیاب‌های بادی کیندردیک 

جاهای دیدنی هلند

یکی از مهمترین نمادهای هلند که در سرتاسر جهان با آن شناخته می‌شود، آسیاب‌های بادی هلند هستند و تقریبا غیرممکن است که برای عکس از جاهای دیدنی هلند در اینترنت جستجو کنید اما عکسی از این آسیاب‌های بادی نبینید. پس دور از انتظار نیست که این آسیاب‌های بادی از مهمترین جاهای دیدنی هلند نیز به شمار بروند. اگرچه این آسیاب‌ها در نقاط مختلف این کشور قرار دارند، اما دهکده کیندردیک در استان هلند جنوبی، یکی از بهترین جاهای دیدنی هلند برای دیدن این آسیاب‌هاست. در این روستا تعداد زیادی آسیاب بادی وجود دارد که بین سال‌های ۱۷۳۸ تا ۱۷۴۰ ساخته شده‌اند و وظیفه خارج کردن آب از زمین‌ها و مرداب‌های این منطقه را داشته‌اند. با توجه به اهمیت این آسیاب‌های بادی در فرهنگ و سبک زندگی هلندی، این دهکده به طور کامل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهمترین جاهای دیدنی در هلند به شمار می‌رود.

 

کانال‌های آمستردام 

جاهای دیدنی هلند

یکی دیگر از جاهای دیدنی هلند که باعث شهرت این کشور در بین گردشگران شده، مجموعه کانال‌های آبی آمستردام است که در زمره محبوب‌ترین مناطق دیدنی هلند به شمار می‌روند. در مرکز شهر آمستردام و قلب تاریخی این شهر، مجموعه‌ای از کانال‌های مختلف ساخته شده که میدان دام را مانند چند حلقه احاطه کرده‌اند. جالب است بدانید که طول این کانال‌های آمستردام و پل‌های آن، از کانال‌ها و پل‌های شهر ونیز ایتالیا نیز بیشتر است و با توجه به اهمیتش در بافت تاریخی شهر آمستردام، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. علاوه بر قایق سواری و یا تورهای کروز کانال‌های آمستردام، قدم زدن در کنار آنها و تماشای ساختمان‌های زیبای حاشیه کانال یکی از تفریحات رایگان آمستردام به شمار می‌رود.

 

موزه ون گوگ 

جاهای دیدنی هلند

بسیاری از افراد، هلند را کشور موزه‌ها می‌دانند زیرا در این شهر تعداد بسیار زیادی موزه جذاب وجود دارد که همه آنها از جاهای دیدنی هلند هستند. اما در میان خیل موزه‌های هلند، موزه ون گوگ جایگاه بسیار حائز اهمیتی دارد. این موزه همانطور که از نامش پیداست، به طور اختصاصی به آثار نقاش مطرح هلندی، ونسان ون گوگ می‌پردازد و تعدادی از مهمترین آثار و نوشته‌های این هنرمند را در خود جای داده است.

 

موزه سلطنتی آمستردام

جاهای دیدنی هلند

اما در کنار موزه ون گوگ و در چند متری آن، یک موزه جذاب دیگر قرار دارد که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هلند به شمار می‌رود. موزه سلطنتی آمستردام از مهمترین جاهای دیدنی هلند و بزرگترین موزه هلند است که بیش از یک میلیون اثر تاریخی شگفت انگیز را در خود جای داده است. در این موزه می‌توانید با تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب کشور هلند آشنا شوید و ساعت‌ها از غرق شدن در تاریخ و هنر غنی این کشور لذت ببرید.

 

موزه مادام توسو

جاهای دیدنی هلند

یکی دیگر از موزه‌ها و جاهای دیدنی و تفریحی هلند، موزه مادام توسو است. این موزه که در جنوب میدان دام آمستردام و نزدیکی قصر سلطنتی این شهر واقع شده، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی هلندی برای گردشگران و بویژه نوجوانان است.در این موزه تعداد زیادی مجسمه مومی از چهره‌های مطرح جهانی، خواننده‌ها و هنرپیشه‌ها قرار دارد که شباهت بسیار زیادی دارند و بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. در این موزه می‌توانید در کنار این مجسمه‌ها بایستید و با چهره محبوب خود عکس یادگاری بگیرید.

 

موزه مائوریتشویس 

جاهای دیدنی هلند

یکی دیگر از جاهای دیدنی هلند که می‌تواند با موزه‌های و دیدنی‌های آمستردام رقابت کند، موزه مائوریتشویس در شهر لاهه یا دن هاخ (The Hague) است. این موزه که از مهمترین جاهای دیدنی دنهاخ هلند به شمار می‌رود، سال‌ها به عنوان مقر کمیته نقاشان سلطنتی فعالیت می‌کرد و امروزه یکی از بزرگترین مجموعه‌های آثار هنری دوران طلایی هلند است. اگر به نقاشی و هنر دوران رنسانس علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این موزه زیبا و دیدنی بازدید کنید.

 

باغ‌های کوکنهوف

جاهای دیدنی هلند

بدون شک یکی از مهمترین نمادهای هلند که در ذهن تمام گردشگران این کشور نقش بسته است، طبیعت زیبای هلند و گل‌های لاله این کشور هستند. جالب است بدانید که هلند بزرگترین تولیدکننده گل در سرتاسر دنیاست و تقریبا نیمی از تولیدات گل دنیا به این کشور تعلق دارد و باغ‌های گل نیز از دیدنی‌های هلند به شمار می‌روند. باغ زیبای کوکنهوف که از پارک‌های معروف هلند نیز به شمار می‌رود، از مهمترین مزارع کشت گل لاله در هلند است. کافیست در فصل بهار به این باغ سفر کنید تا با دریای از میلیون‌های گل لاله در رنگ‌های مختلف روبرو شوید.

 

تالار شهر دلفت 

جاهای دیدنی هلند

یکی دیگر از جاهای دیدنی هلند که از دوران رنسانس بجای مانده و نمادی از تاریخ و فرهنگ غنی این کشور است، تالار زیبای شهر دلفت در مرکز این کشور است. این بنا یکی از نمادهای معماری هلند به شمار می‌رود و با بازدید از آن، می‌توانید با تاریخ معماری این کشور آشنا شوید. این بنای زیبا و برج بلندش در کنار کلیسای تاریخ دلفت، اصلی‌ترین جاهای دیدنی دلفت هلند هستند که گردشگران متعددی را به خود جذب می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر