آدرس آرامگاه شمس تبریزی | معرفی آرامگاه شمس تبریزی

آرامگاه شمس تبریزی کجاست؟ | عکس های دیدنی از آرامگاه شمس تبریزی

با اکران فیلم مست عشق داستان شمس تبریزی بازهم بر سر زبان ها افتاد و برای خیلی سوال شد که آرامگاه شمس تبریزی کجاست و چه شکلیه؟

آرامگاه شمس تبریزی
ویکی گردی:

آرامگاه شمس تبریزی، مدفن عارفی نامی و بزرگی است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی خوی شناخته می‌شود. در کنار آرامگاه شمس تبریزی، مناره بزرگ پوشیده از شاخ قوچ وحشی قرار گرفته که به برج شمس تبریزی معروف است و به سده ۶ هجری قمری تعلق دارد. هر ساله تعداد بی‌شماری از متصوفان در آ‌ذرماه برای انجام مراسم در جوار مناره جمع می‌‌شوند. مناره شمس تبریزی در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ هجری شمسی با شماره ثبت ۹۶۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. با ما همراه باشید تا عکس های آرامگاه شمس تبریزی را ببینید.

آرامگاه شمس تبریزی

آرامگاه شمس تبریزی کجاست؟

در فاصله سه کیلومتری از مرکز شهر خوی استان آذربایجان غربی، در بین خانه‌‌های بلوار شمس تبریزی در محله امامزاده، برجی از شاخ‌های قوچ به بلندی تقریبی ۱۴ تا ۱۵ متر قرار گرفته که به مناره شمس تبریزی معروف است. آرامگاه شمس در فاصله ۱۰ متری از مناره قرار دارد.

عکس های دیدنی از قبر مولوی | آرمگاه مولانا کجاست؟

  • آدرس: استان آذربایجان غربی، خوی، محله امامزاده، بلوار شمس تبریزی

آرامگاه شمس تبریزی

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی خوی است که گفته می‌شود، محل مدفن شمس تبریزی است. تا چند سال اخیر شمس تبریزی بسیار غریب بود و حالا به لطف مردم خوی و با اقدامات تولیت شمس تبریزی، آرامگاه او در حال توسعه و گسترش عمرانی است. سال‌های سال به این منطقه مکان شمس گفته می‌شد؛ اما کسی اطلاعات دقیقی درباره آن نداشت. بعدها برای آن دیوار کشیدند، سنگ قبر گذاشتند و می‌گویند آدم بزرگی بود و آن‌قدر بزرگ که مولانا مریدش شد!

آرامگاه شمس تبریزی

در آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ هجری شمسی، مراسمی با عنوان کنگره بین‌المللی شمس تبریزی با حضور مولوی‌شناسان و شمس‌شناسان داخلی و خارجی در خوی و ارومیه برگزار شد. از آن پس همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در هفت مهر در مراسمی بزرگداشت این صوفی و عارف را گرامی می‌دارند. بر دیوار محوطه آرامگاه نیز تابلوهایی از اشعار مولانا و همچنین شاعران دیگر نصب شده است.

آرامگاه شمس تبریزی

در این آرامگاه فقط یک سردیس، یک مناره و سنگ مزار وجود دارد و این تمام سهم شمس تبریزی در آرامگاهش است. مردی که درباره خود گفته است:

    من غریبم و غریب را کاروان‌سرا لایق است.

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر