شهر بدون هتل | شادگان | شهر شادگان در ایران | شهری که هتل نداره

هرگز به این شهر ایران سفر نکنین | تنها شهر بدون هتل و مسافرخانه

شادگان به شهر بدون هتل و مسافرخانه معروف است ، چون مردم این شهر حتی مهمان غریبه را به منزل خود دعوت کرده و پذیرایی می‌کنند.

شهر بدون هتل
ویکی گردی:

شهر بدون هتل ایران کدام است. شادگان یکی از شهرستان های خوزستان است که به شهر بدون هتل معروف است. مردم در جاذبه های طبیعی شهرستان شادگان روز را به شب رسانده و شب می روند چون می دانند که نباید شب اینجا سر کنند؛  در ادامه با ما همراه باشید تا شهر بدون هتل را بیشتر به شما معرفی کنیم.

ممکن است که این اتفاق برای شما رخ داده باشد. اینکه روزی مسافری از شما آدرس یک مسافرخانه را بپرسد و شما در جوابش  تنها دو راه خواهی داشت که راه اول به دو طریق قابل اجرا خواهد بود: یا این مسئله برای شما زیاد با اهمیت نیست و راحت می گویی که اینجا مسافرخانه ای نیست و می گذری، یا از اینکه راحت بگویی این شهر بی مسافر خانه است خجل شوی و کمی سخت تر جواب بدهی.

تو این شهر ایران هیچ قبرستونی وجود نداره!!!! + عکس

راه حل اول کمی بهتر است زیرا از مسافر در راه مانده نخواهی شنید که اینجا دیگر چه شهری است؟! که مسافرخانه یا مهمانسرایی ندارد.

راه دوم هم این است که مسافر را با خانواده اش به خانه خودت ببری البته این راه دوم با توجه به مهمان پذیر مردم شهرستان در این شهر بسیار راحتر انجام می شود.

مسافرخانه و یا هتل یکی از ارکان پیشرفت یک شهر  است طوری  که مسلما باب سرمایه گذاری را به یک شهر می گشاید. وقتی  یک سرمایه گذار برای تجارت یا سرمایه گذاری وارد شهری می شود مسلما نگاه اول به آن منطقه یا شهر برایش خیلی مهم است، اگر در آن نگاه شهر را خوب و با صفا ببیند میل به ماندن و سرمایه گذاری در او به وجود خواهد آمد و اگر نه ؟ که راهش را می گیرد و می رود.

دلگان از  بابت  نگاه اول  خیلی  ها را قانع می  سازد ولی شرایط  بعد از  آن نگاه را ندارد، وقتی  در  شهرت مسافرخانه یا استراحتگاهی برای مسافران نداری که سرمایه گذار یا تاجری شبش را سپری کند و آرام به فردایش فکر کند.

تو این روستای ایران هیچ کوچه ای وجود نداره!! + عکس

مسافران یا گردشگرانی که به دلگان سفر می کنند اگر اقوامی داشته باشند شب را در منزل آنها به سر می برند در غیر اینصورت با برپا کردن چادر در پارکها و... و یا اگر در ایام نوروز باشد در مدارسی که در نظر گرفته شده، شب را به صبح می رسانند.

خیلی  ها بوده اند که از  سر نبود همین یک مسافرخانه عطای سرمایه گذاری  و یا ماندن شبی در  شهرمان را به لقایش بخشیده اند و از  فکر  آن در آمده اند. به هر حال توسعه ی مدنیت جدید، راهکارها و مکانیزم های خاص خود را می طلبد و امروزه شهرها بدون در نظر داشتن امکانات رفاهی و شهری مرده به شمار می آیند.

شهری بدون مسافرخانه و هتل

محمد کاظمی یکی از راننده های ماشین سنگین که برای حمل هندوانه به دلگان سفر کرده است، او درباره این معضل به خبرنگار ما می گوید: من از شهرهای شمال شرقی کشور به این شهر آمده ام، برای استراحت به دنبال استراحتگاه یا مسافرخانه ای رفتم ولی هیچ کدام را پیدا نکردم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های جذب مسافر و توریست احداث مسافرخانه و هتل در هر شهری است، افزود: ولی این مهم در شهرستان دلگان وجود ندارد و مسافرانی که در شب بخواهند در این شهر حضور داشته باشند با مشکلات سیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

این مسافر ادامه داد: مسئولان این شهرستان باید احداث مسافرخانه و استراحتگاه را در اولویت های مهم کاری خود بدانند تا مسافرانی که در این شهر بخواهند اقامت داشته باشند با مشکل روبرو نشوند.

۲۵ تا از عجیب و غریب ترین مذاهب جهان که شوکه تان می کنند!!!

لطفا اینجا توقف نکنید

یکی از ساکنان شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهرستان نبود مسافرخانه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه اسکان و اقامت مسافر در این شهرستان موجب رونق اقتصادی می‌شود اما متاسفانه سهم دلگان در اسکان مسافران صفر است.

وی افزود: همه ساله افراد کمی از اماکن و جاذبه های گردشگری شهرستان دلگان بازدید می کنند و یکی از مهمترین دلایل آن هم نبود هتل و مسافرخانه برای استراحت مسافران است.

این شهروند تصریح کرد: با توجه به این مسائل هیچ مسافری در این شهر توقف نمی کند.

سخن پایانی:

بالاخره آن که باید بپذیریم هتل ها و مهمانپذیرها تنها وسیله ی آسایش و رفاه مسافران و گردشگران به شمار نمی آیند، بلکه یکی از ابزارهای آوردن سرمایه ها به هر جامعه و شهری نیز به شمار می آیند. در واقع وقتی یک مسافر، اتاقی در یک هتل اجاره کرد، این نیست که بگوییم یک مسافر فقط پولی بابت اجاره اتاق خود در هتل پرداخت نموده است، بلکه خورد و خوراک مسافر، گشت و گذار مسافر، خریدها و سوغاتی های مسافر و بعضاً نیز، خوش آمد مسافر از مکان و سرمایه گذاری در آن محل، موجبات آبادانی و شکوفایی منطقه را در پی دارد.

منبع: عصر هامون
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر