نارنگی | نارنگی سبز | نارنگی نارس

چرا تو شهریور ماه اصلا نباید نارنگی بخریم؟

برای تهیه میوه های نوبرانه پاییز به رنگ آنها توجه کنید و میوه های سبز را به هیچ عنوان نخرید.

نارنگی
ویکی گردی:

به گزارش ویکی گردی به تازگی نارنگی به بازار آمده اما رنگ هیچکدام از ارقام نارنگی‌های باغات استان هنوز زرد و نارنجی نشده است و چنانچه افراد نارنگی‌ هایی با این رنگ‌ها در بازار مشاهده کردند از خرید آن خودداری کنند، چون به احتمال زیاد این میوه‌ها سبز زدایی و رنگ آوری شده هستند.

 

مرکبات شامل نارنگی و پرتقال مهم‌ترین محصول باغی مازندران است که به ارقام زودرس یا دیررس تقسیم می‌شوند، ارقام زودرس نارنگی مانند ایواساکی، میاگاوا، اکتیو و هوشیموتو به عنوان میوه نوبرانه برای تازه خوری از دهه دوم شهریور برداشت می‌شوند میوه‌هایی که رنگ سبز و مزه ترش دارند.

 

پوست این میوها رو نباید دور بریزید!

حسنی عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بررسی مراکز خدمات جهاد کشاورزی، ادارات شهرستان‌ها و معاونت‌های تخصصی در برخی مناطق مازندران نشان می‌دهد با توجه به گرمای هوا، میزان قند موجود در دو رقم نارنگی هوشیموتو و میاگاوا به میزان مناسب رسیده است.

او با بیان اینکه قند موجود در این نارنگی‌ها اکنون به ۸ رسیده است، افزود: برداشت این دو رقم نارنگی زودرس به تشخیص ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مشکلی ندارد.

عنایتی ادامه داد: باغداران از برداشت سایر ارقام که هنوز قند آن به میزان کافی نرسیده است خودداری کنند.

حتما ناشتا سیب بخورید! | فواید فوق العاده سیب در درمان کبد چرب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: رنگ هیچکدام از ارقام نارنگی‌های باغات استان هنوز زرد و نارنجی نشده است و چنانچه افراد نارنگی‌هایی با این رنگ‌ها در بازار مشاهده کردند از خرید آن خودداری کنند، چون به احتمال زیاد این میوه‌ها سبز زدایی و رنگ آوری شده هستند.

او افزود: برداشت ارقام دیررس نارنگی شامل انشو، پیج، کلمانتین، یافا و یونسی نیز همزمان با برداشت برخی گونه‌های پرتقال مانند تامسون از نیمه اول آبان ماه آغاز می‌شود.

گزارش‌های میدانی از بازار‌های مازندران نشان می‌دهد هر کیلوگرم نارنگی زودرس ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر