بوی بد یخچال | علت بوی بد یخچال | از بین بردن بوی بد یخچال

سریع‌ ترین راه‌ های از بین بردن بوی بد یخچال + آموزش

برای آشنایی با دلایل بوی بد یخچال و نحوه رفع این بو با ما همراه باشید تا بهترین روش ها برای رفع بو از یخچال را بیاموزید.

بوی یخچال
ویکی گردی:

شاید برای شما پیش آمده باشد که درب یخچال را باز کرده و با بوی بد یخچال حالتان بد شده و نسبت به مصرف خوراکی‌های داغ یخچال بی میل شده باشید. بوی بد یخچال می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل بوی بد یخچال مربوط به اقلام و خوراکی‌هایی است که داخل آن قرار می‌دهید و در کنار آن دلایل دیگری هم وجود دارد.

علت بوی بد یخچال چیست؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال، ابتدا باید علت آن را مشخص کنید. عوامل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد بوی بد در یخچال شوند، از جمله:

  •     رشد باکتری‌ها و کپک‌ها
  •     ریختن مواد غذایی و مایعات درون یخچال
  •     مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته
  •     ظروف نشت‌کننده

رفع بوی بد یخچال با نوشابه

روش‌های از بین بردن بوی بد یخچال

بوی بد یخچال مشکلی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که این مشکل غیرقابل حل است، اما خوشبختانه راه‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. برای از بین بردن بوی بد یخچال، ابتدا باید یخچال را به طور کامل تمیز کرد.

این کار باعث می‌شود که بوی مواد غذایی فاسد شده یا باقی مانده در یخچال از بین برود. سپس، می‌توان از راهکارهای طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کرد. در ادامه روش‌های تمیز کردن یخچال و راهکارهای طبیعی برای رفع بوی بد آن را توضیح می‌دهیم.

۱- غذای فاسد شده را دور بریزید

بوی بد یخچال می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله مواد غذایی فاسد شده باشد. بنابراین اولین قدم برای از بین بردن بوی بد یخچال دور ریختن مواد غذایی فاسد شده یا تاریخ مصرف گذشته است. برای این کار، تمام مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر خود را بررسی کنید و هر ماده غذایی که تاریخ مصرف آن گذشته است یا ظاهر، بو و طعم آن تغییر کرده است را دور بریزید.

۲- فیلتر هوای یخچال را به طور منظم تعویض کنید

تعویض منظم فیلتر هوای یخچال می‌تواند به از بین بردن بوی بد یخچال کمک کند.

۳- فضای داخلی یخچال را تمیز کنید

برای از بین بردن بوی بد یخچال باید فضای داخلی آن را به طور کامل تمیز کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را طی کنید:

  •     یخچال را از برق بکشید.
  •     تمام مواد غذایی، کشوها و طبقه‌های قابل جابجایی را با احتیاط بردارید.
  •     داخل یخچال را با آب گرم و صابون ظرفشویی بشویید.
  •     پس از شستشو، سطوح داخلی یخچال را با یک حوله تمیز خشک کنید.

نکته مهم: قطعات یخچال را درون ماشین ظرفشویی نشویید، زیرا ممکن است آسیب ببینند.

۴- واشر درب یخچال را تمیز کنید

واشر درب یخچال (درزگیر داخل درب یخچال که معمولا از لاستیک ساخته شده است و از خروج هوا جلوگیری می‌کند) یکی از مهم‌ترین بخش‌های یخچال است که می‌تواند به جلوگیری و از بین بردن بو کمک کند.

برای تمیز کردن واشر یخچال، ابتدا آن را با یک اسفنج تمیز یا پارچه نرم و مواد شوینده ملایم و آب گرم بشویید. سپس آن را به خوبی آبکشی کنید تا هیچ ماده شوینده‌ای بر روی آن باقی نماند. در نهایت آن را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.

علت اصلی آب شدن برفک یخچال + راه حل

۵- قطره‌‌چکان یخچال را تمیز کنید

تمیز کردن منظم قطره‌‌چکان یخچال می‌تواند به جلوگیری و از بین بردن بوی بد یخچال کمک کند. برای تمیز کردن قطره‌چکان یخچال، ابتدا آن را از یخچال خارج کنید. سپس با آب گرم و مایع ظرف‌شویی آن را بشویید. در نهایت، پس از پاک کردن کامل مواد شوینده، قطره‌چکان را خشک کنید و در جای خود قرار دهید.

راهکارهای طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

در این بخش به چند راهکار طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- جوش شیرین

پس از تمیز کردن کامل یخچال، برای از بین بردن هرگونه بوی باقی مانده یک جعبه جوش شیرین را در یکی از طبقه‌های یخچال قرار دهید. این کار را می‌توانید برای فریزر نیز انجام دهید. جوش شیرین یک خوشبوکننده طبیعی است که در از بین بردن بوی بد یخچال موثر است.

۲- زغال فعال

برای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر، می‌توانید از زغال فعال استفاده کنید. زغال فعال می‌تواند بوها را به خود جذب کند و از انتشار آن‌ها جلوگیری کند. برای استفاده از زغال فعال به عنوان بوگیر یخچال و فریزر، کافی است یک کاسه کاغذی زغال فعال را در هر یک از محفظه‌های یخچال قرار دهید. اگر بوی یخچال یا فریزر بسیار قوی است، می‌توانید تعداد کاسه‌ها را افزایش دهید.

۳- نعناع

نعناع یک گیاه خوش‌بو و معطر است که علاوه بر خواص دارویی کاربردهای دیگری نیز دارد. یکی از کاربردهای نعناع، از بین بردن بوی بد یخچال است. برای از بین بردن بوی بد یخچال با نعناع، ابتدا یک برگ نعناع تازه را با آب مرطوب کنید. سپس آن را درون یک بشقاب کاغذی قرار دهید و بشقاب را در طبقه مرکزی یخچال بگذارید.

۴- روزنامه

برای از بین بردن بوی بد یخچال می‌توانید از روزنامه استفاده کنید. روزنامه‌ها به دلیل وجود کربن در جوهرشان، می‌توانند بوهای نامطبوع را جذب کنند. برای از بین بردن بوی بد یخچال با روزنامه، چند صفحه از روزنامه را به توپ‌های کوچک تبدیل کنید.

سپس یک قطره وانیل به هر توپ اضافه کنید. توپ‌های روزنامه را روی بشقاب‌های کاغذی قرار دهید و بشقاب‌ها را در هر طبقه از یخچال و فریزر بگذارید. اجازه دهید روزنامه‌ها به مدت چند هفته در یخچال بمانند تا بوی بد یخچال را از بین ببرند.

۵- لیمو

لیمو یک ماده مفید دیگر برای از بین بردن بوی بد یخچال است. پس از تمیز کردن یخچال می‌توانید از یک حوله آغشته به آب لیمو برای پاک کردن قفسه‌ها استفاده کنید. برای جذب کامل بوی بد یخچال، می‌توانید برش‌های لیمو را در ظرفی قرار دهید و به مدت چند ساعت تا یک هفته درون یخچال بگذارید.

۶- تفاله قهوه

تفاله قهوه به دلیل داشتن نیتروژن یک ماده طبیعی عالی برای از بین بردن بوی بد یخچال است. اگر یخچال شما بوی بدی می‌دهد یک کاسه کوچک تفاله قهوه را درون آن قرار دهید. این کار نه‌تنها به جذب بو کمک می‌کند، بلکه بوی دلپذیر قهوه را نیز در یخچال شما پخش می‌کند

اگه از برفک های یخچالت خسته شدی | روش های جلوگیری از برفک یخچال

۷- سرکه

برای از بین بردن بوی بد یخچال، می‌توان از سرکه سفید استفاده کرد. سرکه یک خوش‌بو کننده طبیعی است که می‌تواند به از بین بردن بوهای نامطبوع کمک کند. برای این کار، کافی است قسمت‌های داخلی یخچال را با مخلوطی از آب و سرکه سفید تمیز کنید.

۸- جو دو سر

جو دوسر نیز یکی از موادی است که می‌تواند به از بین بردن بوی بد یخچال کمک کند. برای این کار، مقداری جو دوسر نپخته را درون ظرف دربسته قرار دهید و داخل یخچال بگذارید. جو دوسر به‌طور طبیعی بوهای بد یخچال را جذب می‌کند و باعث می‌شود یخچال شما بوی مطبوعی داشته باشد.

منبع: اکالا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر