ازدواج| ازدواج موقت| شرایط ازدواج

ازدواج با این افراد پیرتان می‌کند | با کدام تیپ شخصیتی نباید ازدواج کنیم؟

خودشیفتگی طرف مقابل قطعا مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورد که باید مراقب‌شان باشید. در این مطلب در مورد این مشکلات با شما صحبت خواهیم کرد.

ازدواج
ویکی گردی:

ازدواج از سنت‌های حسنه دین اسلام است که پیامبر مکرم اسلام و تمامی ائمه به آن تاکید کرده‌اند. پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید کسی که ازدواج کند نیم دینش را حفظ کرده است. ازدواج باعث تشکیل خانواده و ادامه نسل بشریت می‌شود. با این وجود باید مراقب بود زیرا یک ازدواج اشتباه می‌تواند عواقب بدی برای شما داشته باشد.

زمانی که برای اولین بار همسرتان را ملاقات کردید، احتمالاً آنقدر خوشحال بودید و آنقدر جذب او شده‌اید که فراموش کردید شخصیتش را از زوایای دیگر هم بررسی کنید؛ اما شاید بعد از ازدواج و بعد از مدتی متوجه شدید که طرف مقابل‌تان خود شیفته است.

خودشیفتگی طرف مقابل قطعا مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورد که باید مراقب‌شان باشید. در ادامه این مطلب در مورد این مشکلات با شما صحبت خواهیم کرد.

مشکلات ازدواج با یک خودشیفته

کنترل کامل

بسیاری از افراد که شخصیت خودشیفته‌ای دارند، می‌خواهند قدرت و کنترل کامل احساسات طرف مقابل را در دست داشته باشند. می‌خواهند هر چیز زندگی را خودشان کنترل کنند که باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد و همین تحت کنترل گرفتن شرایط، طرف مقابل را خسته می‌کند.

رقابت با بچه‌ها

در حالت نرمال و طبیعی، زمانی که بچه وارد خانواده می‌شود هم پدر و هم مادر، اول بچه را اولویت قرار می‌دهند اما افرادی که خودشیفته هستند، از این الگو طبیعی پیروی نمی‌کنند.‌ در واقع آنها بچه را وسیله‌ای برای رقابت و جلب توجه از سمت همسرشان می‌دانند. به دنبال راهی هستند که توجه و تمرکز همسر را برای بچه؛ روی خودشان منعطف کنند و همین باعث می‌شود که همسرشان دچار مشکل شود و نتواند خیلی راحت به بچه خود محبت نماید.

اعتبار یک طرفه

اعتبار یک طرفه یعنی این که طرف مقابل به این توجه نمی‌کند که همسرش چقدر در رابطه تلاش کرده، چه چیزهایی را با یکدیگر به دست آورده‌اند. در هر صورت فقط کارهای خوب خودش را می‌بیند و شاید از این بابت منّت هم بگذارد. این یکی از علائم و مشکلات ازدواج با یک فرد خودشیفته است.

حسادت شدید

حسادت شدید یکی دیگر از علائم خودشیفتگی افراد در ازدواج است و آنها می‌خواهند با حسادتی که از خودشان نشان می‌دهند، مرکز توجه طرف مقابل باشند و این شبیه به یک اختلال نشان داده می‌شود و یک نا امنی را در آنها به وجود می‌آورد و احساسات منفی شدیدی را ایجاد خواهد کرد.

کنار آمدن با همسر خودشیفته

ازدواج با فرد خودشیفته مشکلات خودش را دارد؛ اما شما باید سعی کنید راه حل‌هایی را پیدا کنید که قربانی خود شیفتگی طرف مقابل نباشید. از آنجایی که افراد خودشیفته خودشان زندگی را کنترل می‌کنند، می‌خواهند شما را تا حد ممکن از پول زیاد، غذای خوب و یا حتی عشق بچه‌ها محروم کنند که از لحاظ احساسی به شما آسیب شدیدی وارد خواهد کرد؛ حتی ممکن است کار به ضرب و شتم هم برسد و شما خیلی آسیب ببینید.

به گزارش وب گاه نمناک،  در چنین حالتی فقط یک مشاور می‌تواند کمک کند و باید همراه با همسرتان کارهای روان درمانی و تراپی شناختی رفتاری را به انجام برساند؛ در غیر این صورت خطر ابتلا به استرس مزمن یا افسردگی برای شما وجود خواهد داشت.

خودشیفتگی چه آسیبی به ازدواج می‌زند؟

یک روانشناس گفت: اختلال خودشیفتگی دشواری‌های زیادی در روابط بین فردی خصوصاً زناشویی ایجاد می‌کند چون فرد خودشیفته همیشه حق به جانب است و باید دنیا بر محور او بچرخد.

«سمیه مرادی» در گفت‌وگو ایسنا اظهار کرد: فرد خودشیفته همیشه از خود و اقوام نزدیکش تعریف می‌کند، متکبراست و به عبارتی انگار« از دماغ فیل افتاده»، خود را بسیار زیبا، باهوش و دوست داشتنی می‌داند، با این ویژگی‌ها به خود حق می‌دهد که با دیگران مثل یک ابزار برخورد کند، چون گمان می‌کند از همه بالاتر است، از این‌رو در عشق هم این‌گونه است، در اوایل آشنایی گرم و دوست داشتنی ظاهر شده اما بعد از ازدواج به تدریج سرد و بی‌اعتنا می‌شود.

این روانشناس ادامه داد: فرد خودشیفته از خود راضی است، همواره پرتوقع و عقل در مشت است و چون باورهای خود را درست و بدون نقص می‌داند از طرف مقابل خود انتظار اطاعت بی‌چون و چرا دارد، انسان با اختلال خودشیفتگی قادر به دوست داشتن دیگران نیست و دوست داشتن برایش نامفهوم است، از همین‌رو دائم دیگران را مورد تمسخر قرار می‌دهد و با زیردستان خود رابطه‌ی تحقیرآمیز دارد، البته در اوایل رابطه برای فریب دادن دیگران از مفهوم دوست داشتن استفاده می‌کنند اما در واقع نقش بازی می‌کنند، چون اعتماد به نفس کاذب دارد و برای موفق جلوه دادن خود دروغ می‌گوید.

وی تصریح کرد: خود بزرگ‌بینی و مبالغه در مورد توانایی‌های خود(احساس مهم بودن افراطی)، اشتغال ذهنی زیاد و خیالبافی افراطی در مورد پیشرفت و موفقیت‌های نامحدود، این باور که فرد بی‌نظیر و استثنایی است اما توسط دیگران درک نمی‌شود، نیاز شدید به تمجید و ستایش شدن توسط دیگران، احساس حق به جانب بودن در اکثر مواقع بدون شواهد کافی، استثمار دیگران، ناتوانی در همدلی کردن با دیگران، حسادت نسبت به دیگران و یا این‌که دیگران به من حسادت می‌کنند و متکبر و خودبین بودن از خصوصیات افراد خودشیفته محسوب می‌شود، از این‌رو اگر گرفتار این افراد شدیم باید با یک مشاور حاذق در مسائل زناشویی مشورت کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: این اختلال در مردان بیش از زنان است و معمولاً با سایر اختلالات شخصیت خصوصاً اختلال شخصیت نمایشی همراه است، از نظر روانکاوان بزرگ، زندگی زناشویی سالم از سه مولفه صمیمیت و نزدیکی، تعهد و وفاداری و کشش جسمانی تشکیل شده در حالی که افراد خودشیفته دو مولفه اول را ندارند و همین کافی است تا زندگی زناشویی با مخاطرات جدی مواجه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر