تله کابین | تله کابین رامسر | تله کابین کیش

معرفی 3 تا از معروف‌ ترین تله کابین های ایران + عکس و آدرس

معروف‌ترین و بهترین تله کابین ‌های ایران را می‌شناسید؟ این تفریح هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را از دست ندهید.

تله کابین
ویکی گردی:

اگر اهل سفر و تفریح و ورزش‌های هیجان‌انگیز هستید، قطعا تله کابین سواری کرده‌اید یا حداقل از تله کابین سواری نیز استقبال می‌کنید. تماشای زیبایی‌های طبیعت از ارتفاع یا حتی گاهی از بالای ابرها می‌تواند لذتی وصف‌ناپذیر باشد که برای عده زیادی از مردم محبوب و دوست‌داشتنی است. در این بین تله کابین های ایران جایگاه خاصی در میان معروف‌ترین تله کابین های جهان دارند؛ چراکه در مناطقی نصب شده‌اند که از زیبایی‌های بی‌مثالی برخوردارند.

چند نمونه از معروف‌ترین تله کابین های ایران را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

تله‌کابین نمک‌آبرود

استان مازندران همیشه یکی از استان‌های توریست‌پذیر کشور بوده است که با طبیعت شگفت‌انگیز خود همه را به وجد می‌آورد. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی مسئولین این استان با نصب بزرگ‌ترین تله‌کابین شمال در شهر نمک‌آبرود، اقدام به جذب گردشگران ماجراجوی بیشتری به مازندران نموده‌اند.در میان تله کابین های ایران، بلندترین آنها همین تله‌کابین نمک‌آبرود است که در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح زمین واقع شده است. خط اول آن دارای ۴۲ کابین چهارنفره که برای رسیدن به بالای قله پانزده دقیقه زمان نیاز دارد. ارتفاع خط دوم با ۳۲ کابین شش‌نفره ۱۷۰۰ متر است.

3 روز بریم رامسر چقد آب میخوره؟

تله کابین

تله کابین رامسر

یکی دیگر از معروف‌ترین تله کابین های ایران تله کابین رامسر است. مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری که می‌توان از جنگل و دریا در مسیر تله کابین رامسر دید، حیرت‌انگیز هستند. شرکت دوپل مایر در سال ۱۳۸۷ ساخت این تله کابین را تحت نام بزرگ‌ترین تله‌کابین ایران در دو کیلومتر شروع کرد. دوازده دقیقه زمان نیاز است که کابین‌ها این دو کیلومتر را طی کنند. این تله کابین دارای دو ایستگاه است که گردشگران می‌توانند به‌واسطه آن‌ها از ایستگاه بام سبز تا بالای کوه ایمیلی بروند.

لوکس ترین شهرک های شمال که کمتر کسی بلده!

تله کابین

تله کابین میکامال کیش

تله‌کابین میکامال کیش عنوان هیجان‌انگیزترین تله کابین های ایران را بر دوش می‌کشد. این تله‌کابین که توسط شرکت سوییسی BMF ساخته شده است، سه کیلومتر طول دارد. این تله کابین با وصل کردن مرکز خرید میکامال به اسکله تفریحی کیش یکی از متفاوت‌ترین چشم‌اندازهای جزیره کیش را در مقابل چشم گردشگران نمایان می‌کند. هجده دقیقه زمان نیاز است که کابین های این تله کابین از دکل‌های سی‌متری بالا بروند. برای سوارشدن در یکی از هیجان‌انگیزترین تله کابین های ایران کافی است خود به طبقه چهارم مرکز خرید میکامال کیش برسانید و در آنجا از طریق بیست کابین معمولی با ظرفیت هشت نفر یا دو کابین ویژه با ظرفیت چهار نفر به مقصد مورد نظرتان برسید.

فقط ۷ لیتر بنزین از تهران تا زلال ترین آبشار کرج! + عکس

تله کابین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • چنگیز

    تله کابین کیش خوب بود ولی نه در این حد که اغراق کردید.یه چیز معمولی