املت | املت قیساوا

با خرما و گردو یه املت جدید بپز به اسم (قیساوا) + طرز تهیه

املت قیساوا یک املت با اصالت ترکی یا به عبارت دیگر املت سنتی تبریزی و ارومیه‌ای است. برای یادگیری طرز تهیه با ویکی گردی همراه باشید

املت
ویکی گردی:

ویکی گردی: املت که معمولا در ایران به صورت درست کردن املت با گوجه، تخم مرغ خانگی و قهوه‌خانه‌ای و حتی املت تخم مرغ با رب بسیار مشهور است انواع دیگری هم دارد. اگر چه به نظر می‌رسد ایرانی‌ها املت را معمولا در وعده صبحانه میل می‌کنند اما حقیقت این است که املت به عنوان یک غذا با تخم مرغ برای ناهار و شام و غذای سحری بدون برنج برای ماه رمضان هم همیشه اولین گزینه دم دستی ایرانی‌هاست، حتی وقتی مهمان خودمانی دارند.

املت قیساوا یک املت با اصالت ترکی یا به عبارت دیگر املت سنتی تبریزی و ارومیه‌ای است. املت قیساوا را هم با میوه‌های خشک مثل زردآلو یا همان قیسی درست می‌کنند و هم با خرما و طبیعتا یک وعده غذای مقوی و حسابی سیر کننده است.

طرز تهیه املت شیشه ای با طعم خاص + طرز تهیه

خوزستانی‌ها هم شبیه این املت را با شیره خرما و گاهی هم با خرما درست می‌کنند و به خاطر طبع گرمی که دارد بیشتر در فصول سرد سال آن را میل می‌کنند. این املت به املت خرما و دارچین هم مشهور است.

مواد لازم املت قیساوا برای ۲ نفر

  •     تخم مرغ درشت: ۲ عدد
  •     خرما: ۱۰ عدد
  •     کره: ۲۵ گرم
  •     گردو خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  •     دارچین: نوک قاشق چایخوری
  •     پودر زنجبیل: نوک قاشق چایخوری
  •     نمک: نوک انگشت

طرز تهیه املت قیساوا

با طرز تهیه املت محلی، املت قیساوا همراه ما باشید.

۳ مدل املت خفن که هیچ جا نخوردی + عکس و طرز تهیه

 هسته خرماها را بگیرد و هر کدام را چهار قسمت کنید. در یک ماهیتابه کره را گرم کنید و خرما را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. گردو، دارچین و پودر زنجبیل را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. در یک کاسه تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم مخلوط شوند.

کمی نمک اضافه کنید و تخم مرغ‌ها را به سایر مواد ماهیتابه اضافه کنید. صبر کنید کمی تخم مرغ خودش را بگیرد و سپس به آرامی هم بزنید. در املت قیساوا هم باید سفیده خودش را بگیرد، زرده تخم مرغ زیاد هم زده نباشد و حالت عسلی داشته باشد. در پایان پخت در صورت دلخواه کمی دارچین روی املت بپاشید.

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر