غذا | معرفی غذا | غذا کمپینگ

لیست 5 غذا مخصوص کمپ و طبیعت گردی

در این مقاله از سایت ویکی گردی لیست غذاهای پیشنهادی برای ناهار کمپینگ را برای شما آماده‌ کرده‌ایم.

غذا
ویکی گردی:

بهترین غذا های سرد و گرم برای کمپینگ کدامند؟ غذاها و خوراکی‌ها، جزو جدا نشدنی از سفرهای کوتاه مدت، پیک نیک و کمپ‌ها هستند. غذا ها علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن در سفرها، می‌توانند لذت سفر را هم چند برابر کنند. لیست غذای پیشنهادی برای کمپ و شبمانی، حسابی پر و پیمان است و می‌توانید از غذا های متنوعی در کمپینگ تابستانی و زمستانی استفاده کنید.

در این مقاله از سرویس سبک زندگی در سایت ویکی گردی لیست غذاهای پیشنهادی برای ناهر کمپینگ را برای شما آماده‌ کرده‌ایم.

اگر می‌خواهید خودتان در کمپ، دست به آشپزی بزنید و غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید، پیش از هر چیز باید تجهیزات آشپزی و سرو غذا را هم با خودتان ببرید. این وسایل به شما کمک می‌کنند تا طعم غذای خانگی و خوشمزه را در طبیعت بچشید.

لیست 4 غذای ساده و فوری مناسب ناهار + طرز تهیه

غذا

  • قاشق و چنگال: سعی کنید از قاشق و چنگال‌های تیتانیومی که وزن کمی دارند، استفاده کنید.
  • لیوان: از لیوان‌های سبک (از جنس تیتانیوم) یا یکبار مصرف برای مسافرت استفاده کنید.
  • قابلمه و ماهیتابه: ماهیتابه برای سرخ کردن یا گرم کردن غذاها در سفر خیلی به کارتان می‌آید.
  • چاقو: برای تکه کردن یا برش دادن مواد غذایی لازم است.
  • کاسه و بشقاب: سعی کنید از کاسه و بشقاب پلاستیکی یا استیل در سفر استفاده کنید. چون هم سبک‌تر هستند و هم نگران شکستن آن‌ها نخواهید بود.
  • فلاسک: در فلاسک می‌توانید سوپ و خورشت‌هایی را که در منزل برای کمپ تدارک دیده‌اید، بریزید. همچنین می‌توانید برای نگهداری نوشیدنی از آنها استفاده کنید.
  • کتری: برای تهیه آب جوش جهت پخت غذا و نوشیدنی‌های گرم همراه داشتن کتری سبک ضروری است.
  • بطری آب: برای نوشیدن آب، طبخ غذا و شست و شوی دست در زمان کمپینگ لازم است.
  • اجاق گاز کوچک: اگر با استفاده از هیزم، آتش برپا کنید دیگر نیازی به داشتن اجاق گاز نیست. (البته مراقب محیط زیست باشید.)
  • کبریت یا فندک: برای روشن کردن آتش، به همراه داشتن کبریت یا فندک را از قلم نیندازید

غذاهای پیشنهادی برای کمپ در وعده ناهار

۱- نودل: نودل‌ها از انواع غذاهای سبک و سریع هستند. می‌توانید نودل را با سبزیجات، گوشت یا سس‌ها و ادویه‌های مختلفی درست کنید.

 لیست 4 غذای خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده

۲- انواع کوکو، کتلت و دوپیازه: اگر می‌خواهید برای سفر یک غذای سبک داشته باشید، کوکو یا کتلت را از قبل در خانه درست کنید و با خودتان ببرید. این غذاها را در فویل آلومینیومی بپیچید و موقع گرم کردن، در آتش یا گرمای زغال قرار دهید و بعد آن را سرو کنید. برای مطالعه طرز تهیه دوپیازه، طرز تهیه انواع کتلت با گوشت چرخ کرده، کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی روی لینک مقاله‌ها کلیک کنید.

۳- ساندویچ سالاد الویه: اگر مدت زمان کمپینگ شما کوتاه است و احتمالا یخدان یونولیتی به همراه دارید، سالاد الویه گزینه مناسبی برای ناهار کمپینگ و غذا برای جنگل و کوهنوردی یک روزه محسوب می‌شود. طرز تهیه سالاد الویه را بلد هستید؟

۴- میرزا قاسمی: این یکی از ساده‌ترین غذاهای لیست غذاهای پیشنهادی برای کمپ کردن است. کافی است با خودتان گوجه فرنگی، بادمجان، تخم مرغ و ادویه‌های دلخواه ببرید و روی حرارت زغال و آتش، (یا داخل فویل) بادمجان و گوجه فرنگی‌ها را کباب کنید و یک میرزا قاسمی لذیذ نوش جان کنید.

۵- ساندویچ مرغ سرد: برای تهیه ساندویچ مرغ سرد، مرغ را از قبل آبپز و طعم‌دار کنید و با سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، کاهو و … در ساندویچ استفاده کنید.

غذا

غذاهای کبابی برای کمپ کردن (مناسب برای کمپینگ یک روزه)

اگر به کباب زدن در طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید روی منقل یا هیزم، آتش درست کنید و کباب بزنید می‌توانید این غذاهای کبابی را برای ناهار یا شام کمپ یک روزه درست کنید.

۱- کباب کوبیده: از محبوب‌ترین غذاهای سفری، کباب کوبیده است. گوشت چرخ کرده آماده شده برای تهیه کباب کوبیده را با خودتان ببرید و در طبیعت شروع به سیخ زدن و کباب کردن آنها کنید. خوردن کباب کوبیده در طبیعت، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر است.

۲- جوجه کباب: برای درست کردن جوجه کباب، می‌توانید از قبل، جوجه‌ها را مزه‌دار کنید یا اگر زمان زیادی دارید، در مقصد اقدام به مزه‌دار کردن جوجه‌ها کنید. سپس جوجه‌ها را روی زغال کباب کنید.

۳- کمپیر سیب زمینی: ماده اصلی این غذا، سیب زمینی است و در اصل نوعی سیب زمینی شکم‌پر است که اصالت آن به ترکیه برمی‌گردد. می‌توانید با سبزیجات یا گوشت چرخ کرده، کمپیر را درست کنید. برای طرز تهیه کمپیر ترکیه‌ای، روی لینک مقاله مورد نظر بزنید.

۴- قارچ کبابی و سیب زمینی کبابی: قارچ و سیب زمینی کبابی و حتی ذرت یا بلال کبابی، جزو جدانشدنی کمپ‌ها هستند.

معرفی 10 غذای بدون گوشت و مرغ برای شام و ناهار

غذاهای مسافرتی با ماندگاری بالا چی ببریم؟

علاوه بر غذاهایی که در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید به عنوان غذاهای پیشنهادی برای کمپ کردن انواع سوپ، میوه‌های خشک، گوشت قورمه گوسفندی، به خصوص برای فصل سرد و انواع شکلات و بیسکویت را به عنوان میان وعده یا صبحانه به کمپ ببرید.

غذاهای خراب نشدنی برای سفر چیست؟

اگر در فصل گرم به سفر می‌روید، با خود غذای مسافرتی در تابستان ببرید. این غذاها باید ماندگاری بالا داشته باشند و ترجیجا خشک باشند. غذاهایی که زود فاسد می‌شوند، حتما باید در یخچال نگهداری شوند. کنسروها، ساندویچ‌های سرد، غذاهای کبابی و … جزو غذاهای سفری مناسب برای تابستان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر