قیمت قبر 1402 | قیمت قبر در بهشت زهرا | قیمت قبر دو طبقه | پیش خرید قبر

نرخ‌ های جدید قبر در بهشت‌ زهرا اعلام شد!!!

هزینه کفن و دفن و خرید قبر در سال 1402 چقدر است؟ آیا می توان قبری را پیش خرید کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

قبر
ویکی گردی:

بهشت زهرا جایی است که اموات تهرانی در آن یک قبر را به قیمت گزاف می خرند تا برای همیشه این دنیا را ترک کنند. هزینه های فوت و خرید قبر مخصوصا در منطقه های بالای بهشت زهرا بسیار سنگین است و خیلی ها توان پرداخت ندارند. در ادامه مطلب قیمت یک قبر در مناطق مختلف بهشت زهرا را بررسی می کنیم.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی این شورا در نوبت عصر بررسی بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س) را در سال ۱۴۰۲ در دستور کار داشتند که در همین راستا تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در این باره، گفت: در مقایسه‌ای که میان سازمان بهشت زهرا با سایر آرامستان‌های کلانشهرهای کشور در ارائه خدمات و بهای نرخ این خدمات انجام شده است بهشت زهرا ۷۰ درصد کمتر از آرامستان‌های کلانشهرهای کشور است.

جدیدترین مدل و طراحی های سنگ قبر + عکس

وی افزود: سالانه برای بهای خدمات تغسیل و تکفین حدود ۴۵۰ میلیارد تومان که عدد کمی نیست به صورت یارانه پرداخت می‌شود. لذا در کمیسیون تخصصی اعتقادی وجود داشت که برخی از این هزینه‌ها از محل درآمدهای عمومی شهرداری تهران تأمین شود.

وی افزود: هزینه قبر برای کودکان تا هفت سال در سازمان بهشت زهرا رایگان است و در لایحه امسال نیز مقرر شد هزینه تغسیل و تکفین نیز برای کودکان زیر هفت سال دریافت نشود. ویژگی دیگر لایحه نرخ خدمات بهشت زهرا در سال ۱۴۰۲ آن است که بهای خدمات در قطعات روز یک قبر به صورت رایگان داده خواهد شد. در لایحه سال آینده پیشنهاد کردیم برای دو طبقه دیگر الزامی به منظور ذخیره وجود نداشته باشد. در موضوع خدمات نیز آیتم جدیدی را اضافه نکردیم و میانگین افزایش نرخ خدمات ۳۷ درصد بوده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۷ رأی موافق با لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای بهای خدمات سازمان بهشت زهرا در سال آینده موافقت کردند.

مردی که برای مارادونا قبر ساخت + فیلم

تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا همچنین در حاشیه برگزاری این جلسه نیز در جمع خبرنگاران در تشریح قیمت قبور در سال1402 با تاکید بر اینکه برای دفن روز در قطعاتی که به صورت روزانه در دفن در آنها انجام می‌شود یک قبر رایگان داده می‌شود، افزود: برای سال 1402 قیمت قبر در ناحیه ۱، ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ناحیه ۲، ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در ناحیه ۳، ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین برای دو طبقه خالی در قطعات روز که یک طبقه رایگان داده می‌شود اگر خانواده متوفی بخواهد دو طبقه دیگر را خریداری کند هر طبقه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین برای پیش خرید ۳۰ درصد به مبالغ اعلام شده اضافه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر