معرفی فیلم | معرفی فیلم های ایرانی | معرفی فیلم های ایرانی بر اساس واقعیت

معرفی فیلم های ایرانی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدن

وقتی می‌فهمیم داستان یک فیلم بر اساس واقعیت بوده جذابیتش رو دو برابر میکنه. در ادامه به معرفی فیلم های ایرانی که بر اساس واقعیت ساخته شدند می پردازیم.

فیلم های ایرانی
ویکی گردی:

در این قسمت به معرفی فیلم های ایرانی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند می پردازیم. معرفی فیلم های ایرانی با موضوعات خاص و متفاوت همیشه مخاطبان زیادی رو جذب کرده ولی وقتی بدونید بعضی از بهترین فیلم های ایرانی که دیدید داستان واقعی داشته اونوقت نسبت به فیلم چه حسی خواهید داشت؟ مطمئنا خیلی جذابیت فیلم بیشتر میشه. در ادامه با معرفی فیلم های ایرانی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدندمی پردازیم.

داستان این فیلم های ایرانی واقعی است!

فیلم شب های تهران- 1379

یکی از بهترین فیلم های بر اساس واقعیت ایرانی، فیلم شب های تهران است. داستان این فیلم سینمایی ایرانی واقعی درباره دو دختر دانشجو به نام‌های شیرین و مینا  است که به کمک اطرافیانشان یعنی فرهاد و آقا رحمت آبدارچی شرکت، در حال تحقیق بر روی قتل‌های زنجیره‌ای قاتلی مشابه خفاش شب هستند. او دختران و زنان جوان چشم آبی را شکار می‌کند و به قتل می‌رساند. تلاش جسورانه آنها سبب می‌شود قاتلین، مینا و شیرین را هم تهدید کنند و در همین مسیر مینا به قتل می‌رسد. شیرین که با قتل مینا انگیزه بیشتری برای یافتن فرد قاتل پیدا کرده، متوجه می‌شود شکارچی دختران چشم‌آبی یکی از کسانی است که او هر روز می‌دیده و به او اعتماد کامل داشته است. این فیلم از بهترین فیلم های جنایی ایرانی بر اساس واقعیت که در ایران ساخته شده است.

معرفی 5 فیلم جدید و هیجان انگیز با امتیاز بالا در IMDB

شب های تهران

روز سوم – 1383

بدون شک یکی از تاثیر گذار ترین و منقلب کننده ترین سینمایی های ایران است که بیانگر روایتی از دل ِدرد و غم، زجر و دل شکستگی مردم خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق می باشد، سینمایی روز سوم به کارگردانی محمد حسین لطیفی یکی از بهترین فیلم های ایرانی در ژانر جنگی می باشد. روز سوم با بازی درخشان و تاثیر گذار پوریا پورسرخ و باران کوثری هرگز از یادها پاک نخواهد شد. روز سوم روایتگر آخرین روزهای مقاومت خرمشهر و مردم غیور آن در سال 1359 می باشد. این سینمایی بر اساس داستانی واقعی از زندگی یک خواهر و برادر در دل جنگ است که برای زنده ماندن و برای دفاع از خاک و خانه اشان تلاش می کنند.

فیلم روز سوم

بیدار شو آرزو – 1383

یکی از دردناک ترین وقایع رخ داده در تاریخ ایران زلزله ی بم است که هرگز، آن همه حراس و درد و غم در کنار آن همه جوانمردی و از خود گذشتگیِ یک پارچه ی مردم ایران زمین فراموش نخواهد شد. بیدار شو آرزو بیشتر یک مستند تاریخی است تا یک سینمایی درام آن هم از دل زلزله ی بم و فاجعه ای که رخ داده است. شاید بتوانیم بگوییم که سینمایی بیدار شو آرزو به کارگردانی کیانوش عیاری، آن طور که باید و شاید شناخته شده نمی باشد اما این موضوع چیزی از ارزش های آن کم نمی کند. نمی توانیم انکار کینم که مردم بم همچنان هم رد آن زلزله را بر تن خود می بینند. جالب است بدایند که بیدار شو آرزو بعد از 13 سال فرصت آن را پیدا کرد به اکران عمومی در بیاید.

فیلم بیدار شو آرزو

خشم و هیاهو – 1394

از جمله فیلمهای ایرانی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند فیلم خشم و هیاهو ساخته کارگردان جوان و با استعداد کشورمان هومن سیدی است. داستان این اثر از فیلمهای واقعی ایرانی درباره خواننده‌ای مشهور به نام خسرو که زندگی عاشقانه‌ای با همسرش دارد، به دلیل ارتباط زیادش با مخاطبان عاشق دختری به نام حنا سرافراز در میان آنها می‌شود. خسرو در عشق به حنا، به جایی می‌رسد که می‌خواهد همسر اولش را طلاق دهد و به حنا می‌گوید که بدون او لحظه‌ای نمی‌تواند زندگی کند. حالا همسر اول خسرو در خانه و اتاق خوابش به قتل رسیده و این پرونده دو متهم بزرگ دارد: خسرو و حنا سرافراز! این داستان شباهت بسیاری به ماجرای زندگی ناصر محمدخانی داشت، اما سازندگان هیچ‌گاه زیر بار این شباهت نرفتند.

فیلم خشم و هیاهو

لانتوری – 1394

چه کسی است که دوران ترسناک و دلهره آور اسید پاشی را ازیاد برده باشد؟! و چه کسی است که آمنه بهرامی، دختری که قربانی اسید پاشی شد، آن هم به خاطر اینکه به خاستگاری یک پسر جواب رد داده بود، را فراموش کرده باشد؟! لانتوری یک سینمایی موفق است که روایتی تلخ و دردناک از افراد آسیب دیده ای است که از دل اجتماع سر برآورده اند و گاها خودشان و دیگران را نیز نابود می کنند. لانتوریِ رضا دورمیشیان توانست جوایز بی نظیری را به خاطر روایتگری بی نقصی که ارائه داده بود به دست بیاورد، پس تماشای آن را از دست ندهید.

فیلم ایرانی عاشقانه چی ببینم؟ | معرفی برترین فیلم های عاشقانه ایرانی

فیلم لانتوری

چهارراه استانبول – 1396

هیچ شکی نیست که یکی از دردناک ترین و تلخ ترین روزهای تاریخِ نه تنها تهران بلکه ایران، 30 دی ماه 1395 می باشد، روزی که پلاسکو ، با آن همه خاطره و عظمت در آتش سوخت و در کنار خود 20 آتش نشان فداکار و چند کاسب شریف را نیز سوزاند، و اشک یکایک مردم را درآورد. چهارراه استانبول به کارگردانی مصطفی کیایی، نگاهی متفاوت می اندازد به حادثه ی غمناک پلاسکو.

فیلم چهارراه استانبول

درخت گردو - 1398

درخت گردو یک درام تاثیر گذار و منقلب کننده است که براساس داستان زندگی مردی به نام قادر مولان پور، در طی بمباران شیمیایی سردشت است، مردی که خانه اش زیر بمباران شیمیایی قرار می گیرد، مردی که دچار مشکلات شیمیایی می شود اما همچنان امیدوار است. تماشای این فیلم را عمقیا به شما پیشنهاد می دهیم، درخت گردو روایتگر اتفاق هایی است که هرگز نباید از خاطر هیچ یک از ما پاک شود.

فیلم درخت گردو

شبی که ماه کامل شد – 1398

دومین فیلم پر فروش غیر کمدیِ تاریخ سینمای ایران، شبی که ماه کامل شد، براساس داستان واقعی ابدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری می باشد.کارگردانی بی نظیر نرگس آبیار و هنرنمایی الناز شاکر دوست و هوتن شکیبا این فیلم را به یکی از تاثیرگذارترین ساخته های سینمای ایران بدل کرده است. شبی که ماه کامل شد، داستان عاشقانه ای است که زیبا و پر  رنگ و لعاب شروع می شود اما با ترس، وحشت، غم و اشک به پایان می رسد، داستان عاشقانه ی دختری ساده از دل جنوب شهر تهران و پسری شهرستانی.

شبی که ماه کامل شد

فیلم عنکبوت - 1398

عنکبوت یکی از فیلم های جنایی بر اساس واقعیت ایرانی است که کارگردانی آن برعهده ابراهیم ایرج‌زاد و نویسندگی اکتای براهنی است که براساس قاتل سریالی ایرانی سعید حنایی ساخته شد. فیلم به دلیل داشتن موضوع سنگین و فرهنگسازی با تغییراتی همراه بود همچنین موضوع حساس آن باعث شد که دچار حذفیاتی از داستان نیز شود. داستان فیلم عنکبوت حول محور مردی به نام سعید می‌گردد که به شدت متعصب و افراطی در اجرای دین است. وقتی همسر سعید با یک کارگر جنسی اشتباه گرفته شده و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، او مقصر را تمام زنان خیابانی می‌داند و تصمیم به حذف آنان می‌گیرد.

معرفی 6 فیلم عاشقانه که حتما باید ببینی

فیلم عنکبوت

فیلم هناس - 1400

معرفی فیلم های ایرانی ساخته شده بر اساس واقعیت را با هناس ادامه می‌دهیم. این فیلم در ژانر بیوگرافی ساخته شده و روایتگر زندگی دانشمند هسته‌ای، داریوش رضایی نژاد و همسرش، شهره پیرانی است. در این فیلم شاهد تلاش‌های این زن برای بازگرداندن آرامش به زندگی‌اش هستیم. این عنوان از بهترین فیلم های ایرانی واقعی در سال 1400 در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن شد. هناس در خرداد 1401 در سینماهای کشور اکران شد و بیش از 4 میلیارد تومان فروش داشت.

فیلم هناس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام