ورزش صبحگاهی | ورزش صبحگاهی کودکانه

آموزش ورزش صبحگاهی مخصوص کودکان + فیلم

در ادامه این مطلب با آموزش ورزش صبحگاهی مخصوص کودکان با ما همراه باشید.

ورزش صبحگاهی
ویکی گردی:

مزایای ورزش صبحگاهی برای کودکان. کودکان بیشتر از آنچه که فکر می کنید به فعالیت بدنی نیاز دارند. در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی و بازی های رایانه ای، تحرک کودکان بیشتر از هر زمان دیگری کاهش یافته است. با شروع فصل مدارس مادر ها و پدر ها با چالش های زیادی روبرو خواهند شد. یکی از چالش های مشترک در بین تمامی خانواده ها، کسل و خواب آلود بودن فرزندشان قبل از رفتن به مدرسه و یا حتی سر کلاس درس است. اگر شما و فرزندتان نیز با همچین چالش هایی روبرو هستید، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک روتین ورزش صبحگاهی برای کودکان خود به وجود بیاورید؟ در ادامه این مطلب با آموزش ورزش صبحگاهی مخصوص کودکان با ما همراه باشید.

 

چرا ورزش صبحگاهی برای کودکان لازم است ؟

تحقیقات نشان می دهد که 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز برای رشد کودک مناسب است

۱۰ دقیقه ورزش صبحگاهی با دمبل + عکس

داشتن 8 دقیقه فعالیت بدنی، تنها 13 درصد از فعالیت بدنی مورد نیاز کودک شما را تامین می کند اما انجام همین 8 دقیقه مزایای بسیار زیادی دارد و بر رشد جسمی و ذهنی کودک شما تاثیر می گذارد.

فعالیت فیزیکی برای کودک شما منجر به بهبود موارد زیر می شود:

1.رشد حرکتی

2.تعادل

3.انعطاف پذیری

4.استقامت

5.الگوی حرکتی

فواید شناختی ورزش صبحگاهی برای کودکان شامل موارد زیر است

1.بهبود خود تنظیمی کاهش، بیش فعالی و بی قراری (به ویژه در کودکان مبتلا به ADHD یا ASD)

2. بهبود تمرکز

3. کاهش اضطراب و تقویت خلق و خوی

4.یادگیری بهتر

فواید بدنی ورزش بسیار عالی است، اما در واقع این فواید شناختی ورزش است که انجام یک تمرین صبحگاهی را با فرزندانتان ارزشمند می کند.

10 دقیقه چربی سوزی با ورزش صبحگاهی + فیلم

ورزش بر انتقال دهنده های عصبی در مغز تأثیر مثبت می گذارد (کورتیزول و آدرنالین را کاهش می دهد و دوپامین و سروتونین را افزایش می دهد)

این کار عملکردهای مغز را بهبود می بخشد که توانایی پردازش اطلاعات جدید (یادگیری) را افزایش می دهد و یکپارچگی حسی را بهبود می بخشد.

بنابراین اگر می‌خواهید با بچه‌هایتان یک تمرین صبحگاهی انجام دهید، باید سرگرم‌کننده باشد در غیر این صورت انجام دادن این تمرینات و تبدیل آنها به روتین کار دشواری است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر