خطرناک ترین غذاها | لیست خطرناک ترین غذاهای دنیا

باورتون میشه این غذاهای خوشمزه کشنده باشن؟ | لیست خطرناک ترین غذاهای دنیا

یه سری از غذاها و خوراکی ها تو دنیا هستن که با وجود خطرناک و کشنده بودن همچنان طرفدار دارن و خورده میشن. در اینجا لیستی از خطرناک ترین غذاها رو براتون آوردیم. با ما همراه باشید.

غذاهای کشنده
ویکی گردی:

بعضی غذاها و خوراکی ها در دنیا هستند که به عنوان خطرناک ترین غذا ها در دنیا شناخته شدند چرا؟ چون یا سمی هستند یا به نوعی باعث آسیب به شما می شوند. آسیبهایی که گاهی غیر قابل جبران بوده و ممکن است باعث مرگ شود.بعضی از این خوراکی ها مثل لوبیا قرمز جزو خطرناک ترین غذا ها شناخته شدند. مصارف روزانه در غذاهای خیلی از ما هستند که باید بدانیم برای جلوگیری از آسیب به ما، چطور مصرف بشوند. البته که برخی از این خطرناک ترین غذا ها را هرگز نباید خورد.

زمانی که سفر می‌کنید احتمالا با خودتان فکر کنید که از تمام خطراتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، آگاه هستید. احتمالا قبل از سفر به هر کشوری واکسن‌های مناسب را می‌زنید و با برگه سلامت وارد یک محیط امن و روشن می‌شوید. اما وقتی پای چیزی که می‌خورید به میان می‌آید چه اتفاق می‌افتد؟

اگه میگرن داری به هیچ وجه این خوراکی هارو نخور!

در سراسر دنیا غذاهای خاصی هستند که می‌توانند باعث هر اتفاقی شوند از مسمومیت غذایی خفیف گرفته تا مرگ.

مطلب زیر از سایت ویکی گردی را  بخوانید تا بفهمید کدام غذاها را باید با احتیاط مصرف کنید و یا به هر قیمتی از مصرف آن‌ها اجتناب کنید.

ویدیوی زیر را ببینید تا کشنده ترین غذاها و خوراکی های دنیا را برای شما معرفی کنیم:

 
 

 

چند مورد از غذاهای کشنده در ویدیو را در اینجا توضیح دادیم.

برای مشاهده توضیح کامل این غذاهای خطرناک حتما ویدیو را تا انتها ببینید.

گاوغوک آفریقایی (Namibian Bullfrog)

غوک آفریقایی غذایی کشنده

پای قورباغه در فرانسه یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه می‌باشد اما در برخی از کشورهای آفریقایی مردم بومی کل این حیوان را می‌خورند به ویژه اگر یک قورباغه بزرگ و آبدار به نام گاوغوک آفریقایی باشد.

اما ما توصیه می‌کنیم هرگز این غذا را امتحان نکنید. مشکل این غذا چیست؟ این دوزیست آبدار حاوی سموم زیادی است که آن را برای دفع شکارچیان از جمله شما مورد استفاده قرار می‌دهد.

این سموم در قورباغه‌های جوان‌تر بیشتر هستند زیرا هنوز جفت‌گیری نکرده‌اند. خوردن این دوزیست و سموم موجود در بدن آنها باعث ایجاد نارسایی کلیه و حتی مرگ می‌شود. بهتر است از خیر این غذا بگذرید. متشکریم!

 ریواس

برگ های ریواس حاوی اکسالیک اسید هستند که باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. برگ های آن اگر به مقدار زیاد مصرف شوند، کشنده خواهند بود اما در اکثر موارد بیماری جدی ایجاد نخواهند کرد.

عوارض و خطرات مصرف هسته ی زردآلو که نمی دانستید

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز حاوی سطوح بالایی از مواد شیمیایی فیتوهماگلوتینین هستند که آن ها را سمی می سازند. پخت لوبیا به طور کامل سم آنها را دفع می کند، اما خوردن چند لوبیا نپخته می تواند باعث تهوع، استفراغ، و اسهال شود. سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه می کند که به مدت 30 دقیقه به طور کامل این سم را از بین ببرد. لوبیا های کنسرو شده سالم هستند بنابراین این مواد را در فلفل قرار دهید.

دانه سویا

دانه سویا نسز مانند لوبیا قرمز دارای سمی است که هضم غذا را با مشکل مواجه می کند.

بادکنک ماهی

این نوع ماهی در ژاپن غذایی لوکس محسوب می شود. روده، تخمدان و کبد این گونه ماهی ها سم تترو دوتوکسین در خود دارد که کشنده تر از سم سیانور می باشد و خوردن یک بادکنک ماهی می تواند 30 نفر را به کام مرگ بکشاند. برای طبخ این ماهی در ژاپن دوره های آموزشی زیادی را می گذرانند و آشپزان ماهر این نوع ماهی را سم زدایی کرده و به قیمت بالا می فروشند.

جوز هندی

مصرف زیاد آن در برخی افراد باعث یک دوره شش ماهه روان پریشی شده است.

آقطی

آقطی

یک توت، درست است یک توت!‌ البته نه به این سرعت، اما اگر توتی را اشتباه بخورید ممکن است با مسمومیت غذایی، با علائمی مثل استفراغ، تهوع و اسهال مواجه شوید. ​

مصرف این خوراکی‌ها باعث مرگ ناگهانی می‌شود + توضیحات

یکی از انواع توت‌های خطرناکی که به دلیل داشتن رنگ و لکه‌های گرد و آبی با زغال اخته اشتباه گرفته می‌شود، آقطی (Elderberries) است. اما فریب نخورید. زمانی که سبزیجات نارس و نپخته (‌به ویژه خام)‌ مصرف می‌شوند، می‌توانند باعث تهوع، استفراغ و اسهال شدید شوند. برای اینکه این میوه‌ باعث بیماری شما نشود، باید رسیده، پخته و عاری از هر گونه ساقه و برگ باشد.

 

پنیر کازو مارتزو

 

که شامل مقدار زیادی کرم است که از لارو مگسها ایجاد میشه و پر از مدفوع لاروهاست.

پنیر سمی

 

اختاپوس زنده

 

اختاپوس زنده

ما هم مثل شما برایمان سوال است که اختاپوس زنده بسیار وحشتناک است و نمی‌دانیم چرا کره‌ای‌ها دوست دارند اختاپوس زنده را بخورند.

البته اگر بخواهیم منصفانه نظر دهیم،‌ آنها اختاپوس مرده را می‌خورند اما شاخک‌های حیوان تازه کشته شده هنوز زنده است و می‌تواند به مانند زمانی که زنده بود مکنده باشد. یکی از یوتیوپرهای معروف در چین از زمان تلاش برای خوردن یک اختاپوس زنده فیلم گرفت و نحوه خوردن این غذا را توضیح داد. ​​​​​​​​

در حالی که او زنده ماند و اتفاقی براش نیفتاد اما مقامات امنیتی و سلامت اخطار می‌دهند که شاخک‌های مکشی اختاپوس می‌تواند به زبان بچسبد و منجر به خفگی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر