زندان | زندان کرستی | زندان هالدن

زندان یا هتل هفت ستاره؟! | معرفی خفن ترین زندان دنیا + فیلم

اینجا برات یه فیلم از یکی از خفن ترین زندان های دنیا رو آوردم که اگه ببینیش کفت می بره!!

زندان
ویکی گردی:

زندان یا هتل؟ سوالی که ذهن شما را به‌محض دیدن این فیلم درگیر می‌کند. تغییر و توسعه پیدا کردن زندان‌ ها در قرن کنونی امری کاملا طبیعی‌ است. اما چیزی که در این میان باعث تعجب و شگفتی می‌شود، زندان‌هایی هستند که رنگ و بویی از زندان ندارند و برخی از مجرمین شاید زندگی راحت‌تری را هم در این  زندان‌های مجلل به دست بیاورند.

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

معرفی جالب ترین و عجیب ترین زندان های دنیا

1. زندان کرستی «kresty»

زندان کرستی (Kresty Prison) ، زندانی در شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه می‌باشد. در این زندان با ظرفیت اصلی 3000 نفر، همواره بیش از 10000 زندانی نگهداری می‌شوند. به این ترتیب هر زندانی هفته‌ای 15 دقیقه برای استحمام فرصت دارد و طبق قوانین روسیه 4 متر فضا برای هر زندانی درنظر گرفته شده است.

تو این شهرها هیچکی نمیتونه از ماشین استفاده کنه!! + عکس و معرفی

زندان متشکل از دو ساختمان به شکل متقابل می‌باشد و در کل دارای 960 سلول می‌باشد. تاریخ این زندان به دهه 1730 بر می‌گردد.به گزارش پارس ناز این زندان در اصل انبار و مخزنی برای نگهداری شراب در این شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. پس از اصلاحات آزادی بردگان در سال 1861، نیاز به فضای زندان تا حد زیادی افزایش یافت.

بنابراین، در سال 1867 انبار شراب به مکانی با 700 تخت زندانی بطور جداگانه برای زنان و مردان تبدیل شد. بازسازی انبار شراب توسط ولادیسلاو لووف، رئیس زندان کمیته شهر سنت پترزبورگ، بود. امروزه این زندان جزو یکی از شلوغ‌ترین زندان‌ های جهان محسوب می‌شود.

2. زندان هالدن «halden»

بعضی از زندان ها به خاطر رفتار نامناسبی که با زندانی ها دارند، بسیار مشهورند. این زندان ها برای برقراری آرامش متوسل به روش های غیرانسانی می‌شوند، اما در اسکاندیناوی زندانی به نام هالدن ساخته شده که به دلیل رفتار مناسب با زندانی ها، به عنوان انسانی‌ترین زندان شناخته شده.

این زندان در شهر هالدن نروژ قرار دارد. زندانی هایی که به هالدن فرستاده می شوند، در آنجا می‌توانند غذای خوب بخورند و قهوه گرم بنوشند.

هر یک از سلول‌های زندان مجهز به تلویزیون، یخچال فریزر کوچک و یک حمام اختصاصی برای زندانیان است. دور‌تا‌دور زندان را جنگل و درختان سرسبز احاطه کرده که منظره‌ای زیبا را به وجود آورده اند. شاید باور نکنید، اما در زندان هالدن خطرناکترین قاتل‌ها و سارقان نگهداری می‌شوند

و این در حالی است که سیستم امنیتی زندان بسیار پایین است و زندانیانی که در هالدن به سر می‌برند به دلیل شرایط خوب زندان هیچ میلی به فرار ندارند.

3. زندان سارک «Sark»

سارک، جزیره‌ای کوچک بین کشورهای انگلیس و فرانسه است که جمعیتی کمتر از 600 نفر را در خود جای داده است. اما عجیب‌ترین نکته درباره سارک این است که کوچک‌ترین زندانی که فکرش را بکنید در این جزیره قرار دارد. این زندان به حدی کوچک و ساده است که در نگاه اول احتمالا آن را با یک سرویس بهداشتی عمومی اشتباه می‌گیرید.

اما در حقیقت این ساختمان کوچک، یک زندان بامزه نقلی است که فقط ظرفیت دو زندانی را دارد و افرادی با جرم‌های سبک، از جمله مصرف نوشیدنی‌های الکلی که فقط به یک روز زندان محکوم می‌شوند در این ندامتگاه نگهداری می‌شوند. جالب است بدانید براساس رتبه‌بندی زندان‌ها، زندان سارک رسما به‌عنوان کوچک‌ترین و احمقانه‌ترین زندان جهان معرفی شده است.

باورت میشه از مدفوع هم می تونی درآمد دلاری داشته باشی؟!+ فیلم

4. زندان ADX

ADX فلورنس فوق امنیتی‌ترین زندان دولت آمریکا است. این زندان محلی برای نگهداری زندانی‌های مرد خطرناکی هستند که نیاز به مراقبت شدیدتری دارند. این زندان تحت نظارت اداره فدرالی زندان‌های آمریکا است و در فرمونت، کلرادو قرار دارد. گفته می‌شود خواکین گوزمن لوئرا که یکی از خطرناک‌ترین زندانیان جهان است،

در صورت منتقل شدن به آمریکا در این زندان زندانی خواهد شد. قابل ذکر است که این زندان محل نگهداری از زندانی‌های مرد است و در آمریکا محلی برای نگهداری از زندانی‌های زن خطرناک وجود ندارد. زندانی‌های زنی که به هر دلیل به درجه خطرناک رسیده باشند را به مرکز پزشکی فدرالی کارس‌ول که در ایالت تگزاس قرار دارد منتقل می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر