سیگار | سیگار کشیدن نوجوانان

چرا نوجوانم سیگار می کشد؟ | روش های رفتار کردن والدین با نوجوانان

سیگار کشیدن نوجوان ها جز دغدغه های این روزهای بسیاری از والدین است و نمی دانند با فرزند خود در چنین مواقعی چطور رفتار کنند. ما در ادامه راهنمای شما خواهیم بود.

سیگار
ویکی گردی:

یکی از مهم ترین علت های ترک ناموفق سیگار، تعارضات حل نشده و رفع نشدن مشکلات اولیه است. شاید فرزندتان می خواهد با آتش سیگار تنش هایی را آرام کند و شاید دوست دارد با این کار کمی با شما لجبازی کند. همچنین ممکن است بخواهد با سیگار کشیدن در میان همسالانش وجهه ای کسب و احساس غرور کند. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا با توجه به نیاز فرزندتان برای ترک سیگار او تلاش کنید.

رفتار والدین با نوجوانی که سیگار می کشد چگونه باشد؟

شما می توانید با فراهم کردن خانه ای آرام و تقویت ارتباطتان انگیزه سیگار کشیدن را از او بگیرید اما برخی رفتارهایی که در مقابل نوجوان خود در چنین زمانی باید داشته باشید را در ادامه برای شما بیان کرده ایم.

راهکارهایی که مهارت نه گفتن را در شما تقویت می کند!

سخت اما شدنی

مشکلی که با آن روبرو شده اید کوچک نیست و حل شدنش هم ساده نیست، پس صبور باشید و اجازه ندهید اضطرابی که در شما ایجاد شده، این مشکل را بزرگ تر کند. وقت آن رسیده که بپذیرید روش های تربیتی قبلی کارآمد نبوده و لازم است در برخورد با این مشکلات با آگاهی و درایت بیشتری رفتار کنید.

مهربان اما قاطع

لازم است که در اوج مهربانی قاطع هم باشید. به فرزندتان آزادی بدهید اما در عین حال محدودیت هایی را هم برای او وضع کنید و در مورد این محدودیت ها قاطع باشید. ساعات ورود و خروج فرزندتان باید مشخص باشد اما با سختگیری بیش از حد و محدود کردن بی اندازه رفت و آمدش، کار را سخت تر نکنید.

به او آزادی های بی خطری بدهید و در مقابل با او برای پذیرش برخی محدودیت ها توافق کنید. گذشته از این با رفتار درست، فرزندتان را متکی به خود بار بیاورید. به او نشان دهید که در صورت نیاز همیشه برای حمایت از او حاضر هستید اما قرار نیست مسئولیت اشتباهات او را بر عهده بگیرید.فرزندتان نباید به پشتوانه حمایت های شما، بدون ترس از عواقب رفتارش آگاهانه اشتباه کند.

سیگار کشیدن

با همسرتان هم گروه شوید.

شما و همسرتان باید روش مشترکی را در برخورد با فرزندتان در پیش بگیرید. رفتار دوگانه شما و مشاجرات تان در مورد روش های فرزند پروری، می تواند او را نسبت به توصیه های هر دوی شما بی اعتماد کند. نوجوانانی که در یک خانه آرام و در کنار خانواده ای همدل و صمیمی زندگی می کنند، کمتر به رفتارهای آیب زا رو می آورند.

اگر می خواهید فرزندتان رفتار سالم تری در پیش بگیرد، وقت بیشتری با او بگذرانید و صمیمیت بیشتری در خانه ایجاد کنید. از طرف دیگر با نظارت و مدیریت غیرمستقیم فرزندان تان، امکان تجربه کردن را به او بدهید و اعتماد به نفس اش را تقویت کنید.

هر روز باید ها و نبایدهای جدیدی را برایش تعریف نکنید و این حس را در فرزندتان ایجاد کنید که توان تمایز خوب و بد را دارد و در صورت ابهام پیدا کردن در برخی موارد، می تواند با همفکری شما مشکلش را حل کند.

تفاوت ها را نادیده نگیرید

قطعا وقت آن رسیده که تفاوت های خود را با فرزندتان در میان بگذارید و به جای تعبیر و تفسیر نامطمئن رفتار نوجوان از او در مورد اندیشه ها، نیازها و دلایلی که برای رفتارهایش دارید سوال کنید تا بهتر متوجه موضوع شوید و سپس به دنبال راه حل بگردید.

او را وارد دنیای بزرگسالان کنید.

به نوجوان تان باید فرصت اظهار نظر دهید و در مورد کارهای گوناگون با او مشورت کنید تا در ضمن احترام به شخصیت و حفظ استقلال او، حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس اش را هم تقویت کرده باشید.

معرفی بهترین بازی هری پاتر با نام Hogwarts Legacy

مشورت با نوجوانان آن ها را به دنیای بزرگسالان وارد می کند و از طرف دیگر با برخورد اندیشه های نوجوانان و والدین، کم کم نگرش صحیح تری در هر دو طرف ایجاد می شود و به جای حل تنش زای مشکلات، نظرها در جریان گفتگو به هم نزدیک تر می شوند.

سیگار کشیدن نوجوانان

نه گفتن را آموزش دهید

فرزند شما باید مهارت های زندگی و به ویژه مهارت نه گفتن را یاد بگیرد. او باید بتواند با درخواست های نا به جای دیگران مقابله کند و در برابر خواسته های آن ها برای مصرف سیگار یا دیگر مواد آسیب زا نه بگوید. اگر بتوانید اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کنید، قطعا نگرانی تان در این مورد کمتر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر