برگ انجیر | چای برگ انجیر | خواص چای برگ انجیر

۸ خاصیت فوق العاده چای برگ انجیر که نمی دانستید + مزایا و مضرات

چای برگ انجیر جزو چای های طبیعی و طبی است که خواص درمانی فوق العاده ای دار. در اینجا طرز تهیه و موارد استفاده آن را بخوانید.

انجیر
ویکی گردی:

اخیرا از خواص برگ انجیر، که میوه درخت آن از میوه های شیرین و مغذی فصل تابستان است زیاد صحبت می شود. برگ انجیر از قدیم برای درمان طبیعی برخی از بیماری ها استفاده می شده است و یکی از موارد پرکاربرد به عنوان کاهنده قند خون است. از برگ انجیر چای تهیه می شود و یکی از پرخاصیت ترین چای ها است.

طرز تهیه چای برگ انجیر

هرگونه کثیفی یا ناخالصی بر روی برگ‌ها می‌تواند تاثیر منفی بر کیفیت و طعم چای برگ انجیر داشته باشد.

  • برای شروع، برگ‌های انجیر را به خوبی بشویید.
  • سپس آب را در یک قابلمه مناسب برای تهیه چای ریخته و به جوش آورید.
  • بعد از جوش آمدن آب، برگ‌های انجیر را به آن اضافه کنید. برای استخراج حداکثر عطر و طعم، می‌توانید برگ‌های انجیر تازه را به تکه‌های کوچکتری برش دهید.
  • سپس حرارت را کاهش دهید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه چای دم بکشد.
  • پس از گذشت ۱۰ دقیقه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه دیگر چای را رها کنید تا دم بکشد.
  • بعد از دم کشیدن، چای را از برگ‌ها جدا کرده و در یک فنجان ریخته و در صورت تمایل، شیرین‌کننده اضافه کنید. اما یادتان باشد که چای برگ انجیر طبیعتاً طعم قوی و کمی تلخی دارد. برای گرفتن بهترین نتیجه، از افزودن شکر، عسل یا سایر شیرین‌کننده‌ها خودداری کنید.

می توانید ۲ فنجان چای برگ انجیر در روز و ۲ یا ۳ بار در هفته بنوشید. با این حال، برای حفظ سلامتی، بهتر است از مصرف طولانی مدت این چای خودداری کنید.

چای برگ انجیر

خواص برگ انجیر برای سلامتی

  • برگ انجیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است که می‌توانند به سلامت قلب کمک کنند.
  • برگ انجیر برای بهبود عملکرد گوارشی و کمک به هضم مواد غذایی استفاده می‌شود.
  • فیبرهای موجود در برگ انجیر به بهبود سیستم گوارشی کمک می‌کنند.
  • تحقیقات نشان داده‌اند که برگ انجیر می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. این خاصیت می‌تواند برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند یا در خطر ابتلا به آن هستند، مفید باشد.
  • برگ انجیر حاوی ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی است که به خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن‌ها شناخته شده است.

هشدارهای مصرف چای برگ انجیر

اگرچه چای برگ انجیر دارای فواید فراوانی است، اما قبل از مصرف منظم آن، مشورت با پزشک ضروری است. خصوصاً اگر شرایط پزشکی خاصی دارید یا دارویی خاصی مصرف می‌کنید، باز هم اهمیت این موضوع چند برابر می‌شود.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد چای برگ انجیر

چای برگ انجیر ملین طبیعی است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به اسهال یا شل شدن مدفوع شود. لذا باید در میزان مصرف آن دقت کنید.

ایجاد ناراحتی معده یا حالت تهوع یکی دیگر از عوارض این چای است که ممکن است در بعضی افراد رخ دهد. این عارضه معمولاً در افراد با معده حساس بیشتر مشاهده می‌شود.

واکنش‌های آلرژیک به چای برگ انجیر

برگ انجیر خیلی حساسیت‌زا نیست، ولی ممکن است برخی از افراد ممکن به آن حساسیت داشته باشند. واکنش‌های آلرژیکی مانند خارش، کهیر یا تورم پس از مصرف چای برگ انجیر ممکن است رخ دهد.

تداخل چای برگ انجیر با داروها

چای برگ انجیر ممکن است با برخی از داروها، مانند داروهای دیابت و رقیق‌کننده‌های خون، تداخل داشته باشد. لذا قبل از شروع مصرف منظم چای برگ انجیر، باید با پزشک مشورت کنید.

مصرف چای برگ انجیر در بیماران دیابتی

چای برگ انجیر می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد. بنابراین، افرادی که داروهای کاهنده قند خون مصرف می‌کنند یا به دیابت مبتلا هستند، باید در مصرف آن دقت کنند.

اطمینان از مصرف اعتدال‌آمیز چای برگ انجیر

در نهایت، باید یادآور شد که اکثر مردم می‌توانند با خیال راحت و به صورت اعتدال‌آمیز چای برگ انجیر را مصرف کنند. عوارض جانبی احتمالی عموماً خفیف و نادر است. اما اگر پس از مصرف چای برگ انجیر علائم غیرمعمولی تجربه کردید، باید مصرف آن را متوقف کرده و با متخصص سلامتی خود مشورت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    عالیه

  • ناشناس

    هرچه میخواهی ازدل تنگت بگو اخه برگ انجیر باسندمعتبر بایدباشه ازکدوم کتاب کرفته شده!!!