ناخن پا | درمان فرو رفتن ناخن پا در گوشت

درمان خانگی فرو رفتن ناخن پا در گوشت + فیلم

زمانی که ناخن پا در گوشت اطراف ناخن فرو می رود، پوست متورم و قرمز شده و بسیار آزار دهنده است. در ادامه روش درمان خانگی را برای شما قرار داده ایم که می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

ناخن پا
ویکی گردی:

وقتی متوجه می شوید که گوشه ناخن پا متورم و قرمز شده است و درد می کند، در واقع ناخن در گوشت نرم اطراف خود فرو رفته است. این عارضه باعث می شود که کنار ناخن پا دچار درد شدید شده و قرمز شود. شما می توانید فرو رفتن ناخن پا در گوشت را به راحتی در خانه درمان کنید. همراه ما باشید تا روش درمان خانگی را به شما آموزش دهیم.

 

علت فرو رفتن ناخن پا در گوشت

عدم تعادل بین اندازه ناخن و اندازه لبه پوست ناخن از رشد ناخن انگشت پا جلوگیری می‌کند. آسیب‌دیدگی‌های ناشی از پدیکورهای پیشرونده شدید و گرفتن ناخن از شایع‌ترین علل فرو رفتن ناخن در گوشت هستند. بزرگسالان و ورزشکاران غالباً عرق می‌کنند و این باعث می‌شود که ناخن‌ها و پوست آنها نرم شود. ناخن نازک در نهایت در پوست نرم فرو می‌روند.

سایر علل فرو رفتن ناخن در پا عبارتند از:

•    پوشیدن کفش‌هایی با پنجه تنگ که باعث فشار آمدن به انگشتان و ناخن‌های پا می‌شود

•    کوتاه کردن بیش از اندازه ناخن یا کوتاه کردن آن به شکل هلالی (هنگام کوتاه کردن، گوشه‌های ناخن‌ها نباید کوتاه شده یا قوس داده شوند)

•    آسیب دیدن ناخن پا

•    داشتن ناخن‌هایی با خمیدگی غیرنرمال

فرو رفتن ناخن پا در انگشت چه علائمی دارد؟

در ابتدا گوشه ناخن متورم و دردناک است ولی بعد از مدتی ممکن است قرمز و عفونی شود. درد شدید ناخن موجب اشکال در راه رفتن و بروز لنگش میشود که این عارضه در نوجوانان زیاد دیده میشود و در هر انگشتی از پا ممکن است بوجود بیاید ولی در انگشت بزرگ پا بیشتر است.

در این عارضه ناخن در پوست کنارش رفته و آنرا زخمی میکند و بعد از مدتی بافت، عفونی شده و شروع به رشد میکند و روی کنار ناخن را هم میپوشاند. این بافت معمولاً عفونی بوده و ممکن است ترشح چرکی هم داشته باشد و افرادی که مبتلا به دیابت هستند هر روز باید پا را برای احتمال وجود علائم عفونت و همچنین سایر مشکلات بررسی کنند.

ویدئو درمان خانگی فرو رفتن ناخن پا در گوشت

 

روش های دیگر برای درمان فرو رفتن ناخن در پا

اگر فرو رفتن ناخن در گوشت پا درمان نشده یا کشف نشده باقی بماند ممکن است باعث عفونت استخوان قرار گرفته در زیر ناخن گردد که این می‌تواند منجر به عفونت جدی استخوان شود. بنابراین درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

سرکه سیب

یک روش برای درمان خانگی عفونت گوشه ناخن پا این است که از سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب خاصیت ضدعفونی‌کننده، ضدالتهابی و ضد درد دارد.

یک لگن از آب گرم را با یک‌ چهارم فنجان سرکه سیب مخلوط کنید.

ناخن فرو رفته را یک‌بار در روز به مدت ۲۰ دقیقه در این لگن آب گرم قرار دهید و بعد از اتمام خیساندن پا، حتماً آن را خشک کنید.

فایده مکیدن شست و جویدن ناخن که نمی دانستید!

استفاده از کفش های استاندارد و مناسب

کفش مناسب و اندازه پایتان را انتخاب کنید که به راحتی به پایتان برود. کفش باید فضای مناسب برای رشد ناخن ها داشته باشد. کفش هایی با جنس نرم و پنجه پهن بهترین گزینه است.اگر می توانید، صندل بپوشید تا انگشتان پا آزاد باشند.

لیمو

خواص اسیدی و آنتی پاتوژن لیمو می‌تواند عفونت را درمان کند. در این‌جا دو روش وجود دارد که می‌توانید از لیمو برای درمان ناخن فرو رفته در گوشت انگشت استفاده کنید:

  • لیموی تازه را برش بزنید
  • یک قطعه از آن را روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید
  • از گاز برای بستن آن استفاده کنید و اجازه بدهید تا صبح روز بعد بماند
  • از یک تکه چوب مخصوص که برای ناخن طراحی شده استفاده کنید و ناخن را داخل گوشت خارج کنید.
  • سپس یک تکه پنبه را رول کنید و آن را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید.

آب گرم و نمک اپسوم

این یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای ناخن فرورفته در گوشت است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که کمی آب گرم بردارید و نمک اپسوم را به آن اضافه کنید و پس از انجام این کار، پای آسیب‌دیده را در ترکیب حاصل خیس کنید.

پماد برای عفونت ناخن پا

یک داروی گیاهی اما بسیار کاربردی و موثر در درمان عفونت زخم ناخن پا بویژه شست پا ترکیبی از نمک و عسل دو به پنج است (دو واحد نمک + 5 واحد عسل) که یک خمیر جادویی برای بهبود و ترمیم این گونه زخم هاست به دست می آید.

روغن کرچک

روغن کرچک می‌تواند گردش خون را افزایش دهد، بنابراین استفاده از آن در ناحیه‌ی آسیب‌دیده پوست را نرم می‌کند و ناخن فرو رفته در گوشت انگشت را تسکین می‌دهد. برای استفاده از این روغن مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • روغن کرچک را روی ناخن آسیب‌ دیده استعمال کنید.
  • روغن کرچک را با جوش شیرین مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و در نهایت آن را با آب بشویید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر