ظروف شیشه ای | رفع بوی بد ظروف شیشه ای

رفع بوی بد ظروف شیشه ای و لیوان با چند ترفند خانگی + آموزش

اینجا روش های رفع بوی بد ظروف شیشه ای رو بهت یاد میدیم. با ویکی گردی همراه باش.

رفع بوی بد ظروف شیشه ای
ویکی گردی:

رفع بوی بد ظروف شیشه ای رو با ترفندهای ساده. شاید بسیاری از مواقع برای شما پیش آید که در هنگام استفاده از ظروف شیشه ای، بوی ناخوشایندی به مشامتان برسد. طبیعی است که نوشیدن آب و یا شربت در لیوان هایی که بوی بد و منزجر کننده ای دارند برای هیچ فردی خوشایند نمی باشد، از این رو بسیاری از خانم های کدبانو به دنبال روش های موثر برای خوشبو ماندن لیوان های و رفع بوی بد ظروف شیشه ای خود می باشند. درادامخ این مطلب از سایت ویکی گردی با روش های رفع بوی بد ظروف شیشه ای با ما همراه باشید.

بعد از پختن ماهی، یا استفاده مداوم از قمقمه یا پختن نیمرو ظرف غذا بوی بدی می‌گیرد و حتی بعد از شستن نیز این بو رفع نمی‌شود.

برای رفع بوی بد کله پاچه چیکار کنیم؟ + روش

از بین بردن بوی بد ظروف شیشه ای

بسیاری از مواقع پیش می آید که در اثر مصرف زیاد ظروف شیشه ای، این ظروف بوی نامطبوع به خود می گیرند. بنا بر ضرورت روش هایی خانگی و جامع برای از بین بردن بوی نامطبوع این ظروف، وجود دارد که در ادامه مقاله، به آن پرداخته می شود.

قطعا همه ی ما این تجربه را داشته ایم که موقع استفاده از این ظروف، بوی ناخوشایند بدهد و حس بدی به شما منتقل شود. البته باید گفت که بوی بد به آن دلیل است که، این نوع ظروف سریع بوی نامطبوع می گیرند، پس بهترین راه این است که شما بعد از هربار مصرف؛ این ظروف را با مایع بشویید. اما اگر این بوی نامطلوب همچنان پابرجا بود، باید از طریق راه های خانگی این مشکل را رفع کنید. ما در این مقاله، به چگونگی از بین بردن بوی ظرف های شیشه ای می پردازیم.

روش های رفع بوی بد ظروف شیشه ای

اگر بعد از وعده ی غذایی مرغ و یا ماهی، آب با ظروف شیشه ای می نوشید بعد از مدتی این ظروف بوی بد می گیرند؛ پیشنهاد می کنیم شش روش زیر را انجام دهید تا ظرف های شیشه ای تان همیشه بوی خوب دهد.

استفاده از سرکه سفید :

سرکه سفید برای از بین بردن بوی نامطبوع ظرف شیشه ای استفاده می شود. بدین صورت که؛ یک ظرف بزرگ را با آب گرم و سرکه ی سفید پر کنید، بعد از آن ظرف های شیشه ای را به مدت ۳۰ دقیقه در آن بگذارید. سپس ظروف را بشویید.

استفاده از پودر خردل:

از دیگر روش های از بین بردن بوی بد ظرف شیشه ای، استفاده از پودر خردل است. روش استفاده به این صورت است که؛ یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و ظرف های شیشه ای را در آن قرار دهید. بعد از ۳۰ دقیقه ظروف را آبکشی کنید.

روش های خانگی از بین بردن بوی بد فاضلاب + فیلم

قرار دادن در معرض نور خورشید:

طبیعی ترین روشی که می شود بوی بد این ظروف را از بین برد، گذاشتن آن ها در مقابل نور خورشید است.

استفاده از جوش شیرین:

در این روش باید به مقدار معینی جوش شیرین را در ظرف آب گرم بریزید، سپس ظروف شیشه ای را به مدت ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید و بعد بشویید. خواهید دید که ظروف تان دیگر بوی بد نمی دهد.

استفاده از آب لیمو:

آب لیمو به دلیل آن که اسیدی است، برای پاک کردن بوی بد ظرف های شیشه ای مناسب است. برای این کار بهتر است مقداری آب لیمو را در ظروف ریخته و بعد از چند دقیقه بشویید.

استفاده از آب گوجه فرنگی:

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی بد ظرف های شیشه ای، استفاده از آب گوجه فرنگی است. به تعداد ظرف های شیشه ای آب گوجه را بگیرید و سپس با استفاده از اسکاجی آن را به لیوان ها و یا ظرفهای شیشه ای خود بکشید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

استفاده از ذغال:

شما همچنین می‌توانید یک قطعه ذغال را در ظرف قرار دهید، درش را بگذارید و اجازه دهید یک یا دو شب بوی ظرف را بگیرد. مطمئن شوید که از ذغال چوب طبیعی ساخته شده بدون مواد افزودنی سبک استفاده می‌کنید.

استفاده از روزنامه:

روزنامه یکی از روش‌های مناسب و موثر برای حذف بوی بد است؛ برای رفع بوی ظروف با روزنامه اول از همه، ظرف را به طور صحیح با آب صابون بشویید.در و ظروف را به درستی خشک کنید و حالا کمی از روزنامه‌های سیاه و سفید را خرد کرده و آن را در ظرف قرار دهید.

درش را به درستی ببندید و آن را دو تا سه روز نگه دارید. هنگامی که ظرف را باز کنید، بویی وجود ندارد، زیرا کربن موجود در روزنامه بوی بد را به خود جذب می‌کند.

استفاده از پودر قهوه:

بسیاری از مردم از پودر قهوه برای رفع بوی بد در اتومبیل و کامیون خود استفاده می‌کنند. این روش در مورد ظروف نیز موثر است. ظرف را بشویید و آنرا خشک کنید. سپس یک قاشق چای خوری پودر قهوه را در ظرف قرار داده و درب را برای یک یا دو روز ببندید. بوی نامطبوع با عطر قهوه تازه جایگزین می‌شود.

رفع بوی بد یخچال با نوشابه | چطور یخچال خوشبویی داشته باشیم؟

در نهایت لازم است به شما توصیه کنیم اجازه ندهید ظرف‌ های منز‌ل‌‌تان به مدت طولانی کثیف باشند. این اتفاق باعث می‌شود هم ظرف‌ها به سادگی شسته نشود و هم بو در مدت زمان بیشتری درون ظرف باقی بماند.

شست و شوی دیرهنگام نیز باعث می‌شود تا ظرف‌ها کپک بزند و دردسرهای شما را چند برابر کند. همچنین ظرف‌ها را به هیچ عنوان در رطوبت و جای تاریک، کثیف و آلوده قرار ندهید. از ظروف باکیفیت استفاده کنید.

به ویژه برای استفاده از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی به دنبال ظرف‌هایی باشید که از متریال و مواد اولیه مناسب تولید شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    من از زمان کرونا در میه طرف شویی خودم سرکه سفید ومقدار آب مخلوط می کنم اصلا هیچ بویی نمی دهد