اسنپ | سفر با اسنپ | سفر با اسنپ برای افراد زیر 18 سال

قوانین گرفتن اسنپ برای افراد زیر 18 سال! | توصیه های مهم برای والدین

احتمالا می دانید که سفر برای افراد زیر 18 سال با تاکسی های اینترنتی و یا اسنپ، بدون داشتن یک همراه بزرگسال، ممنوع است. در ادامه راهنمای استفاده از اسنپ برای افراد زیر 18 سال را بیان می کنیم.

اسنپ
ویکی گردی:

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید فرزندتان را به کلاس و یا منزل دوستان بفرستید و بخواهید از اسنپ استفاده کنید. اما خبر ندارید که سفر با اسنپ برای افراد زیر 18 سال و در صورتی که بزرگسالی آن ها را همراهی نکند، ممنوع است. در این صورت روش هایی وجود دارد که شما می توانید از خدمات اسنپ برای فرزند خود استفاده کنید.

چرا سفر با اسنپ برای افراد زیر 18 سال ممنوع است؟

گاه راحتی، در دسترس بودن و امنیت تاکسی‌های اینترنتی نسبت به دیگر شیوه‌های حمل‌ونقل منجر می‌شود که اولین انتخاب‌مان برای حمل‌و‌نقل کودکان، استفاده از این سرویس‌ها باشد. اما باید بدانید که سفر افراد زیر ۱۸ سال، در صورتی که همراه بزرگسالی نداشته باشند، با اسنپ و سایر تاکسی‌های اینترنتی ممنوع است.

معرفی مکان های بکر برای سفر تابستانه

ممنوعیت سفر افراد زیر ۱۸ سال، بدون یک همراه بزرگسال، دلایل متعددی دارد:

  • توانایی محدود‌ آن‌ها در استفاده از امکانات امنیتی اپلیکیشن
  • احتمال کم‌توجهی‌شان به رعایت موارد مهم امنیتی، مثل مطابقت دادن مشخصات راننده و خودرو
  • مهم‌تر از همه قدرت تصمیم‌گیری و واکنش در شرایط اضطراری

از سوی دیگر سفر فرد زیر ۱۸ سال، بدون همراه بزرگسال، مسئولیت دوچندانی را به عهده‌ کاربر راننده می‌گذارد. با وجود اینکه تمامی کاربران راننده برای فعالیت در اسنپ از طرف پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید صلاحیت می‌شوند، مراقبت و محافظت از کودکان، نیازمند مهارت‌ و تجربه‌ای است که همه افراد از آن برخوردار نیستند.

قوانین مربوط به رانندگان اسنپ

سوار کردن مسافر زیر ۱۸ سال برای کاربران راننده نیز ممنوع است و از آنها خواسته شده از انجام چنین سفرهایی خودداری کنند و با انتخاب گزینه‌ مربوطه در بخش دلایل لغو سفر در اپلیکیشن، اسنپ را مطلع سازند.

اسنپ برای زیر 18 سال

توصیه های اسنپ برای والدین

با وجود راحتی و در دسترس بودن و امنیت بیشتر سفر با تاکسی‌ اینترنتی، به هیچ‌عنوان از اسنپ برای رفت‌وآمد فرزند خود به‌تنهایی استفاده نکنید. در شرایطی که به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانید کنار فرزندتان باشید، فرد بزرگسال و مورد اعتماد دیگری را با او همراه کنید.

بهترین مکان های رویایی ایران برای سفر در تابستان

مراحل پیگیری قضایی در صورت وقوع اتفاق

در آخر باید به این نکته توجه داشت که اسنپ مانند سایر رابط‌های کاربری، ابتدا به ساکن به طور مستقل امکان پیگیری قضایی موارد پیش‌آمده در سفر را ندارد و در صورت وقوع هر اتفاقی، ابتدا طرفین باید به مقامات قضایی و انتظامی مراجعه کنند. در این مسیر، اسنپ در کنار کاربران خود خواهد بود و در روند رسیدگی به پرونده شکایات کاربران با مراجع قضایی و انتظامی همکاری خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر