کوددهی | کوددهی به گیاهان آپارتمانی | ساخت کود خانگی

با کبریت برای گیاهات کود خونگی درست کن!!! + ویدیو

یک راه فوق العاده ساده براتون آوردم که به سادگی بتوانید با این روش کوددهی، به رشد گیاهان آپارتمانی خودتون کمک کنید.

کوددهی
ویکی گردی:

کوددهی به گیاهان از واجبات نگهداری گیاه در منزل است. تمام گیاهان به خصوص گیاهان آپارتمانی، برای رشد و گلدهی مناسب نیاز به خاک غنی دارند تا مواد غذایی موردنیاز آنها تأمین شود. ولی معمولاً مواد غذایی موجود در خاک گلدان برای اکثر گیاهان آپارتمانی کافی نیست، بخصوص گیاهانی که دارای رشد زیادی هستند. از این رو می‌توان با کوددهی به گیاهان این کمبود را جبران کرد. بعضی گیاهان آپارتمانی مانند کاکتوس‌ها به دلیل کند رشد بودن نیاز زیادی برای کوددهی به گیاهان ندارند و تنها سالی یکی دو مرتبه کود کافی است.

 یک روش بسیار بسیار ساده و در دسترس برای کود دهی به گیاهان، استفاده از چوب کبریت هایی است که اصولا در همه منزل ها وجود داره و حالا به خاطر استفاده بیشتر از فندک، بدون استفاده در گوشه ای باقی مانده اند.

برای اینکه از کبریت برای کود دهی استفاده کنید باید چند کبریت را در آب قرار دهید تا قسمت گوگرد دار آن در آب حل شود . در صورتیکه می خواهید این فرایند کوتاه تر شده و در زمان کمتری سر کبریت ها در آب حل شود، بخش گوگرد کبریت را تراشیده و در آب بریزید و حل کنید.

حالا کود ما آماده است.

این کود سرشار از پتاسیم و منیزیم است که بخش اصلی کودهای گیاهان را تشکیل می دهد.

با استفاده از این کود می توانید طراوت و شادابی را به گیاهانتان برگردانید و همچنین باعث رشد و گل دهی گیاهان بشوید.

کوددهی از اصول اولیه نگهداری از گیاهان آپارتمانی است و در صورتی که به درستی انجام نشود باعث ضعیف شدن و از بین رفتن گیاه خواهد شد.

در صورتی که باز هم به روش ساده تری برای کود دادن به گیاهانتان احتیاج دارید، می توانید چند کبریت را از قسمت گوگردار آن در خاک گلدان فرو کنید. بعد از هر بار آبیاری، مواد موجود در آن جذب گیاه خواهد شد.

در ویدیوی زیر به طور کامل تری این روش توضیح داده شده است.

این روش در پیشگیری از ایجاد برخی آفات و حتی از بین آفات گیاه هم موثر است.

امیدواریم این آموزش مفید بوده و در نگهداری گیاهان تان به شما کمک کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر