معده | مراقبت از معده | سلامت معده

این ۱۲ کار معده ات رو نابود می کنه! | نکات مراقبت از معده + ویدیو

اگه میخوای معده ات همیشه سالم بمونه و مشکل و بیماری معده برات ایجاد نشه، این ویدیو رو حتما ببین.

معده
ویکی گردی:

معده را می توان مرکز گوارش بدن نامید. این عضو از بدن با داشتن اسیدی قوی به نام اسید معده باعث تجزیه شدن مواد خوراکی می شود تا بتوانند در دسترس بدن قرار بگیرند. به علت نقش این عضو حیاتی، حفظ سلامت آن بسیار مهم است به همین سبب نکاتی طلایی را درباره معده و مراقبت از آن در اختیارتان قرار می دهیم.

در ویدیوی زیر ۱۲ کاری که باعث می شود سلامت معده به خطر بیافتد را برایتان آوردیم:

 

این کارها به معده آسیب میزنه:
  1. مصرف نوشابه
  2. سیگار کشیدن
  3. دیر غذا خوردن
  4. آدامس جویدن
  5. مصرف غذاهای سنگین
  6. نخوردن فیبر
  7. به موقع دستشویی نرفتن
  8. پاکسازی خودسرانه رودهخ
  9. غذاهای چرب و سرخ کردنی
  10. مصرف زیاد کربوهیدرات و شکر
  11. مصرف زیاد نوشیدنی همراه غذا
  12. مصرف زیاد چای

یکی از مهم ترین اصول سبک زندگی سنتی هضم و جذب مواد غذایی و دفع مواد زائد و سموم از بدن است؛ در حقیقت اگر ما غذای مناسب با توجه به مزاج و نیاز بدن بخوریم انرژی لازم به بدن انتقال داده می شود و کمتر دچار سوء هاضمه وبروز اختلالات گوارشی یا اختلالات در اندام های دیگر بدن می شویم.

 

علاوه بر انتخاب نوع مواد غذایی، نحوه مصرف و خوب جویدن آن با ایجاد شرایط مناسب مانند ایجاد آرامش هنگام مصرف مواد غذایی دارای اهمیت بسیار است؛ حجم مواد غذایی یکی دیگر از عوامل تضمین سلامت معده است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

انتخاب نوع غذا مانند غذاهای سبک، لطیف و نرم، پر انرژی و متناسب با مزاج افراد که تمام گروه های غذایی شامل غلات، پروتئین ها، چربی های گیاهی، ویتامین ها، سبزی و میوه ها در آن گنجانده شده باشد، خوب جویدن و توجه به اصول ۶ گانه سبک زندگی، سلامت بدن به ویژه معده را تضمین می کند.

 

گوشت بره یا بزغاله، گوشت پرندگان مانند مرغ، بلدرچین، پرندگانی که نه خیلی بزرگ و یا کوچک باشند، گوشت های لطیف با هضم آسان، گوشت ماهی، سبزی ها و میوه ها برای معده مفید و غذاهای سخت برای معده مضر است، تاحد امکان بهتر است از مصرف مواد پرچرب، فست فودها، نوشابه های گازدار، افزودنی ها و … پرهیز شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    من چایی ادامس زیاد مصرف مکنم