افتادگی پلک | درمان خانگی افتادگی پلک

موثرترین روش های درمان افتادگی پلک در خانه + نکات

به کمک برخی از روش های خانگی و استفاده از مواد طبیعی می توانید از بروز افتادگی پلک جلوگیری نمایید. با ما همراه باشید

افتادگی پلک
ویکی گردی:

آیا می دانید چگونه می توان از بروز افتادگی پلک جلوگیری کرد؟ همه افراد با افزایش سن، به مرور زمان دچار چروک پوستی و افتادگی پلک می شوند. توصیه پزشکان انجام عمل جراحی پلک و زیبایی است، اما برخی روش های خانگی می تواند از ایجاد افتادگی پلک جلوگیری کند.

به کمک برخی از روش های خانگی و استفاده از مواد طبیعی می توانید از بروز افتادگی پلک جلوگیری نمایید. در ادامه با مجله اینترنتی سین دخت همراه شوید تا به بررسی درمان خانگی افتادگی پلک | راحت ترین و موثرترین روش ها! بپردازیم تا بتوانید به کمک آن از افتادگی پلک جلوگیری کنید.

راهکاری ساده برای پاک کردن ریمل بدون کثیف کاری + فیلم

درمان خانگی افتادگی پلک، دلیل ایجاد افتادگی پلک چیست؟

یکی از شایع ترین علت های افتادگی پلک، افزایش و کهولت سن است. عوامل موثر دیگری نیز در این روند تاثیر دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم:

جراحی بوتاکس:

اگر در هنگام زدن بوتاکس اشتباهی رخ دهد، می تواند موجب بروز افتادگی پلک شود. زیرا در این روند عضلات ابرو و پلک دچار فلجی موضعه تا یه مدت حدودا 6 ماهه می شوند.

جراحی چشم:

ممکن است افتادگی پلک شما بر اثر یک عمل چشم مثل ایجاد آب مروارید، لیز چشم و قرنیه باشد.

سکته:

گاهی اوقات ممکن است فرد پس از سکته کردن دچار افتادگی پلک شود.

ژنتیک:

گاهی اوقات افراد به دلایل ژنتیکی، ممکن است دچار افتادگی پلک شوند.

آب سیاه:

بیماری آب سیاه، چربی اطراف چشم را کاهش می دهد و تاثیر زیادی روی شادابی و خاصیت ارتجاعی پوست دارد.

سایر علت ها:

از دیگر موارد نیز می توان به دیابت آسیب به عصب ها، یک سری بیماری های خود ایمنی و آسیب چشمی می توان اشاره کرد.

آسیب دیدگی:

آسیب های ناشی از حوادث شدید و تصادف می تواند روی عصب های پلک اثر بگذارد و سبب افتادگی پلک شود.

فقط با یک قاشق مثل میکاپ آرتیستا آرایش کن + فیلم

روش های طبیعی درمان خانگی افتادگی پلک

برای حفظ شادابی پوست، می توانید از ترکیبات گیاهی و خانگی استفاده نمایید. متخصصان و پزشکان برای درمان افتادگی پلک یک سری روش های خانگی توصیه می کنند که این روش ها بهتر از انجام عمل جراحی است.

روش های خانگی در صورتی مناسب است که مشکل فرد حاد یا اورژانسی نباشد. در ادامه به بررسی روش های طبیعی برای درمان افتادگی پلک می پردازیم:

درمان خانگی افتادگی پلک، استفاده از کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم، پلک هایی که دچار التهاب شده است را تسکین می دهد؛ زیرا این روش می تواند پوسته چسبناک سطح پوست را به خوبی از بین ببرد. همچنین این کار جریان خون مورد نیاز برای پلک را به خوبی فراهم می کند و در نهایت به درمان افتادگی پلک به خوبی کمک خواهد کرد.

کمپرس آب سرد یا یخ

آب سرد نیز انتخاب مناسبی برای مقابله با پلک های افتاده است. شما می توانید مقداری یخ را برای زمان کوتاهی روی ناحیه اطراف چشم خود بگذارید. اگر این را دوست ندارید، می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید. آب سرد و یخ، رگ های زیر پوست را به خوبی منقبض می کند و پوست را سفت خواهد کرد.

ماسک خیار

شما می توانید از خیار به تنهایی یک ماسک حرفه ای درست کنید. خیار یکی از میوه‌های دوستدار سلامت و زیبایی پوست است. این میوه، دارای درصد بالایی آب است و به‌عنوان آبرسانی عالی برای پوست به کار می رود. همچنین آبرسانی پوست با خیار، یکی از بهترین روش‌های رفع خشکی پوست در بین افراد است.

چای سیاه

به کمک یک چای کیسه ای دم شده خنک، می توانید از افتادگی پوست پلک خود، جلوگیری نمایید. چای کیسه ای دارای ترکیبات ضد باکتری، ضدالتهابی است. چای کیسه ای انتخاب مناسبی برای جوانسازی پوست به حساب می آیند. با گذاشتن چای کیسه ای به مدت 10 دقیقه روی پلک خود می توانید از بروز افتادگی پلک جلوگیری کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند ریزش مو و خشکی پوست را از بین ببرد. روغن درخت چای به صورت مستقیم روی پوست تاثیر می گذارد. همین امر سبب می شود برخی افراد احساس حساسیت کنند. در صورت بروز حساسیت، می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل ترکیب نمایید و ترکیب به دست آمده را با یک پنبه روی صورت بزنید.

تکنیک های درشت کردن چشم با آرایش + فیلم آموزشی

استفاده نکردن از لنزهای تماسی

در صورتی که دچار افتادگی پلک شدید، سعی کنید از لنزهای تماسی استفاده نکنید. استفاده زیاد از این لوازم می تواند افتادگی پلک را زیاد کند. این مسئله برای افرادی که به بیماری های زمینه ای و ارثی مبتلا هستند با تغییر حجم پلک ها، ممکن است ضخیم تر شوند.

استفاده از سرم دور چشم

سرم های دور چشم حاوی انواع مواد مغذی همچون ویتامین C هستند و به همین دلیل برای جوانسازی دور چشم بسیار مناسب است. سرم های دور چشم در مقابل عمل های جراحی، بسیار مقرون به صرفه می باشند و لازم است برای گرفتن نتیجه بهتر، سرم یک شب تا صبح روی صورتتان بماند و پس از بیدار شدن، صورت خود را آبکشی نمایید.

ماساژ با یخ برای درمان افتادگی پلک

شما می توانید تکه های کوچک یخ را در یک دستمال یا حوله قرار دهید و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید. این کار سبب می شود تا عصب های پوستی شما تحریک شود و پوستی سفت داشته باشید.

استفاده نکردن از مواد غذایی ضد التهاب

در صورتی که رژیم غذایی شما از مواد ضد التهاب باشد، درمات افتادگی پلکتان خیلی سریع تر انجام می شود. به این دلیل که غذاهایی که سرشار از امگا3 هستند به خوبی می توانند تاثیر فوق العاده ای در درمان و کاهش التهاب پلک داشته باشند.

استفاده از روغن زیتون برای درمان افتادگی پلک

یکی از بهترین روش های درمان افتادگی پلک، استفاده از روغن زیتون است. این روغن حاوی آنتی اکسیدان است و تاثیر زیادی در سلامتی پوست و بهبود افتادگی پوست دارد. روغن زیتون مثل یک مرطوب کننده عمل می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را فوق العاده می کند.

با گرم کردن روغن زیتون، می توانید آن را به صورت ولرم روی پلک خود ماساژ دهید این کار را هنگام شب انجام دهید و سپس صبح بشویید.

ماساژ دادن دور پلک برای جلوگیری از افتادگی پلک

همان طور که می دانید پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است؛ به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد.

یک سری ورزش و ماساژ برای پلک و اطراف چشم وجود دارد که با انجام آنها می توانید از روند افتادگی پلک جلوگیری کنید. این ماساژ بسیار ساده است و بیش تر از چند دقیقه در طول روز زمان نمی برد.

عادات غلطی که باعث چین و چروک پوست میشه!

به کمک این ماساژ می توانید هاله زیر چشم خود را نیز کم کنید. تنها کافیست رو به بالا دراز بکشید و با انگشت های اشاره خود، دو طرف چشم و همچنین انگشت های میانی گوشه وسط چشم را نگه دارید و سپس یک فشار کوچک با انگشتان وارد نمایید.

در نهایت محکم پلک های پایین را ببندید اما پلک بالا را حرکت ندهید. به این صورت چشم هایتان با بالا آمدن پلک پایین بسته می شود. پس از چند ثانیه کافیست ماهیچه های خود را رها کنید و مجدد این کار را ده دقیقه بعد به مدت چند ثانیه انجام دهید.

برای قوی کردن پلک بالای خود، رو به روی آینه بایستید و به چشم های خود خیره شوید. انگشت اشاره را زیر ابرو بگذارید و مقداری فشار دهید. حال ابروهای خود را از سمت خلاف استخوان بالای چشم به سمت بالا بکشید و سعی کنید چشم های خود را ببندید.

شما می توانید این کا را پنج روز در هفته و روزی دوبار انجام دهید. این کار سبب می شود تا ماهیچه های ابرو و پیشانی شما به خوبی قوی شود و از افتادگی پلک جلوگیری شود.

سخن آخر

همان طور که گفته شد با افزایش سن، پوست دور چشم دچار چین و چروک و همچنین افتادگی پلک می شود. با انجام برخی ماساژها و استفاده از مواد طبیعی، به خوبی می توانید از افتادگی پوست پلک خود جلوگیری نمایید. استفاده از موادی همچون یخ، خیار، روغن زیتون، زردچوبه و عسل تاثیر فوق العاده ای در جلوگیری از افتادگی پلک دارد. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید از افتادگی پلک خود جلوگیری نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر