لیوان | لیوان یکبار مصرف پلاستیکی | نکات استفاده از لیوان یکبار مصرف

توی کدوم لیوان یکبار مصرف میشه چای داغ خورد؟

امروزه خیلی از عادت های ما تغییر کرده و بسیاری از ما مجبوریم تا چای داغ و خوش عطرمان را به جای خوردن در فنجان های لب طلایی و کمر باریک در لیوان های یکبار مصرف بخوریم. اما آیا این برای سلامتان مشکلی ایجاد نمی کند؟

لیوان یکبار مصرف
ویکی گردی:

این روزها که استفاده از لیوان یکبار مصرف زیاد شده، خیلی ها برای نوشیدن چای و نوشیدنی های گرم هم از لیوان یکبار مصرف استفاده می کنند. اما همه ما شنیده ایم که می گویند خوردن نوشیدنی های داغ در این لیوان ها ضرر دارد. در اینجا به شما خواهیم گفت که کدام لیوان یکبار مصرف پلاستیکی برای مصرف و نوشیدن مایعات داغ مناسب است و آسیبی به سلامت شما وارد نمی کند. با ویکی گردی همراه باشید.

اغلب لیوان های شفاف یکبار مصرف پلاستیکی که با ریختن چای یا شیر داغ در آن، پس از چند ثانیه دیواره های آن، نازک تر یا از طول لیوان کاسته می شود یا تغییر رنگ می دهد، بیانگر مهاجرت مواد شیمیایی به درون مایعات موجود در لیوان است.

12 خاصیت معجزه آسای معجون سیر و لیمو + فیلم

البته که لیوان های یکبار مصرف کاغذی برای نوشیدن چای و مایعات گرم مناسب ترند، اما آنچه که اینجا اهمیت دارد به دلیل قیمت بالای ظروف یکبار مصرف و برای به صرفه بودن استفاده از این ظروف، بسیاری از افراد از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می کنند. اگر شما هم ترجیح می دهید که لیوان یکبار مصرف پلاستیکی تهیه کنید بهتر است از لیوان هایی که ویژگی های زیر را دارند بخرید تا مشکلی برای سلامت شما ایجاد نشود.

 

لیوان یکبار مصرف پلاستیکی مناسب نوشیدن مایعات گرم:

اگر به کف لیوان های یکبار مصرف توجه کنید کدهایی در آنجا نوشته شده.

حتما به نشان های اختصاری که کف لیوان های یکبار مصرف نقش بسته، توجه کنید و ظروفی که دارای نشان PP یا پلی پروپیلن با کد 5 هستند را برای جا به جایی و توزیع فرآورده های غذایی داغ از قبیل آش و حلیم و نوشیدنی های داغ مورد استفاده دهید.

 انواعی از ظروف یکبار مصرف که نشان  PS یا پلی استایرن و کد 6 دارند را فقط برای توزیع غذاها و نوشیدنی های سرد به کارببرید .

علاوه بر گرما، دمای خیلی پایین هم برای یک سری از ظروف پلاستیکی می تواند خطرناک و بیماری زا باشد. ظروفی که مواد اولیه شان پت PET است مانند بطری های آب معدنی را هرگز نباید در قسمت فریزر قرار داد زیرا در آن دمای پایین ممکن است مواد مضری از خود آزاد کند که بیماری زا خواهد بود.

برای استفاده از ظروف در قسمت فریزر باید از ظروف پلی پروپیلن یا PP استفاده کنید. این ظروف هم دمای بالا و هم دمای پایین را تحمل می کنند و مواد بیماری زا و خطرناک از خود تولید نخواهند کرد.

2 تکنیک آسان برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی + فیلم آموزشی

 ما ایرانیان از دیرباز رسوماتی داریم مثلا در ایام و مناسبت هایی نذری پخش می کنیم. در قدیم از ظروف منزل برای پخش نذری استفاده می شد، اما امروزه دیگر این کار ممکن نیست و سختی های خود را دارد. همه ی مردم از ظروف یکبار مصرف برای این کار استفاده می کنند. خوب است بدانید برای مواد غذایی بهتر است از ظروف یکبار مصرف پلی پروپیلن استفاده کنید، چون همان طور که گفتیم در برخورد با حرارت های بالا مقاومت کرده و مواد سرطان زا و خطرناک تولید نمی کند پس برای حفظ سلامتی خود و دیگران از این ظروف استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر