حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر است؟

غافلگیری واریز حقوق بازنشستگان در این ماه | حقوق بازنشستگان افزایش دوبرابری یافت؟

مبلغ حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ مشخص شد. این رقم در نهایت با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال قبل تصویب شد.

افزایش حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

حقوق بازنشستگان افزایش یافت؟ دولت بالاخره تسلیم شد و افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد. حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرد. خبرها حاکی از این است که میزان در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت ۲۰ درصد در سال آینده است.

غافلگیری واریز حقوق بازنشستگان در این ماه

بر اساس قانون کار، تورم و سبد معیشت خانوار باید مبنای افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی باشد. حقوق پایه کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۲ از ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ هزار تومان رسید که رقم بسیار کمی است و انتظارات جامعه کارگری را برآورده نکرد. این در حالی است که تورم بی سروسامان، معیشت افراد را بسیار متزلزل کرده است.

بر اساس این خبر حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی نیز همانند حقوق و دستمزد کارگران با افزایش ۲۷ درصدی در سال جدید همراه شده است، از آنجایی که لیست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه تا ۱۵ هر ماه باید بسته شود لذا با وجود اینکه امروز ۱۷ روز از فروردین ماه ۱۴۰۲ گذشته و واریز حقوق بازنشستگان نیز بر اساس حروف الفبا از ۲۰ هر ماه آغاز می‌شود، اما هنوز احکام جدید بازنشستگان صادر نشده است لذا بازنشستگان تامین اجتماعی همانند سال گذشته حقوق می‌گیرند.

 

طبق آخرین پیگیری‌ها از تامین اجتماعی استان خراسان رضوی، دستورالعمل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز از سوی سازمان مرکزی ابلاغ نشده است و به محض اینکه این افزایش حقوق ابلاغ شود، احکام جدید سال ۱۴۰۲ صادر می‌شود و مابه التفاوت حقوق نیز طی اعلام و زمان بندی تامین اجتماعی واریز می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر