دعا | دعای روز چهارم ماه رمضان

دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان + متن و ترجمه دعا

برای هر روز ماه مبارک رمضان دعایی مخصوص وجود دارد. در این قسمت می توانید دعای روز چهارم ماه رمضان را با معنی و تفسیر آن بخوانید.

دعا
ویکی گردی:

دعا روز سوم ماه مبارک رمضان را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید. ماه مبارک رمضان، فرصت طلایی دعا کردن و جواب گرفتن است.حاجات ما به آسمان می روند و مستجاب شده بر می گردند، اگر تأخیری در استجابت دیدیم نا امید نشویم چرا که خداوند حکیم بهتر می داند که صلاح ما چیست بنابراین در این ماه عزیز، از هر فرصتی برای دعا کردن استفاده کنید.

یکی از راههای بهره مندی از این ماه مبارک خواندن ادعیه ای است که در مفاتیح الجناح برای هر روز ماه رمضان آورده شده است. در این بخش از دین و مذهب ویکی گردی دعای روز سوم ماه مبارک رمضان را آورده ایم که یکی از بهترین دعاها در این ماه مبارک است.

 

روزهای قمر در عقرب سال ۱۴۰۲ | کدوم روزها تو سال جدید نحس هستن؟

متن دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ و سِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.

 

ترجمه دعای روز چهارم ماه رمضان 

خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت وبچشان در آن شیرینی یادت را ومهیا کن مرا در آنروز رای انجام سپاس گذاریت به کـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه داریت وپرده پوشی خودت ای بیناترین بینایان. (مفاتیح الجنان) 

 

شرح دعای روز چهارم ماه رمضان

در این دعا می گوییم خدایا به من نیرو بده تا در ماه رمضان بتوانم به خوبی عبادت و امر تو را اطاعت کنم، عبادت قوه غیر از قوه جسمانی می خواهد. در دعای کمیل هم آمده که خدایا قوه بده به من با جوارحم در خدمت تو باشیم.

در این دعا می گوییم خدایا شیرینی عبادت را به ذائقه ما بچشان تا عبادت در ماه رمضان به ما مزه کند.

در این دعا می گوییم خدایا به کرمت کاری کن که من ادای شکرت را بکنم و نعمت های تو به جا استفاده کنم. وقتی چشم نامحرم را نبیند و گوش آواز حرام نشود، نعمت چشم و گوش را به جا آورده ایم.

در این دعا می گوییم خدایا در این ماه رمضان من را از انجام گناه حفظ کن و ای خدایی که تو بینا به همه اعمال ما هستی، به ما توفیق بده که در ماه رمضان گناه نکنیم.

چیکار کنیم در هنگام روزه داری گرسنه و تشنه نشویم؟

نماز شب چهارم ماه مبارک رمضان

در مفاتیح الجنان آمده است: برای شب چهارم ماه مبارک رمضان نمازی هشت رکعتی مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت خواندن سوره حمد و سپس 20 مرتبه سوره قدر مورد تاکید است.

دعای روز چهارم ماه رمضان (بلدالامین)

رَوَاهَا اِبْنُ عَبَّاسٍ عَنِ اَلنَّبِیِّ ص اَلْیَوْمَ اَلرَّابِعَ

 

ابن عباس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت کرده است:

دعای روز چهارم ماه رمضان

اَللَّهُمَّ قَوِّنِی فِیهِ عَلَی إِقَامَهِ أَمْرِکَ وَ أَوْزِعْنِی لِأَدَاءِ شُکْرِکَ بِکَرَمِکَ

 

وَ اِحْفَظْنِی بِحِفْظِکَ وَ سِتْرِکَ یَا أَبْصَرَ اَلنَّاظِرِینَ

 

مَنْ دَعَا بِهِ أُعْطِیَ فِی جَنَّهِ اَلْخُلْدِ سَبْعِینَ أَلْفَ سَرِیرٍ عَلَی کُلِّ سَرِیرٍ جَارِیَهٌ مِنَ اَلْحُورِ اَلْعِینِ

 

هر کس این دعا را بخواند، به او در بهشت جاودان هفتاد هزار تخت و بر هر تختی حور العینی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر