یارانه | یارانه نقدی | یارانه شب یلدا

شگفتانه یارانه دولت در آستانه شب یلدا | مشمولان دریافت یارانه شب یلد جه کسانی هستند

دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد.

یارانه
ویکی گردی:

یارانه یلدایی دولت چه می‌شود؟ ساعتی قبل محمدرضا پور ابراهیمی، در گفت‌وگویی اعلام کرده «پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.» این نماینده مجلس تاکید کرده که علت عدم توزیع کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک این است که زیرساخت‌های اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور مهیا نیست و برای همین پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

سخنگوی دولت در ادامه به تشریح برخی مصوبات دولت پرداخت و اظهار داشت: دولت برای نخستین بار با افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان موافقت کرد و یارانه مراکز نگهداری روزانه معلولان ۳۵ و یارانه پرستاران و مادرانی که در منزل از معلول مراقبت می کنند، ۲۰ درصد افزایش یافت.

قیمت جدید برنج شمال چند؟ | جدیدترین قیمت برنج اعلام شد

 

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفهآموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید از محل اعتبارات تخصیصی سازمان مذکور مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کرد./منیبان

این خبر پورابراهیمی در حالی است که وزیر اقتصاد هفته گذشته اعلام کرد همه زیرساخت‌های توزیع کوپن در کشور آماده است و دولت برای اطمینان پیدا کردن از روند اجرای این طرح، طرح توزیع کوپن الکترونیک را فعلا در یک استان جنوبی کشور آغاز می‌کند و با اجرای موفقیت‌آمیز آن، این طرح به کل کشور تسری پیدا می‌کند.

ثبت‌ نام نهضت ملی مسکن در ۱۶ استان کلید خورد | اسامی استان ها و لینک ثبت نام

 

یارانه یلدایی دولت چه می‌شود؟

معنای سخنان خاندوزی این بود که یارانه یلدایی دولت رئیسی این ماه به همه مردم پرداخت می‌شود جز مردم یک استان. سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس هم گفته بود که قرار است طرح کالابرگ به صورت آزماشی در استان هرمزگان اجرا شود.

به گفته خاندوزی، بعد از دی ماه یارانه نقدی همه مردم قطع می‌شود و همه آنها به جای دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی کالابرگ می‌گیرند. دولت مدعی است که زیرساخت‌ها فراهم شده و همه مقدمات برای اجرای طرح کالابرگ فراهم است.

اما رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته مقدمات توزیع کالابرگ فراهم نیست و دولت نمی‌تواند این طرح را اجرا کند. در نتیجه در چهار ماه باقیمانده از سال جاری، پرداخت یارانه نقدی را ادامه می‌دهد و احتمالا توزیع کالابرگ به سال ۱۴۰۲ موکول می‌شود.

یارانه نقدی حذف می‌شود یا نه؟

هنوز مشخص نیست که موضع دولت و مجلس درباره یارانه نقدی چیست و بالاخره هر کدام از این دو نهاد چه موضعی درباره یارانه نقدی دارند.

درمان سرماخوردگی در یک روز | ترفند درمان سرماخوردگی در 24 ساعت

 

یکبار دولت می‌گوید که امکان و توان مالی پرداخت کالابرگ را ندارد و ترجیح می‌دهد به جای آن یارانه نقدی بدهد. بار دیگر مجلس می‌گوید به موجب قانون بودجه سال جاری دولت باید کالابرگ بدهد. اما نمی‌تواند.

پورابراهیمی هم گفته پرداخت نقدی یارانه کار را برای دولت ساده می‌کند، ولی برای مردم به خاطر اثرات تورمی می‌تواند یک آسیب باشد. وی تاکید کرده با افزایش قیمت‌ها و ایجاد تورم و کاهش قدرت خرید مردم، روش پرداخت نقدی نمی‌تواند مفید باشد.

آنچه مشخص است این است که نه مجلس و نه دولت هیچ کدام موضع نهایی و تکلیف این طرح را نمی‌دانند. یکبار سخنگوی کمیسیون کشاورزی می‌گوید مردم هرمزگان یارانه یلدایی را دریافت نمی‌کنند و این طرح تازه از آذرماه در هرمزگان اجرا می‌شود. اما بار دیگر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید «اجرای کالابرگ الکترونیکی در یکی دو استان به‌صورت آزمایشی شروع شده است.»

توزیع کالابرگ الکترونیکی فعلا متوقف شد | واریز یارانه نقدی تا آخر سال

 

مساله مهم این است که نه دولت و نه مجلس نمی‌توانند درباره آینده این طرح تصمیم بگیرند و هر کدام سعی می‌کنند ماجرای حذف این یارانه و تبعات آن را به گردن طرف مقابل بیندازند. البته دولت به وضوح اعلام کرده بود که توان پرداخت کالابرگ با قیمت شهریور ۱۴۰۱ را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • همشهری

    باسلام.من با توجه بااینکه خودم در شرایط بدی اقتصادی قرار دارم .ومثل تمام مردم کج دارومریض رفتار میکنیم حرفم به آقایان مسئول این است که ملت ماگرفتار مشیعت مالی شدن شما اگر کالا برگ توضیح کنید بسیار کار اشتباه است علت به عنوان کسی که دستش درخرج و دخل است می گویم ماننده زمین کوپن مردم وارد خریدوفروش می‌شوند مثلا نیاز به پول دا رد مجبور به فروش کالا برک می‌کند پس هم ا رزن فروخته می‌شود وبرای دولت بخاطر هزینه چاپ وکاغذ هزینه باید پردازد از ده نفر یارانه بگیر یکنفر هم راضی به گرفتن کالا برگ نبود اینکار لطمه به اقتصادکشور می‌زند باتشکر نظر برای کالا برگ موفق باشید

  • ناشناس

    به نظر من نقدی باشه بهتره به خدا اون وقت هر کی میدونه چی بخره

  • ناشناس

    توروخدا یارانه روحذف نکنین من خرجی یک ماه خودم هست وپسرم

  • جواد

    نقدی باشه بهتره.چون خودمون بهترمدیریتش میتونیم بکمیم.چون مبلغش خیلی زیاده

  • ناشناس

    تورو خدا یارانه یلدایی رو به همه بدید همه برا شب یلدا شون گرفتارن من شوهرم بیکاره جزو دهک چهارم به بالا زدید ما چه گناهی کردیم مستاجرم وبچه دانش اموز دارم کمک مردم کنید تورو بخدا

  • m

    فقط ب کمیته و بهزیستی زیادی میدید.. والا ب کس دیگه ای نمیدین

  • m

    چرا میایین یارانه نقدی رو حذف کنید و کالا برگ بذارید.. بذارین مردم با این پول ب زخم ی کارشون بزنن.. کسی اگ چیزی بخاد خودش میخره

    • ناشناس

      بخدا ما هم دو دختر مجرد هستم..و مادر پیرامون..امیدمون یارانه هست...

  • امیر

    سلام ما کالابرگ نخواهیم باید کی رو ببینیم

  • ناشناس

    سلام من از شوهرم پرستاری میکنم چرا برای من حق پرستاری واریز نمیشه ماهم احتیاج داریم خسته شدیم دیگه نمیتونم چیکار کنم لااقل حق پرستاری همه معلولین تحت پوشش بهزیستی رابه مابدین

  • محمدرضامحمدی

    انشاالله مسولین یارانه شگفتانه رابرای ما وامثال ما که چندین سال است واریزنمی کنند واریزکنند بلکه ماهم به حق وحقوق مان برسیم ما یکبازنشسته هستیم وبااین قیمتهای سرسام آور بفکر ما هم باشند دولت چرافکری به حال ما برنمیدارد چراماهیچگونه یارانهای نباید بگیریم لطفاپاسخ دهید

  • ناشناس

    سلام لطفا هرگز این کارو نکنین مابه پول نقد احتیاج داریم باید کرایه خونه بدیم ،مستاجریم

  • یوسف عیسی لو

    سلام توراخدا من یه کارگر فصلی هستم الانم بیکار هستم من سرپرست خانواده هستم وخونه ماشین ندارم من زیر خط فقرهستم هیچی ندارم من بی سواد هستم نمیدونم چه جوری ثبت نام کنم خواهش میکنم برای من هم وام یک میلیون بدید وعیدی یلدا هم بدیداگه بخاید بیاید تحقیق کنید ببینید که من چه وضعتی هستم