طرز تهیه عرق نعنا در خانه | طرز تهیه عرق نعنا بدون دستگاه

عرق نعنا درجه یک رو بدون دستگاه و تو خونه درست کن! + طرز تهیه

برای تهیه عرق نعنا حتما نیاز به دستگاه گلاب گیری و یا دستگاه تقطیر ندارید. شما می توانید خیلی آسان با استفاده از روشی که اینفوگیاهی آموزش می دهد در خانه عرق نعنا تهیه کنید.

کاشت نعنا
ویکی گردی:

عرق نعنا از بهترین و مفید ترین عرقیات گیاهی است که عمدتا برای مشکلات گوارشی به کار می رود اما خواص دیگری نیز دارد. این روزها که فصل نعنا است پیشنهاد می کنیم هرچه زودتر نعنا تازه تهیه کنید و طبق دستورالعملی که اینفوگیاهی آموزش می دهد عرق نعنا را در خانه و بدون دستگاه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه عرق نعنا در خانه

نعنا ۲ الی ۳ کیلو
آب به مقدار لازم
یخ به مقدار لازم

خواص 31 نوع عرق گیاهی رو اینجا بخون

طرز تهیه عرق نعنا

  1.  برای تهیه این عرق، ابتدا حدود 2 الی 3 کیلو نعنا را پاک می کنیم و برگ های سبز و سالم آن را جدا می کنیم تا تقریبا یک کیلو برگ نعنا داشته باشیم. سعی کنید هیچ ساقه ای داخل برگ‌ها نباشد.

  2.  

     سپس برگ نعناهای پاک شده را تمیز شسته و داخل یک قابلمه روحی می ریزیم و سپس روی آن آب می ریزیم. مقدار آب تا حدی باشد که آب روی نعناها را بگیرد. اگر آب کمتری بریزید، عرق کمتری به دست می آید.

  3. حالا یک آبکش استیل به اندازه درب قابلمه برمی داریم و روی آن می گذاریم. اندازه آبکش باید طوری باشد که داخل نعناها فرو نرود. داخل قابلمه و کمی بالاتر از نعناها قرار بگیرد.

  4.  

    بعد از آبکش، یک کاسه یا ظرف استیل دیگر داخل آبکش می گذاریم تا عرق داخل آن بریزد. بعد هم درب قابلمه را به صورت برعکس روی قابلمه می گذاریم.

  5.  حالا قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا آب داخل آن به جوش بیاید. وقتی که به جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم و روی در قابلمه که بر عکس هست، یک تکه یخ می گذاریم تا در طول این مدت زمان درب قابلمه خنک باشد.

  6.  

  7. گذاشتن یخ باعث می شود که وقتی آب داخل قابلمه جوشیده و تبخیر می شود، به درب قابلمه خنک برخورد کند و آب تبخیر شده درون کاسه بریزد. فقط دقت داشته باشید که به محض اینکه یخ ها آب شد، سریع به وسیله قاشق آب ها را بردارید و مجدد یخ بگذارید. به هیچ وجه نگذارید یخ آب شده داخل قابلمه بریزد.

  8. این کار را ۴ تا ۵ ساعت تکرار کنید تا بتوانید یک عرق نعنای فوری و عالی تهیه کنید. اگر برای این کار کاسه بزرگی انتخاب کنید، دیگر نیاز نیست در طول این زمان درِ قابلمه را بردارید و کاسه را خالی کنید. ولی اگر ظرفتان کوچک بود، هر دو ساعت یک بار آن را چک کنید و کاسه را خالی کنید.

  9.  بعد از تمام شدن کار، درب قابلمه را برداشته و کاسه عرق نعنا را به آرامی برمی داریم و بعد از خنک شدن در ظرف می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

 

قبل خواب گلاب بخوریم چه فوایدی داری؟

منبع: اینفوگیاهی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر