خواص زردچوبه ناشتا | خوردن زردچوبه ناشتا | زردچوبه و آب گرم

زردچوبه رو چجوری بخوریم تا هیچوقت مریض نشیم؟

زردچوبه از گیاهان دارویی است که بیشتر به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از نحوه و زمان مصرف درست زرچوبه برای بهره بردن بیشتر از تاثیراتش صحبت کردیم.

زردچوبه
ویکی گردی:

زردچوبه گیاه دارویی زرد رنگ است که به دلیل خواص ضد التهابی برای پیشگیری از سرطان و ورم مفاصل بدن مفید است. زردچوبه را بهتر است صبح ها ناشتا میل کنید تا از خواص بی نظیر درمانی که دارد بهترین استفاده را ببرید. در ادامه از دلایل خوردن زردچوبه قبل از صبحانه و نحوه مصرف آن توضیح دادیم.

طریقه مصرف زردچوبه با آب

یکی از روش‌های محبوب مصرف زردچوبه، تهیه چای زردچوبه است. برای این منظور، به هر فنجان آب گرم، یک قاشق چایی خوری زردچوبه اضافه کنید، همچنین می‌توانید با اضافه کردن عسل یا نعناع طعم آن را بهتر کنید.

همچنین ترکیب زردچوبه با شیر ولرم نیز یکی از روش‌های درست کردن چایی زردچوبه است.

زردچوبه و عسل؛ معجون طبیعی با صد خاصیت باورنکردنی!

خواص خوردن زردچوبه قبل از صبحانه

تقویت سیستم ایمنی

خوردن زردچوبه ناشتا می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. ترکیبات آن، به خصوص کورکومین، دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی هستند که می‌توانند در مقابله با عوامل مختلف مضر و عفونت‌ها، به طور موثری عمل کنند.

بهبود شرایط مفصل‌ها و کاهش درد

تحقیقات نشان داده است که مصرف کورکومین ممکن است در بهبود سلامت مفاصل و کاهش درد و التهابات مرتبط با آنها مؤثر باشد. بنابراین، خوردن زردچوبه ناشتا می‌تواند به افرادی که چنین مشکلاتی دارند، کمک کند.

کاهش استرس

زردچوبه همچنین دارای خواص ضداسترس و اضطراب می‌باشد. پس اگر قبل از خودن صبحانه مقداری زردچوبه میل کنید، می‌توانید استرس ناشی از فشار کار و … را کمی کنترل کنید.

با زردچوبه مسواک بزن! | روش سفید کردن دندان با زردچوبه

 جذب مواد مغذی

زردچوبه می‌تواند فرآیند جذب مواد مغذی را بهبود بخشد و به هضم بهتر غذاها کمک کند.

منبع: اینفوگیاهی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر