آداب و رسوم | آداب و رسوم کشورهای مختلف | عجیب ترین آداب و رسوم

آداب رسوم عجیب کشورهای جهان | از سوراخ کردن بدن تا پرتاب گوجه

در این مطلب از ویکی گردی قرار است چند مورد دیگر از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید وحشتناک ترین رسم های دنیا را بدانید، با ما همراه باشید.

آداب و رسوم عجیب
ویکی گردی:

آداب رسوم عجیب کشورهای مختلف برای بسیاری از افراد شناخته‌شده نیست. در دنیا، سنت‌‌های عجیب‌غریب و ترسناکی وجود دارد که شاید برای ما ناشناخته باشند؛ اما در سالیان دراز این آداب رسوم عجیب ، به عضو جدانشدنی از فرهنگ یک ملت تبدیل شده‌اند و در هر شرایطی اجرا می‌شوند. پریدن از روی کودکان در اسپانیا برای دور کردن شیطان یا گریه یک‌ماهه عروس‌های چینی قبل از مراسم عروسی، از آداب رسوم عجیب کشورهای مختلف است.

۱) رسم افتادن دندان در یونان

در بعضی از فرهنگ‌ها مانند فرهنگ یونانی، دندان افتاده کودک را زیر بالشش قرار می‌دهند تا کودک بتواند در ازای دندان ازدست‌رفته‌اش، از یک پری یا یک فرشته پول نقد جایزه بگیرد! برخی دیگر نیز دندان‌های کودکانشان را روی پشت‌بام می‌اندازند تا برایشان خوش‌شانسی بیاورد که در نوع خودش یک سنت عجیب‌غریب محسوب می‌شود. اگر دوست دارید درباره نمادهای خوش‌شانسی بیشتر بدانید، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

آداب و رسوم جالب و متفاوت محرم در شهرهای مختلف ایران + عکس

2) فستیوال پرش از روی کودکان در اسپانیا

شاید باورتان نشود؛ اما ساکنان یک بخش کوچک از شمال اسپانیا، فستیوالی به‌نام فستیوال پرش از روی کودکان دارند که در آن، کودکان خردسالشان را روی زمین می‌خوابانند و از روی آن‌ها می‌پرند. این فستیوال که در زبان اسپانیایی با نام ال کولاچو (El Colacho) شناخته می‌شود، با هدف دور کردن شیطان از فرزندان برگزار می‌شود.

در این فستیوال عجیب‌غریب، مردان لباس‌های شیطانی به تن می‌کنند و در میان کودکان می‌دوند و از روی آن‌ها می‌پرند. اجرای این رسم، کار خطرناکی است و ممکن است به کودکان آسیب برساند. به همین دلیل در لیست وحشتناک ترین رسم های دنیا قرار گرفته است. اگر با تور اسپانیا به این کشور سفر می‌کنید،‌ بدانید که این فستیوال در ماه ژوئن در شهر مورسیا برگزار می‌شود و اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید از این نمایش عجیب بازدید کنید.

3) استفاده نکردن از جوهر قرمزرنگ در کره جنوبی

طبق تاریخ و سنت‌های کره جنوبی، در این کشور از جوهر قرمز برای نوشتن نام مردگان استفاده می‌شده است. به همین خاطر است که هنوز هم استفاده از جوهر قرمزرنگ برای نوشتن نام یک شخص، انرژی منفی دارد و همه افراد کره جنوبی از جوهر قرمزرنگ فراری‌اند؛ انگار که نویسنده، آن فرد را به مرگ دعوت کرده است. این سنت قدیمی آن‌قدر برای کره‌ای‌ها تابو محسوب می‌شود که در هیچ‌یک از جاهای دیدنی کره جنوبی رنگ قرمز را در نوشته‌ها نمی‌بینید.

4) سنت عجیب‌غریب برزیلی‌ها برای پذیرش اجتماعی

یکی از عجیب ترین مراسم های جهان مربوط به برزیلی‌ها می‌شود. جالب است بدانید که پسران جوان قوم ساتاره ماوه (Satare Mawe) برای ثابت کردن شجاعت و قدرتشان، دستان خود را در یک سبد پر از مورچه فرو می‌کنند. نیش این مورچه‌ها واقعاً دردناک است؛ اما این جوانان حاضرند درد آن را تحمل کنند تا به‌عنوان یک پسر شجاع شناخته شوند. این رسم هم به‌عنوان یکی از سنت های عجیب کشور های مختلف شناخته شده است.

5) فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند

شاید برایتان جالب باشد بدانید که میمون‌ها تا این حد برای تایلندی‌ها مقدس و مهم هستند. در تایلند، در یک روز خاص در سال برای میمون‌ها غذاهای متنوعی روی میزهای بزرگ به‌سبک سلف‌سرویس گذاشته می‌شود. این میمون‌های خوشبخت تایلندی می‌توانند دلی از عزا دربیاورند و هرقدر که دلشان می خواهد، غذا بخورند. در این فستیوال، سالانه بیش‌از 3 هزار کیلوگرم میوه و سبزی‌جات برای پذیرایی از مهمانان در شهر لوپبوری تایلند مصرف می‌شود. این فستیوال را می‌توانید در تور تایلند ببینید و از شور و هیجان این مراسم لذت ببرید.

عجیب ترین آداب و رسومی که مردم شمال دارن!!

6) فستیوال پرتاب گوجه در اسپانیا

فستیوال پرتاب گوجه یا همان فستیوال لا توماتینا (La Tomatina) در زبان اسپانیایی، بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌ای دنیاست. این فستیوال یک سنت عجیب‌غریب است که در شهر بونول در استان والنسیا در اسپانیا رایج است. در این فستیوال جذاب و البته عجیب، مردم از گوجه به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنند و با هم یک جنگ بامزه و خنده‌دار راه می‌اندازند.

7) سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان

یکی دیگر از رسم های عجیب دنیا سنت پولتِرابِند است. این رسم از این قرار است که درست قبل از عروسی، خانواده‌ها و دوستان عروس و داماد دور هم جمع می‌شوند و همه وسایل را از ظرف‌های شام گرفته تا گلدان‌های گل و هرآنچه دستشان بیاید، به‌جز لیوان‌ها، می‌شکنند و آن‌قدر به این کار ادامه می‌دهند تا کل فضای عروسی کثیف و درهم‌برهم شود. این موقع است که باید عروس و داماد خوشبخت بیایند و همه ظروف شکسته را جمع کنند و سالن عروسی‌شان را مثل روز اول، تمیز و مرتب تحویل دهند. سنت پولترابند (Polterabend) نشانگر اتحاد زوجین و توانایی آن‌ها برای انجام یک کار سخت است و به خیال مردم آلمان، آن‌ها را برای یک شروع سرسختانه آماده می‌کند. به عقیده آلمانی‌ها همه‌چیز برای قوی شدن از اینجا شروع می‌شود.

8) مراسم شب جادوگران در جمهوری چک

در پایتخت جمهوری چک یعنی شهر پراگ، آداب‌و‌رسوم و سنت‌های عجیب‌غریب بسیاری وجود دارد که هرکدامشان از دیگری عجیب‌تر است. یکی از آن‌ها مربوط به رسمی می‌شود که جوانان عاشق، روی خاکستر آتش می‌پرند. البته مردان مجرد نیز در این رسم شرکت می‌کنند. در گذشته مردم پراگ معتقد بودند که در این روز خاص، نیروهای آتشین از همیشه قدرتمند‌تر می‌شوند، به نیرو‌های خوب غلبه می‌کنند و تعداد زیادی از ساحره‌های جهان روی دسته‌های جارو در آسمان راه می‌روند. به همین دلیل، مردم جمهوری چک معتقد بودند که درست‌کردن آتش، باعث پایین آوردن این ساحره‌ها می‌شود و آن‌ها را به شعله می‌کشاند. امروزه این مراسم بیشتر برای تفریح و شادی برگزار می‌شود و دیگر از این عقاید عجیب‌غریب خبری نیست. در این روز، بزرگ‌ترین آتش کشور در پایتخت جمهوری چک برپا می‌شود و یک فستیوال تمام‌عیار در این شهر برگزار می‌شود که شرکت در آن خالی از لطف نیست.

عجیب ترین قوانین غذا خوردن در کشور های مختلف!

9) رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که رسم حنا گذاشتن در کشورهای اسلامی ازجمله کشور ما ایران، به نظر مردم دیگر کشورهای جهان رسم عجیب‌غریبی است. همان رسمی که در روز حنابندان، فامیل عروس روی دست و پای عروس حنا می‌گذارند. همان‌طور که می‌دانید، به عقیده ما ایرانیان، این حنا گذاشتن، باروری و خوش‌شانسی عروس را زیاد می‌کند. این رسم معمولاً دو روز قبل از عروسی انجام می‌شود.

10) بوشیدو و سپوکو در ژاپن

بوشیدو یک راه‌و‌رسم خاص زندگی سامورایی است که به وفاداری، قدرت و صداقت توجه ویژه‌ای دارد. سپوکو هم یک نوع خودکشی سنتی است که توسط پیروان بوشیدو انجام می‌شود و به‌نوعی جایگزین شکست است. این رسم و سنت عجیب‌غریب تا امروز هم ادامه پیدا کرده است و هنوز که هنوز است پیروان این سبک زندگی، به این رسم خودکشی پایبندند. در گذشته، سامورایی‌ها معتقد بودند که خودکشی به‌سبک سپوکو بهتر از شکست و تسلیم شدن در جنگ یا حتی فرمان‌ بردن از دشمن و تاب آوردن مشکلات این‌چنینی است. امروزه هم مردم سنتی ژاپن، هنگام مواجه شدن با مشکلات یا مرگ عزیزانشان، در یک نمایش علنی و در یک مراسم، دست به خودکشی یا همان سپوکو می‌زنند و شمشیر را در شکمشان فرومی‌کنند. این یک نمونه از شگفتی‌های تور ژاپن است که هنگام سفر، با آن مواجه خواهید شد. البته خطری برای شما ندارد.

11) کشتی شتر‌ها در ترکیه

تماشاگران زیادی در ترکیه دور هم جمع می‌شوند تا جنگ دو شتر را با یکدیگر ببینند. اگرچه در مسابقات کشتی شتر‌ها، این حیوانات مانند جنگ خروس‌ها دچار صدمات آن‌چنانی نمی‌شوند و تماشاچیان نیز هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بینند؛ اما بااین‌حال مردم باید در فاصله نسبتاً دوری از شترها به تماشای مسابقه بنشینند. دلیل آن هم بوی بد بزاقی است که در دهان شترهای عصبانی و متلاطم ترشح می‌شود!

منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر