آبله مرغان | درمان آبله مرغان | خوراکی های مفید آبله مرغان

آبله مرغان گرفتم چی بخورم؟ | نوشیدنی ها و خوراکی های مناسب ابله مرغان + ویدیو

آبله مرغان دارای تبخال می باشد که برخی مواد غذایی می توانند آن را فعال تر کنند و بر عکس برخی می توانند آن را غیر فعال کنند.

آبله مرغان
ویکی گردی:

در هنگام آبله مرغان اشتهای شما کاهش نمی یابد و می توانید با مصرف غذاهای ضد ویروسی، تامین آب بدن و مصرف غذاهای کاهنده واکنش های هیستامین به بهبود سریع تر آبله مرغان کمک کنید. بنابراین غذاهایی که در دوران آبله مرغان مصرف می کنید خیلی مهم می باشند.

برای آبله مرغان چی بخوریم؟

غذاهایی که در دوره آبله مرغان می توانید مصرف کنید شامل ماست، ماهی، روغن ماهی، گوشت، پنیر و شیر ارگانیک، سبزیجات، برخی میوه ها همچون گلابی، سیب و آناناس می باشد. این غذا ها حاوی لیسین هستند که از بروز ویروس تبخال جلوگیری می کند. علاوه بر آن دارای خواص ضد التهابی و امگا 3 می باشند.

در این دوره بدن نباید بی آب و کم آب شود برای تامین آب بدن بهتر است آب، آب نارگیل و شربت های خانگی مصرف کنید.

مصرف غذاهای آنتی هیستامین از بروز تبخال ها در زمان آبله مرغان مناسب و مفید می باشد. غذاهای آنتی هیستامین شامل کلم پیچ، کلم بروکلی، اسفناج، فلفل، پاپایا، کیوی و توت فرنگی می باشند.

 ماست و آبله مرغان

علاوه بر اینکه مصرف ماست، پنیر و شیر برای آبله مرغان خوب است، شما می توانید با استفاده از یک ترکیب التهابات ناشی از این ویروس را کاهش دهید. کمی سدر و ماست را باهم مخلوط کنید و شاتره و گل ختمی هم به آن بیافزایید. این مخلوط را چند ساعت بر روی پوست قرار دهید تا خارش و حساسیت کمتر شود.

نوشیدنی های مناسب برای ابله مرغان

همانطور که در ابتدا گفته شد در زمان ابتلا به آبله مرغان بدن کم آب می شود و برای جبران کم آبی باید آب فراوانی میل کنید. چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین ممکن است روند بیماری را کند کنند اما نوشیدن چای های دیگر همچون چای سبز، بابونه و سایر دمنوش های گیاهی می تواند کم آبی بدن را جبران کند. آب نارگیل و سایر آبمیوه های طبیعی هم می توانند در این زمان مفید باشند.

میوه های مفید برای آبله مرغان

میوه های حاوی ویتامین C برای آبله مرغان مفید هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع تر کمک می کنند. سایر میوه ها همچون انبه، زردآلو، آووکادو، انبه هندی، سیب، انجیر، آناناس و انواع گلابی برای آبله مرغان خوب هستند و می توانید آنها را میل کنید. توت فرنگی برای آبله مرغان خوب است و میوه هایی از خانواده چری برای این زمان توصیه می گردند. برخی از میوه های همچون انگور، تمشک، گریپ فروت، کیوی، بلوبری و پرتقال در زمان آبله مرغان ممنوع هستند و بهتر است از مصرف آنها خودداری کنید.

برای درمان جای جوش ها و سلامت پوست پس از آبله مرغان می توانید از میوه ها و سبزیجاتی با رنگ روشن که حاوی ویتامین A و E و C استفاده کنید.

موز برای ابله مرغان خوب است

در زمان مبتلا شدن به آبله مرغان بهتر است که چیز های خنک مصرف کنید و از آنجا که موز طبع گرمی دارد بهتر است که در زمان آبله مرغان از خوردن آن خودداری کنید.

شیر برای آبله مرغان خوب است؟

در زمانی که آبله مرغان شما در بدترین و حاد ترین دوره خود قرار دارد باید از نوشیدن شیر آن هم شیر رقیق نشده به شدت خودداری کنید زیرا شیر به خودی خود حاوی مقادیر چربی می باشد که در زمان این بیماری می تواند تاثیرات منفی بر روی پوست شما بگذارد. علاوه بر آن از بهبود زخم ها جلوگیری خواهد کرد. لازم به ذکر است که شما می توانید از شیرهای بدون شکر همراه با غلات مانند جو دوسر و... برای صبحانه استفاده کنید.

اب هویج برای ابله مرغان خوب است

زونا یک بیماری ویروسی می باشد به طوری که پس از مبتلا شدن به آبله مرغان و تمام شدن این بیماری ویروس آبله مرغان در محلی از دستگاه عصبی و نزدیک به ستون فقرات باقی می ماند و با گذشت سال ها در صورتی که شرایط برای بروز بیماری فراهم باشد، ویروس زونا فعال شده و موجب مبتلا شدن فرد به زونا می شود.

در چنین شرایطی نوشیدن آب هویج برای این بیماران بسیار مناسب است زیرا بدن برای مبارزه با این ویروس نیاز به بتاکاروتن و ویتامین e و ... دارد که آب هویج تمامی این موارد را دارا می باشد. علاوه بر آن نوشیدن آب هویج موجب می شود تا ویروس آبله مرغان به طور کامل از بدن خارج شود .

منبع: فارسی بیوتی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر