دانه کردن ذرت | آموزش دانه کردن ذرت | ترفندهای دانه کردن ذرت

ذرت رو با این روش ها خیلی ساده دانه کن + آموزش

ممکنه که دانه کردن ذرت برای شما یک چالش بزرگ باشه ولی بعد از اینکه این ترفند هارو یاد بگیری دیگه کار سختی نیست.

دانه کردن ذرت
ویکی گردی:

دانه کردن ذرت اونقدری که فکر میکنین هم کار سختی نیس، فقط کافیه قلق و ترفند دانه کردن ذرت رو بلد باشین. تو این بخش، دو روش ساده و کاربردی برای دانه کردن ذرت به شما آموزش خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

روش اول: دانه کردن ذرت با استفاده از کاسه و چاقو

در اولین روش برای دانه کردن ذرت می‌توانید از ۲ کاسه کمک بگیرید. یک کاسه نسبتا بزرگ و یک کاسه کوچک‌تر. برای استفاده از این روش باید کاسه کوچک را به صورت برعکس درون کاسه بزرگتر قرار دهید. برگ‌های سبز و بافت مویی شکل ذرت را از آن جدا کنید و ذرت را بشویید. ساقه ذرت را با چاقو ببرید و ذرت را از همین قسمت انتهای روی کاسه کوچک درون ظرف بزرگتان قرار دهید.

اگه تو دوران بارداری ذرت بخوری چی میشه؟

حال با کمک چاقوی تیزی به صورت چند ردیفی از بالا تا پایین دانه‌های ذرت را ببرید. این کار را تا پایان یافتن تمام دانه‌های ذرت ادامه دهید. در این روش سرعت دانه کردن دانه‌ها بسیار بالا می‌رود و شما در کمتر از چند دقیقه می‌توانید هر ذرت را دانه کنید. اما استفاده از چاقو موجب آسیب دیدن برخی از دانه‌ها و ناقص شدن آن‌ها می‌شود.

روش دوم: دانه کردن ذرت با دست و چاقو

در این روش ابتدا باید پوست سبز گیاه را جدا کنید. بافت مویی شکل آن را هم جدا کرده و ذرت را بشویید. حال از بالا تا پایین ذرت را با کمک چاقو یک ردیف از ذرت را در بیاوردید. ممکن است در این مرحله برخی از دانه‌ها در زمان جدا سازی له شوند که ایرادی ندارد. سخت‌ترین مرحله در این روش همین خالی کردن ردیف اول است.

 3 نوع طرزتهیه ذرت مکزیکی خوشمزه + نکات

پس از خالی کردن این ردیف با کمک دست به آرامی بقیه دانه‌ها را جدا کنید. در این روش دانه‌های زیادی کامل و سالم از ساقه ذرت جدا می‌شوند. برخی برای دانه کردن ذرت ابتدا آن را آبپز می‌کنند تا دانه‌ها کمی نرم شود سپس ذرت را با کمک دست یا چاقو دانه می‌کنند. ما این روش را توصیه نمی‌کنیم، زیرا دانه‌های زیادی از ذرت در این روش ممکن است له شوند و آسیب ببینند.

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر