عسل | ترکیب عسل با خوراکی ها | مضرات ترکیب کردن عسل

عسل رو به هیچ وجه با این خوراکی ها ترکیب نکن!!

ترکیب عسل با خوراکی هایی که در ادامه مطلب بهتون میگم میتونه عواقب جبران ناپذیری داشته باشه.

عسل
ویکی گردی:

مصرف برخی خوراکی ها در کنار عسل می تواند عواقب جدی و جبران ناپذیری برای بدن به وجود آورد! طب سنتی همیشه توصیه هایی درباره مصرف مواد غذایی دارد، اینکه چه غذاهایی را نباید همزمان بخوریم زیرا بسیار خطرناک بوده و ممکن است در مواردی حتی منجر به مرگ نیز شوند، در مورد عسل هم موارد مهمی گفته شده که تا جای ممکن باید رعایت کرد! در ادامه ای بخش از ویکی گردی غذاهایی که هرگز نباید با عسل بخورید را به شما معرفی میکنیم!

1- عسل و کشکمش 

کشمش نیز مانند خربزه زود هضم است و مصرف همزمان آن با عسل همان مشکل را به وجود آورده و سبب اختلال در گوارش و گاهی دل درد می شود. همچنین گرم بودن طبع هر دو ماده نیز بر این امر تاثیر می گذارد.تکرار این موارد در راز مدت سبب اختلال جدی در دستگاه گوارش فرد می شود. هم چنین مصرف عسل و کشمکش گاهی اوقات نیز منجر به خارش پوست میشود.

2- عسل و برنج 

                             

عسل با برنج

درک آن بسیار دشوار به نظر می رسد زیرا برنج ذاتاً سرد است، ما هر روز می خوریم و عسل مغذی است. اما حقیقت این است که خوردن عسل با برنج می تواند باعث معده درد و دل درد های شدید شود.

3- عسل و خربزه

                          

3kMShua3vwC7

طب سنتی همیشه توصیه هایی درباره مصرف مواد غذایی دارد، اینکه چه غذاهایی را نباید همزمان بخوریم زیرا بسیار خطرناک بوده و ممکن است در مواردی حتی منجر به مرگ شوندو از طرفی چه غذاهایی بهتر است با هم مصرف شوند تا تاثیرشان چند برابر شود. در این مطلب به شما می گوییم که عسل را نباید هرگز با چه مواد غذایی مصرف کنید.

4- عسل و آب جوش

                     

عسل و آب جوش

شما مطلقاً نباید عسل را با آب جوشیده یا آب سرد مخلوط کنید زیرا در عسل محتوای غنی از آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد، آب جوش باعث می شود عسل نتواند رنگ، طعم طبیعی را حفظ کند، بلکه ترکیب غذایی را نیز تجزیه می‌کند. بهترین دمای آب برای مخلوط کردن با عسل 35 الی 40 درجه سانتیگراد است.


5- عسل و رازیانه

         

عسل و رازیانه

عسل و رازیانه اگر به طور تصادفی آنها را در یک ظرف خاص ترکیب کنید خوب نمی شود، می تواند باعث آسیب کبد، تورم یا چشم صورتی یا همان کونژکتیویت شود.

 

6- عسل و ماهی کپور

                          

عسل و ماهی

ماهی کپور و عسل با هم تبدیل به سم می شود. اگر به طور تصادفی این غذا را خوردید از لوبیا سیاه و شیرین بیان برای سم زدایی استفاده کنید.

7- عسل و تربچه

                          

عسل و ترب

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که نباید هیچگاه عسل و تربچه را با هم مصرف کنید زیرا منجر به ترشح سموم در بدن شما می شود. به خصوص اگر زمانی خواستید سالادی را به همراه عسل میل کنید، مطمئن شوید که تربچه ای در آن وجود نداشته باشد.

8- پیازچه با عسل

                      

عسل

پیازچه حاوی مواد زیادی است، با اسیدهای آلی و آنزیم‌های موجود در عسل، واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند، مواد سمی تولید می‌کند و دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و باعث اتساع شکم، اسهال می‌شود.

9- عسل با شیر سویا

                        

شیر عسل

اگر شیرسویا و عسل با هم ترکیب شوند، باعث سفت شدن معده می‌شود و تنفس را دشوارتر می‌کند. به خصوص برای افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند می‌تواند بلافاصله منجر به مرگ شود.

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر