بطری پلاستیکی | نگهداری بطری های پلاستیکی | بطری آب

چرا نباید بطری پلاستکی آب رو بذاریم تو فریزر؟!

برخی افراد از بطری پلاستیکی نوشابه، آبمیوه و آب معدنی برای نگهداری مایعات در فریزر استفاده می‌کنند. اینجا عوارض نگهداری بطری های پلاستیکی در فریزر رو بهتون میگم.

فریز کردن
ویکی گردی:

بطری‌ های پلاستیکی در فریزر سال هاست که بلای جان انسان و طبیعت شده است. از بطری های پلاستیکی فقط یک بار استفاده کنید و هرگز آنها را در فریزر نگه ندارید زیرا در سرمای زیاد واکنش نشان می دهند و خطرناک است. نگهداری بطری‌ های پلاستیکی در فریزر عوارض جبران ناپذیری دارد که در ادامه مهم ترین عوارض نگهداری بطری های پلاستیکی در فریزر رو مورد بررسی قرار می دهیم.

بطری پلاستیکی

 برخی افراد بطری های پلاستیکی آب معدنی را در فریزر می گذارند تا یخ بزند. سپس هنگام بیرون رفتن از منزل آن را برمی دارند تا بتوانند آب خنک بنوشند. در حالی که این کار برای سلامتی بدن ضرر دارد.

طراحی اولیه بطری های پلاستیکی به نحوی است که در صورت انجماد آب در آن ها، در اثر بروز تغییراتی در پلیمرهای این ظروف، مواد مضری وارد آن ها می شود. لذا باید از انجماد آب ها در این بطری ها خودداری کرد. این ظروف صرفاً برای نگهداری آب در درجه حرارت یخچال (0 تا 4 درجه سانتی گراد) طراحی شده اند؛ به عبارتی طراحی آن ها برای شرایط سرد و خنک است، نه انجماد.

بطری های پلاستیکی یکبار مصرف را در فریزر نگهداری نکنید ، بطری های مانند ،:بطری نوشابه ، بطری آب معدنی و… را در جهت خنک نگهداشتن آب در فریزر قرار ندهید و توجه داشته باشید که به هیچ وجه از آب آنها استفاده ننمایید.

ایده های خلاقانه برای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی

عوارض نگهداری بطری های پلاستیکی در فریزر

بطری

استفاده از بطری‌های پلاستیکی و قرار دادن مکرر آن در معرض گرما و سرما موجب از بین رفتن لایه‌های حفاظتی و ورود مواد پلاستیک به داخل محتوای درون‌ بطری می‌شود. فریز کردن بطری‌ های پلاستیکی بسیار خطرناک است. نگهداری بطری‌ های پلاستیکی در فریزر بیشترین تاثیر خود را بر غدد چربی و لنفاوی می گذارد و در برخی بافت های بدن باعث بروز تومورهای سرطانی می شود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر