کره بادام زمینی | تاثیر کره بادام زمینی بر سلامتی

اگه میخوای سرطان نگیری کره بادام زمینی بخور! | فواید کره بادام زمینی + ویدئو

اگر می خواهید سرطان نگیرید، کره بادام زمینی رو به برنامه غذایی خود اضافه کنید. در ادامه از دیگر فواید این خوراکی خوشمزه بهتون میگیم.

کره بادام زمینی
ویکی گردی:

بادام ‌زمینی بو داده را آسیاب کرده و از آن کره بادام ‌زمینی با حفظ خواص آجیل آن به دست می‌آید. کره بادام ‌زمینی دارای خواص متعددی برای سلامتی است و شما می‌توانید از آن برای تقویت بدن خود، افزایش ایمنی، جلوگیری ازسرطان و..استفاده کنید. هم چنین کره بادام زمینی می‌تواند در درمان برخی علائم بیماری و کاهش خطر ابتلا به آن‌ها نیز مفید باشد. با ویکی گردی همراه باشید تا از فواید کره بادام زمینی بهتون بگیم.

 

ویدئو

برای دیدن ویدئو، فیلتر شکن خود را خاموش کنید.

 

کره بادام زمینی

خوردن کره بادام زمینی

 کره بادام زمینی جزو خوراکی های خوشمزه و مواد مغذی غنی به حساب می آید و باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی،  فشار خون، عفونت های ویروسی و قارچی و سرطان، بیماری‌های تخریب کننده اعصاب و کنترل آلزایمر خواهد شد. کره بادام زمینی حاوی چربی‌های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده است که هر دو نوع آن برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی لازم و ضروری خواهند بود.

 پروتئین، کربوهیدرات، اسید‌های چرب اشباع نشده، ویتامین ای، ویتامین ث، ویتامین آ، سدیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، فسفر، آهن، کوپر، زینک، سلنیم، ریبوفلاوین، ویتامین ب ۳، تیامین، ویتامین ب ۵ و ویتامین ب ۶ ترکیبات سودمند موجود در بادام زمینی هستند. و کسانی که به صورت منظم از بادام زمینی یا کره آن استفاده می کنند به میزان زیادی پروتئین، چربی‌های غیر اشباع (چربی‌های مفید)، فیبر، ویتامین آ و ای، فلوت، کلسیم، منیزیم، زینک، آهن، پتاسیم و دیگر مواد مغذی را دریافت خواهند کرد.

این نکته را به یاد داشته باشید که مصرف بادام زمینی به هیچ عنوان چربی مضر برای بدن ندارد و می توانید بدون ذره ای نگرانی آن را مصرف کنید، در واقع کره بادام زمینی یا محصولات آن باعث کاهش وزن و جلوگیری از چاقی هم خواهد شد.

 

فواید کره بادام زمینی

1. کره بادام زمینی منبع غنی پروتئین است

حدود ۱۰۰ گرم از کره بادام زمینی حاوی ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است که آن ها در بدن به آمینو اسید‌ها تبدیل می شوند و باعث ترمیم سلول های بدن خواهند شد. 

2. کاهش سطح کلسترول خون 

محققان در جدید ترین یافته های خود به این نتیجه رسیده اند که  چربی‌های موجود در کره بادام زمینی تا حدودی برابر با میزان چربی‌های موجود در روغن زیتون است. مصرف چربی های اشباع نشده موجود در بادام زمینی باعث تهدید سلامت قلب نمی شوند. همچنین گفتنی است که چربی‌های مفیدی که در کره بادام زمینی موجود هستند هم سطح کلسترول خون را کاهش خواهند داد. 

3. احتمال کاهش ابتلا به دیابت نوع دو با مصرف کره بادام زمینی

احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم با مصرف کره بادام زمینی کاهش می یابد و سرشار از پروتئین است و منبع غنی از چربی‌های اشباع نشده (مفید) هم به حساب خواهد آمد. 

4. منبع غنی از انواع ویتامین‌ها محسوب می‌شود

کره بادام زمینی سرشار از انواع مختلف ویتامین هاست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت اعضای بدن خواهد شد. جالب است بدانید که ویتامین های A، ویتامین های C موجود در کره بادام زمینی به ترتیب باعث تقویت بینایی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسریع روند بهبود زخم های ساده خواهند شد.

5. حاوی آنتی اکسیدان هستند

جالب است بدانید که کره بادام زمینی منبعی غنی از آنتی اکسیدان بوده و یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در آن با عنوان رزوراترول شناخته می شود و می تواند به کنترل برخی از انواع خاص سرطان ها، بیماری‌های قلبی، آلزایمر، بیماری‌های ویروسی و قارچی و بیماری‌های تخریب کننده اعصاب کمک کنند و منبعی قوی برای ایجاد آرامش باشند.

6. کره بادام زمینی منبعی برای پیشگیری از سرطان است

مصرف کره بادام زمینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و به علت دارا بودن نوعی فیتوسترول برای مقابله با سرطان هایی مانند: سرطان روده، پروستات و سرطان پستان موثر خواهد بود.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر