اشتهای کاذب | درمان اشتهای کاذب | راهکارهای جلوگیری از اشتهای کاذب

راهکارهای خانگی برای جلوگیری از اشتهای کاذب

اگه همیشه ولع غذا خوردن رو دارید و مداوم گرسنگی میاد سراغتون، تا انتهای مطلب مارو دنبال کنید تا بهتون بگم باید چی کار کنید!

پرخوری
ویکی گردی:

توام همیشه اشتهای کاذب داری؟ احساس گرسنگی و اشتهای کاذب بعد از غذا خوردن به دلیل مقاومت در برابر هورمون لپتین است. همچنین گشنگی شدید گاهی اوقات یکی از نشونه های غلبه سردی در دستگاه گوارش است و با اصلاح مزاج، کاملا برطرف میشود.در ادامه این بخش از ویکی گردی شمارو با راهکارهای جالبی برای مقابله با اشتهای کاذب آشنا میکنیم!

 

1- دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز

چای سبز دارای ۲ ترکیب است که به کاهش وزن کمک می‌کنند: یکی کافئین و دیگری کاتچین. کافئین یک محرک شناخته شده برای چربی سوزی است و اشتها را نیز سرکوب می‌کند. کاتچین هم متابولیسم را افزایش داده و چربی را کاهش می‌دهد. محتویات موجود در چای سبز کمک می‌کنند تا بدن در سوزاندن کالری موفق‌تر باشد و لاغری با سهولت بیشتری صورت گیرد. چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی داشته و با هورمون‌های گرسنگی مقابله می‌کند.

 

2- چای نعنا

چای نعنا

نعنا طبع گرم و خشک دارد و در سرکوب اشتها بی‌نظیر عمل می‌کند. نوشیدن چای نعنا باعث می‌شود تا ساعت‌ها احساس سیری کنید و به دلیل مزیتی که برای بهبود هضم غذا دارد، معده را آرام می‌کند و شما حس بهتری خواهید داشت.

 

3- مصرف سویق جو

سویق جو

صبح ناشتا ۲ قاشق غذاخوری سویق جو خشک بخورید. این ماده باعث می‌شود احساس گرسنگی دیرتر به سراغ شما بیاید و از لحاظ سلامت بدن نیز تقویت شوید.

 

4- مصرف عسل به صورت ناشتا 

عسل

یک قاشق چایی خوری عسل را به صورت ناشتا در هنگام صبح بخورید! علاوه بر کاهش اشتها، مصرف صبحگاهی عسل و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما خواهد شد! 

 

5- دمنوش زنجبیل و لیمو

دمنوش

قبل از ناهار دمنوش زنجبیل و لیمو بخورید! آب لیمو علاوه بر رساندن مقدار قابل توجهی ویتامین C به بدن، اشتها را نیز کاهش می‌دهد. به چای زنجبیل و هر نوع نوشیدنی دیگر با زنجبیل، کمی آب لیمو اضافه کنید. با این روش مقدار مایعات بیشتری در طول روز به بدن می‌رسانید و بدنتان را هیدراته نگه می‌دارید

 

 

 

منبع: داروخانه آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر