خرید وسایل خانگی | بهترین شهرها برای خرید وسایل خانگی

از این شهرهای ایران لوازم خانگی ارزون تر از همه جا بخر + معرفی

اگه قصد خرید وسایل خانگی یا جهیزیه ارزان قیمت و شیک را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

خرید وسایل خانگی
ویکی گردی:

خرید وسایل خانگی و جهیزیه برای اغلب ما یکی از شرایط و تدارکات مهنم در زندگی است که باید مهیا شود تا همه چیز به درستی و در آرامش پیش برود.خرید وسایل خانگی در بعضی از شهرها کاملا به صرفه است، به همین خاطر ما نباید فرصت طلایی خرید در آن شهر هارو از دست بدید! در این مطلب به معرفی بهترین مناطق آزاد برای خرید وسایل خانگی پرداخته‌ایم، 

 

۱- منطقه آزاد مریوان و بانه:

بانه

هرچند تبدیل مریوان و بانه به منطقه آزاد پدیده‌ای نوظهور و تازه محسوب می‌شود، اما بانه در زمینه واردات کالا سابقه‌ای طولانی دارد. اصلا یکی از قدیمی‌ترین و آشناترین مناطق آزاد برای خرید جهیزیه بانه است. بانه، شهری در نوار مرزی ایران و عراق است که هر کدام از ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم که برای خرید جهیزیه به آن‌جا رفته باشد. این شهر از قدیم به محل مناسبی برای خرید جهیزیه معروف بوده است و شما در این شهر می‌توانید با قیمتی بسیار کمتر از سایر مناطق برای خرید جهیزیه، به ویژه وسایل برقی اقدام کنید. البته در خرید جهیزیه از بانه باید توجه داشته باشید که اغلب اجناس بدون گارانتی به فروش می‌رسند.

استانبول کجا بریم خرید؟ | لباس برند ارزان بخر!

هرچند در این شهر اغلب فروشگاه‌ها به ویژه فروشگاه‌های معتبر کالاهای اصلی دارند، اما به ویژه در سال‌های اخیر فروش کالاهای تقلبی نیز در این شهر زیاد شده است. به همین دلیل و با توجه به فروش کالاهای بدون گارانتی، مهم است که از مراکز معتبر این شهر خرید کنید.

مرکز خرید کاندیش، مرکز خرید قادری، مرکز خرید اربابا، پاساژ پاسارگاد، پاساژ گلستان و پاساژ عزیزی از بهترین مراکز خرید بانه هستند

2- چابهار

چابهار

بدون شک بعد از بانه بهترین شهر برای خرید جهیزیه چابهار است. این شهر یکی از شهرهای جنوبی در استان سیستان و بلوچستان است و به دلیل اینکه یکی از شهرهای مرزی کشور محسوب می شود اجناس با قیمت خیلی پایینی به فروش می رسند. بنابراین می توانید این شهر را نیز به عنوان مقصد برای خرید جهیزیه انتخاب کنید. همچنین شما می توانید ارزانترین مکان برای خرید جهیزیه را در این شهر پیدا کنید.

بهترین مراکز خرید در چابهار، مجتمع تجاری ابریشم، مرکز خرید پردیس، بازار سنتی فجر، مجتمع تجاری تیس و مرکز خرید صالحیار است

 

۳- منطقه آزاد ماکو:

ماکو

ماکو شهرستانی است در شمال آذربایجان غربی و در مرز ترکیه که بزرگ‌ترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد در جهان محسوب می‌شود. بازارچه مرزی ماکو در ۵ کیلومتری جاده ماکو بازرگان قرار دارد و در آن اجناس ترک به وفور یافت می‌شود.

نکته جالب در این منطقه این است که به شدت از ورود اجناس غیراستاندارد چینی به این بازارچه جلوگیری می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید خریدهای خود را اعم از لباس و تنقلات ترک تا وسایل برقی از این منطقه خریداری کنید. به همین دلیل هم ماکو یکی از بهترین مناطق آزاد برای خرید جهیزیه به حساب می‌آید.

4-جلفا

بازار

جلفا از دیگر شهرهای بسیار مناسب برای خرید جهیزیه است. این شهر هم در مرز های سه کشور قرار گرفته است و از نظر قیمت و کیفیت اجناس در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. همچنین یکی از ارزان ترین مکان ها برای خرید جهیزیه است. شما در این شهر می توانید براحتی حوله، لوازم آشپزخانه غیر برقی، لوازم آرایشی و پوشاک را با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

5- منطقه آزاد ارس:

بازار

یکی دیگر از مناطق آزاد تجاری در ایران، منطقه آزاد ارس است که در مرز آذربایجان، نخجوان و ارمنستان و در نزدیکی ترکیه قرار گرفته است. در این منطقه نیز شما می‌توانید لوازم آشپزخانه غیر برقی، حوله و منسوجات و پوشاک را با قیمتی مناسب تهیه کنید اما این منطقه خیلی برای خرید لوازم برقی مناسب نیست، مگر لوازم برقی که در حوزه آرایشی قرار می‌گیرد مانند سشوار، اتوی مو و …

معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای محلی رامسر + عکس

بهترین فروشگاه‌ها در منطقه آزاد ارس در جلفا و در بازارچه مرزی روس‌ها، مجتمع تجاری ستارخان، مجتمع تجاری سهند، مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان و مجتمع تجاری لاچین سنتر قرار دارند.

در بین مناطق آزاد برای خرید جهیزیه می‌توانید برای خرید لوازم آرایش، لباس و خرده ریزهای اینچنینی به منطقه آزاد ارس بروید.

6-منطقه آزاد اروند:

اروند

منطقه آزاد اروند در جنوب ایران، در مرز عراق و کویت، و در شهرهای آبادان، خرمشهر و جزیره مینو قرار دارد. دو شهر خرمشهر و آبادان برای خرید جهیزیه مناطق بسیار مناسب و معروفی هستند. در این منطقه نیز شما می‌توانید بسیاری از خریدهایتان از جمله لوازم برقی، لباس، وسایل آرایشی و بهداشتی و خوراکی‌های خارجی را انجام دهید. یکی از جذاب‌ترین خریدهای شما در این منطقه خوراکی‌های خارجی شامل سس‌ها، روغن‌ها، چاشنی‌ها و ادویه‌هاست که نباید از دستشان داد. بین بهترین مناطق آزاد برای خرید جهیزیه اگر دنبال خوراکی‌های جذاب برای پر کردن یخچال تازه عروس هستید اما نمی‌خواهید زیر بار هزینه بالایی بروید، منطقه آزاد اروند بهترین انتخاب است.

به صرفه ترین خریدها در این مراکز خرید کیش!

از مهم‌ترین مراکز خرید آبادان بازار ته‌لنجی‌ها، بازار مرکزی، مجتمع تجاری ساحل اروند، مجتمع تجاری جزیره، سیتی سنتر آبادان، کنزمال، مجتمع تجاری الماس جنوب، پاساژ کویتی‌ها، پاساژ کادوس، پاساژ حاتم، بازار روز و بازار شب هستند. در خرمشهر نیز بازار سنتی صفا، بازار امام رضا، بازار سیف، مجتمع برلیان، پاساژ نخل، مجتمع تجاری نور و پاساژ پردیس از مراکز خرید شناخته شده هستند.

 

7- منطقه آزاد انزلی:

بازار

بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر در استان گیلان است که علاوه بر امکان خریدی که به مسافران می‌دهد، طبیعت بکر و فوق‌العاده گیلان را هم هدیه چشمانشان می‌کند. در این بندر نیز مراکز خرید متنوعی وجود دارد که کالاهای روسی و ترکی در آن‌ها یافت می‌شود. اما بندر انزلی برای خرید وسایل برقی منزل چندان گزینه مناسبی نیست و بیشتر برای خرید لباس و وسایل شخصی و وسایل تزئینی خانه می‌توان روی آن حساب کرد. اما چیز دیگری که در این منطقه نباید از آن بگذرید، محصولات کشاورزی و زراعی، صنایع دستی گیلان و ماهی و خوراکی‌های دریایی است که در بازارهای سنتی بندر انزلی یافت می‌شود.

بهترین بازارهای منطقه آزاد انزلی برای خرید جهیزیه، مرکز خرید ونوس، بازار کاسپین، بازار پردیس یا بازار روس‌ها، مجتمع تجاری پارادایس، بازار گیلار، مرکز خرید ستاره شمال، بازار ساحلی آسیای میانه و مرکز تجاری هپی مارت است. هم‌چنین بازارهای سپه، شنبه‌بازار، بازار ماهی و بازار کپورچال از جمله بازارهای بندر انزلی هستند که مناسب خرید محصولات خوراکی تازه‌اند.

در بین بهترین مناطق آزاد برای خرید جهیزیه بهتر است آخر از همه سراغ منطقه آزاد انزلی بروید و کم و کسری‌های تزیینی یا خوراکی‌های تازه را برای خانه تازه عروس تهیه کنید.

8- منطقه آزاد قشم:

قشم

هرچند قشم نیز در زمره مناطق آزاد در ایران است اما برای خرید جهیزیه خیلی مکان مناسبی محسوب نمی‌شود. در این منطقه شما می‌توانید لباس، کیف و کفش و خوراکی‌هایی مانند انواع شکلات و خوراکی‌های خارجی و … را با قیمتی مناسب تهیه کنید، اما برای خرید کلی وسایل خانه نسبت به سایر مناطق آزاد چندان گزینه مناسبی نیست.

 بهترین مراکز خرید در قشم شامل بازار قدیم قشم، مرکز خرید ستاره قشم، بازار فردوسی، بازار بزرگ خلیج فارس، بازار پردیس، درگهان، مرکز تفریحی-تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲ می‌شود.

اگر به قشم رفتید، پیشنهاد ما این است که سفرتان را کمی طولانی‌تر از یک سفر عادی برای خرید کنید و کمی هم وقتتان را صرف دیدنی‌های این جزیره جذاب کنید. علاوه بر این با اجاره و رزرو یکی از خانه‌های محلی یا بوم‌گردی قشم می‌توانید این سفر را خاطره‌انگیزتر کنید و وقتی از بازار برمی‌گردید با میزبانی گرم خانه‌های بوم‌گردی قشم، خستگی راه را راحت‌تر به در کنید.

 

9- منطقه آزاد کیش:

کیش

کیش نیز مانند قشم بیشتر از این که بازار خرید جهیزیه و وسایل منزل باشد، بازاری برای خرید لباس و ملزومات شخصی و خوراکی محسوب می‌شود، اما شما در کیش می‌توانید در کنار خریدهای جزئی خود از تفریحات آبی و غیر آبی جذاب در کیش نیز بهره‌مند شوید.

بهترین بازارهای کیش عبارتند از بازار مروارید، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید دامون کیش، مرکز تجاری سارینا و مرکز خرید رویامال. البته اگر می‌خواهید حسابی در مراکز خرید کیش گشت و گذار کنید، ما در مجله جاباما فهرست کاملی از مراکز خرید کیش از گران تا ارزان‌ترین را آورده‌ایم که احتمالا در این سفر به کارتان می‌آید.

در بین مناطق آزاد برای خرید جهیزیه بهتر است جاهایی مانند کیش و قشم را در آخر لیست قرار دهید یا حتی به عنوان مقصدی برای ماه عسل. چون اگرچه در این مناطق نمی‌توان خرید وسایل ضروری جهیزیه را انجام داد اما باز هم می‌توانید لوازم تزیینی جذابی بخرید و سفر به این دو جزیره در عین حال هم فال است، هم تماشا!

 

10- تهران 

هر چقدر که در رابطه با خرید لوازم خارجی از شهرهای مرزی با شک و تردید صحبت کردیم، در رابطه با خرید لوازم و وسایل جهیزیه ارزان از تهران اطمینان داریم. تهران این روزها مقصد تازه عروس و دامادهاست. بهترین شهر ایران برای خرید ارزان. چرا؟ چون بیشتر تولیدی‌های کشور در این استان قرار دارد و اگر خیال خرید جنس داخلی در سر دارید بهترین گزینه به حساب می‌آید.

درست است که این روزها اکثرا چاره‌ای جز خرید اجناس داخلی وجود ندارد ولی با روی باز از این شرایط استقبال کنید. هر خریدی که شما از اجناس داخلی و از تولیدی‌های داخل کشور انجام می‌دهید، یک قدم جامعه را به سمت پیشرفت سوق خواهید داد.

این روزها، با فرهنگسازی هر چه بیشتر استقبال مردم از کالاهای داخلی بیشتر شده است. همین استقبال مایه دلگرمی کارگاه‌ها و کارخانه‌های داخلی گشته و باعث شده تا سطح کیفی محصولات آنها پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد.

اکنون می‌خواهیم درباره بهترین شهر ایران برای خرید ارزان یعنی تهران، بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که مراکز خرید جهیزیه ارزان در تهران کجاست. در زیر، به صورت تفکیک شده به شما خواهیم گفت که برای خرید هر قسمت از جهیزیه در تهران بهتر است به کدام قسمت‌های این شهر سر بزنید:

1- نمایندگی‌های لوازم برقی: در رابطه با خرید لوازم برقی، بهترین گزینه مراجعه به نمایندگی‌ها است. شما می‌توانید به صورت مستقیم به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. اطلاعات مربوط به این نمایندگی‌ها به راحتی در سطح اینترنت قابل دسترسی است. برای مثال سرچ کنید: آدرس نمایندگی پارس خزر در تهران

2- سه راه امین: سه راه امین مرکز مناسبی برای خرید لوازم برقی است. اگر برند خاصی مدنظر شما نیست و می‌خواهید همه لوازم برقی برندهای مختلف را در یک بازار مشاهده کنید و آنها را با هم مقایسه نمایید و درباره‌شان اطلاعات کسب کنید، سه راه امین همانجایی است که باید بروید.

3- خیابان جمهوری: خیابان جمهوری را همه مرکزی برای خرید لوازم صوتی و تصویری می‌شناسند. اگر قصد تهیه این دست از لوازم موجود در جهیزیه را دارید حتما به خیابان جمهوری سری بزنید.

4- فروشگاه‌های تخصصی فرش: این روزها، نام آقای فرش یا شهر فرش به گوش همه خورده است. این فروشگاه‌ها با تنوع بالا و تسهیلات مناسبی که در زمینه خرید فرش به شما ارائه می‌کنند خیال شما را از بابت پیدا کردن یک مرکز مناسب برای خرید فرش جهیزیه‌تان راحت کرده‌اند.

5- خیابان شوش: اگر به خیابان شوش سری بزنید حتما متوجه می‌شوید که فروشگاه‌های زیادی در این خیابان در زمینه فروش ظرف و ظروف فعالیت می‌کنند. این فروشگاه‌های متمرکز باعث شده‌اند تا شوش را مرکزی برای خرید ظروف جهیزیه بشناسیم.

6- خیابان لاله‌زار: خیابان لاله‌زار از سری مراکزی است که برای خرید لوازم روشنایی بسیار پیشنهاد می‌شود.

7- یافت‌آباد: یافت آباد و دلاوران، دو منطقه مهمی هستند که اگر فکر خرید سرویس چوب به سرتان زده است، حتما باید از آنها دیدن کنید. مطمئنا سرویس چوب مورد نظر شما، با قیمتی کمتر از جاهای دیگر در این مناطق به فروش خواهند رسید.

8- خیابان زرتشت: برای خرید پرده بهتر است خیابان زرتشت را انتخاب کنید.

9- بازار پلاستیک امام رضا: برای خرید لوازم پلاستیکی خانه عروس و داماد در تهران بازار پلاستیک امام رضا پیشنهاد بسیار خوبی است. در کنار آن می‌توانید به بازار مولوی و بازار صالح آباد هم سری بزنید.

10- خیابان سعدی: خیابان سعدی همراه با خیابان‌های دیگری مثل فردوسی، ملاصدرا و بنی هاشم همگی مراکز مناسبی برای خرید لوازم مربوط به سرویس بهداشتی و حمام به حساب می‌آیند.

منبع: جاباما
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر