پاستیل | پاستیل خانگی | نکات تهیه پاستیل

آموزش تهیه پاستیل خونگی با نوشابه! + طرز تهیه

اینجا قراره بهتون یاد بدم که چجوری یه پاستیل خونگی خوشمزه و خفن درست کنین. پس با ویکی گردی همراه باشین.

پاستیل
ویکی گردی:

طرز تهیه پاستیل خانگی ساده‌تر از چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید. برای این کار فقط کافی‌ست کمی ذوق، سلیقه و حس کودکی به خرج دهید. با درست‌کردن این پاستیل‌ های رنگارنگ می‌توانید دوباره به دوره کودکی برگردید. اگر می‌خواهید فرزندتان را در خانه سرگرم کنید و برای او میان‌وعده مورد علاقه‌اش را درست کنید، بهتر است با طرز تهیه پاستیل خانگی آشنا شوید.

پاستیل جزو تنقلاتی‌ست که برای کودکان و بزرگسالان خواص زیادی دارد و می‌تواند یک میان‌ وعده خوشمزه برای اعضای خانه باشد. در ادامه مطلب با طرز تهیه پاستیل خانگی و روش‌های مختلف برای درست‌کردن آن آشنا می‌شوید. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

با این کرمفیل خفن به کیک خونگیت یه طعم خاص بده + طرز تهیه

پاستیل

روش تهیه  پاستیل خانگی با نوشابه

مواد مورد نیاز

  • ۱ لیوان نوشابه
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • قالب با طرح دلخواه

پاستیل

طرز تهیه

  1. یک لیوان نوشابه را در کاسه می‌ریزیم و به‌خوبی با پودر ژلاتین مخلوط می‌کنیم. روی حرارت غیر مستقیم بخار آب، ظرف را قرار می‌دهیم تا مخلوط شفاف شود.
  2. بعد از گذشت ۵ دقیقه مخلوط را در قالب می‌ریزیم و آن را پر می‌کنیم.
  3. مخلوط را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم تا زمانی که سفت شوند.
  4. قالب را از یخچال بیرون می‌آوریم و پاستیل‌های خانگی را از قالب جدا می‌کنیم.
  5. نکاتی که باید در طرز تهیه پاستیل خانگی رعایت کنید
  6. اگر دوست دارید پاستیل شما طعم میوه دهد، می‌توانید به‌جای آب داغ از آبمیوه استفاده کنید. در طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز بهتر است برای خوشمزه‌تر شدن از آبمیوه استفاده کنید.
  7. برای این‌که پاستیل طعم ترشی داشته باشد، می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید. بهتر است از مقدار کمی آبلیمو استفاده کنید تا پاستیل شما طعم تلخ نداشته باشد.
  8. بافت سفت پاستیل خانگی، به میزان استفاده از ژلاتین و آب بستگی دارد. هر چه ژلاتین بیشتر باشد، پاستیل بافت سفت‌تری پیدا می‌کند.
  9. پاستیل‌ها در یخچال سفت می‌شوند. بعد از این‌که به دمای اتاق برسند نرم‌تر می‌شوند. برای این‌که پاستیل‌ها در مدت طولانی‌تری باقی بمانند، بهتر است در مرحله آخر آن‌ها را به شکر آغشته کنید تا روکش شکری داشته باشند.
  10. بهتر است در طرز تهیه پاستیل خانگی بدون گلوکز به این نکته توجه داشته باشید که در این روش شفافیت پاستیل کمتر است و کمی سفت‌تر از روش‌های دیگر خواهد شد.

پاستیل

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر