ریزش مو | دلایل ریزش مو | علت های ریزش مو

اگه تو حموم دسته دسته ریزش مو داری به این علته !

اگه هر بار زیر دوش کمی ریزش مو دارید کاملا طبیعی است ولی مقدار بیش از حد آن باید پیگیری شود !

ریزش مو
ویکی گردی:

بنابر شواهد ، ریزش مو در حمام طبیعی است و بیشتر از جاهای دیگر است اما ریزش بیش از حد آن باید بررسی شود . ممکن است با هر بار حمام کردن ریزش مو شما رو کلافه کند و  قسمتی از موهای خود را از دست دهید که نتیجه آن در دراز مدت موهای کم پشت است که امری نا خوشایند است !  در ادامه به علت های اصلی ریزش مو در حمام  میپردازیم  

چرا موها در حمام می ریزند؟

عوامل مختلف باعث ریزش موها در هنگام دوش گرفتن می شود که این ریزش موها در حمام طبیعی می باشد اما چنانچه میزان ریزش موها شدید باشد، باید به فکر بررسی آن باشید که از عوامل ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد

راهکار اثبات‌ شده در طب سنتی برای تقویت و درمان نازک شدن موها!

۱- میزان ضخامت موهای افراد

معمولا افرادی که موهای آن ها ضخامت بیشتری دارد، تعداد موی آنان بیشتر است و ممکن است در هنگام حمام کردن موهای بیشتری از آنها دچار ریزش شود، زیرا بیشتر کف سر را ماساژ می دهند و شوینده هایی که برای شستشوی موها استفاده می کنند، در ریزش مو موثر است.

2- استفاده از شانه های نا مناسب برای باز کردن گره مو

یکی از بزرگترین مشکلات هنگام ریزش موی شدید در حمام این است که افراد از ابزار نامناسب استفاده می کنند تا گره موهای خود را باز کنند. برای انجام این کار باید از شانه های دندان پهن و با فاصله استفاده کنید. سپس از انتهای مو شروع کنید و کم کم به سمت بالا بیاید و به ریشه مو برسید تا موهایتان کشیده و کنده نشود.

3- استفاده کردن از کش های لاستیکی سفت

کش های لاستیکی بسیار سفت را از مدل موهای تان حذف کنید زیرا ریزش مو را افزایش می دهد و به شدت موهای شما را سفت به خودش می گیرد. بهتر است از کش هایی استفاده کنید که با مو های شما نرم و لطیف رفتار کند و از جنس نخ یا ابریشم باشد.

خوردن این نوشیدنی باعث میشه کچل بشی!

4- استفاده از مواد شوینده و مراقبتی نامناسب

مواد شوینده ای که برای شستن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید با جنس موها سازگار باشد . شامپو های نا مناسب که مواد بسیار سنگینی دارند، باعث شکنندگی و در نهایت ریزش موی شدید افراد می شود. پس بهتر است از شامپویی که استفاده می کنید کاملاً مطمئن باشید و بدانید که فرمولاسیون لطیف و خوبی دارد و با موهای شما خشن رفتار نمی کند.

دلایل ریزش مو در حالت کلی 

1- کاهش وزن به صورت ناگهانی

۲- استرس

3- عدم داشتن رژیم غذایی مناسب

4- مصرف بیش از حد ویتامین A

5- بارداری 

6- استفاده از لوازم های گرمازا 

7 –تیرویید 

8- روش های درمان سرطان 

9- وراثت 

10-  مواد شیمیایی

11-کمبود مواد مغذی کمبود ویتامین‌ها یا مواد معدنی

12-عفونت‌ یا بیماری قارچی

13- نقص در سیستم ایمنی

14- مصرف دارو 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر