جاهای دیدنی پوکت | معرفی جاهای دیدنی پوکت | جاهای دیدنی پوکت کجاست؟

جاهای دیدنی پوکت، بزرگ ترین جزیره تایلند! + عکس

اگر میخواهید با جاهای دیدنی پوکت و بهترین جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

پوکت
ویکی گردی:

پوکت یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین جزایر تایلند است. جاهای دیدنی پوکت کم نیست، به همین خاطر هم هست که برای این جزیره روزانه ۵۰ پرواز روزانه از بانکوک در نظر گرفته شده است و همه ساله گردشگران زیادی را جذب میکند. اگر شما هم مشتاق هستید که با جاهای دیدنی پوکت بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مطلب مارو دنیال کنید، در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی پوکت میپردازیم!

 

1- ساحل کاتا – Kata Beach

           ساحل کاتا

ساحل کاتا یکی از مراکز تفریحی پوکت است که شکل و شمایل خاصی دارد. مثلا اطراف آن از تپه‌های سرسبز، درختان دم‌اسبی و نخل پوشیده شده است. به همین خاطر این ساحل همیشه پر از گردشگرانی است که از نقاط دور و نزدیک برای گشت و گذار و خوشگذرانی می‌آیند.

آشنایی با جاهای دیدنی تایلند  + عکس

در ساحل کاتا به هیچ وجه تشنه و گرسنه نمی‌مانید، چون در اینجا امکانات خوبی برای رفاه حال شما فراهم شده است. مثلا غرفه‌هایی در کنار این ساحل تعبیه شده که در آن خوراکی‌های خوشمزه، نوشیدنی‌های دلچسب و انواع ساندویچ پیدا می‌شود. اگر هم به دنبال غذاهای سنتی و مفصل‌تر باشید، رستوران‌هایی در فاصله کمی از این ساحل قرار دارند که حتی با پای پیاده هم می‌توانید خودتان را به آنها برسانید.

اگر دلتان خواست در همین ساحل اسکان پیدا کنید، می‌توانید به هتل لوکس بوتهاوس پوکت (Boathouse Phuket) بروید که در انتهای جنوبی ساحل واقع شده است. البته این هتل به قدری زیبا و دوست‌داشتنی طراحی شده که خود آن را هم می‌توان به عنوان یکی از جاهای دیدنی پوکت محسوب کرد. راستی این ساحل نسبت به ساحل پاتوگ دستفروش کمتری دارد و به طور کلی خلوت‌تر است. پس اگر دلتان برای یک جای خلوت و آرام لک زده، حتما به ساحل کاتا سر بزنید.

2- ساحل آزاد – Freedom Beach (دیدنیهای پوکت از نوع بکر)

          ساحل آزاد

ساحل آزاد به واسطه طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای که دارد، حسابی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اما این ساحل کمی دورتر از جزیره است و همین موضوع باعث شده که دسترسی به آن کمی سخت‌تر باشد. اگر واقعا به دنبال یکی از جاهای دیدنی پوکت هستید، که در کنار بهره‌مندی از زیبایی چشم‌نواز بتوانید طعم آرامش را هم تجربه کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما همین ساحل آزاد است

3- ساحل سورین – Surin Beach

              ساحل سورین

از آنجایی که پوکت یک جزیره بزرگ است، پس دور از ذهن نیست که بیشتر جاهای دیدنی پوکت را همین سواحل زیبا تشکیل دهند. (در مورد سایر سواحل، مقاله زیباترین سواحل تایلند را می‌توانید بخوانید). ساحل سورین را با آب زلال و شن‌های سفیدش می‌شناسند. این ساحل به خاطر زیبایی منحصر‌به‌فردش، غالبا طرفدار زیادی بین ثروتمندان و افراد مشهور دارد.

همین موضوع باعث شده که قیمت امکانات این ساحل به طرز چشمگیری بالا برود. از طرف دیگر حسابی دنج و خلوت شود و محیطی آرام را برای گردشگران فراهم کند. راستی در این ساحل رستوران‌هایی فوق‌العاده شیک و استراحتگاه‌های لوکسی هم ساخته شده که برای خدمت‌رسانی به شما عزیزان آماده‌ هستند.

4- فانتاسی – Fantasea

       فانتاسی

پارک فانتاسی یکی از جاهای دیدنی پوکت است که واقعا ارزشش را دارد، حداقل برای یک بار هم که شده به آنجا بروید و دنیایی از سرگرمی‌های مهیج و غذاهای متنوع را تجربه کنید. یکی از ویژگی‌های این پارک این است که مطابق با فرهنگ کشور تایلند ساخته شده و زیبایی خاصی را به خودش اختصاص داده است.

5- بازار واکینگ اِستریت – Walking Street Market

     بازار

بازار وایکینگ استریت یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی پوکت تایلند است که در شهر قدیمی واقع شده و افراد بومی غالبا آن را به اسم لاردیای می‌شناسند. جالبی این بازار در این است که بیشتر حالت بازارهای قدیمی خودمان را دارد و همان حال‌وهوا را برایمان تداعی می‌کند

 

اگر به دنبال جایی برای نوش جان کردن غذاهای سنتی تایلند هستید، یا دلتان می‌خواهد زیباترین صنایع دستی شهر پوکت را خریداری کنید، حتما به بازار وایکینگ استریت سر بزنید، مطمئن باشید که دست خالی برنمی‌گردید.

6- پناهگاه فیل‌ها – Phuket Elephant Sanctuary

           پناهگاه فیل

هر موقع بحث تایلند به میان می‌آید، اولین حیوانی که در ذهنمان نقش می‌بندد، همین فیل است. فیل در حقیقت حیوان ملی تایلند به حساب می‌آید. احتمالا در نمایش‌هایی که از کشور تایلند پخش می‌شود، دیده باشید که از فیل‌ها برای نمایش استفاده می‌کنند. این پناهگاه علاوه بر اینکه یک مکان امن برای محافظت از فیل‌هاست، اگر به دلیلی این موجودات دوست‌داشتنی دچار صدمه شوند، به سرعت آن‌ها را تحت مداوا قرار می‌دهند.

جاهای دیدنی تایلند که نباید از دست دهید

7- معبد جوی توی – Jui Tui Shrine

       معبد

معبد جوی توی یک معبد چینی است که در آن مجسمه‌های زیبای خدایان چینی قرار داده شده است. معماری چینی این بنا به قدری زیبا و چشم‌نواز است که واقعا ارزش وقت گذاشتن دارد. چون با بقیه معابد از نظر طراحی تفاوت ویژه‌ای دارد و همواره در میان لیست اماکن دیدنی پوکت می‌درخشد.

8- ساحل پاتونگ – Patong Beach

        ساحل

این ساحل را می‌توان طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل پوکت دانست. چون گاهی به قدری شلوغ می‌شود که برای رفتن به آنجا باید مدت‌ها ترافیک را تحمل کنید. پس رک و روراست بگوییم اگر به دنبال جایی هستید که در کنار دریا بنشینید و با آرامش امواج دریا را تماشا کنید، بهتر است ساحل دیگری را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی استانبول 

9- مجسمه‌ بزرگ بودا –  Big Buddha Statue

       مجسمه

اکثر جمعیت مردم تایلند را بوداییان تشکیل می‌دهند و معمولا این رسم در بودیان وجود دارد که از خدایان خود مجسمه‌های باشکوهی می‌سازند. پوکت نیز جدا از این موضوع نیست. یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های این جزیره که بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته، مجسمه‌ بزرگ بودا است.

10- مجمع‌الجزایر فی‌ فی – Phi Phi Islands

     جزیره

یکی از مناطق دیدنی پوکت که گردشگران را از سرتاسر دنیا به سمت خود روانه می‌کند، مجمع‌الجزایر‌هاست. مجمع‌الجزایر فی‌فی از ۶ جزیره تشکیل شده است. این مجمع‌الجزایر حدود ۴۶ کیلومتر از پوکت فاصله دارد، با این حال واقعا ارزش دیدن دارد. پس توصیه می‌شود حتما برای دیدن آن وقت بگذارید! 

11- معبد وات فرا تونگ – Wat Phra Thong

     معبد

این معبد نیز جزو جاهای دیدنی پوکت به حساب می‌آید که در آن مجسمه نصفه‌ بودا نگهداری می‌شود. بنا به گفته محلی‌ها این مجسمه در زمان حمله برمه شکسته شده است. یک افسانه وجود دارد که می‌گوید در این محل که هم‌اکنون معبد ساخته شده، یک پسر گاومیشی را به تکه فلزی که از زمین بیرون زده بود بست و ناگهان جان باخت. سپس به خواب پدرش آمد و به او درباره آن تکه فلز گفت. همین شد که پدر پسرک به زمین برگشت و محل مشکوک را کَند تا اینکه به مجسمه‌ای از طلای ناب رسید.

منبع: علی بابا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر