بهترین جاهای کانادا + عکس و آدرس | آشنایی با بهترین جاهای دیدنی کانادا

5 تا از بهترین جاهای دیدنی کانادا | بهترین جاهای دیدنی کانادا که نباید از دست دهید

جاهای دیدنی کانادا، این شهر را به مقصد توریستی محبوبی تبدیل کرده است. کانادا یک سرزمین عظیم است که شامل کوه های با شکوه، ساحل های دیدنی و جذاب است. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی کانادا با ویکی گردی همراه باشید.

جاهای دیدنی کانادا
ویکی گردی:

ویسلر کانادا

جاهای دیدنی کانادا

یکی از شهرهای توریستی زیبا و پر جاذبه در کشور کانادا، شهر زیبای ویسلر بوده که چشم اندازهای بسیار زیادی دارد. شما می توانید در این بخش با دیدنی های ویسلر بیشتر آشنا می شوید. این شهر مقصدی هیجان انگیز بوده که شما از آن بازدید خواهید کرد. این شهر زیبا در میان جاذبه های گردشگری کانادا قرار دارد. این شهر ساله مقصد مسافران و گردشگران زیادی بوده که مقصد بسیار مناسبی برای ورزش های زمستانی می باشد. این شهر با قرارگیری در سواحل زیبا از چشم اندازهای توریستی متنوعی برخوردار است. این شهر امروزه از دیدنی های کانادا محسوب می شود. 

موزه هنری که یکی از جذابیت ها و مکان های دیدنی در این شهر بوده، ویژگی های گردشگری زیادی برای علاقمندان دارد. معماری این موزه از یک سو و از سوی دیگر اتاق ها و سالن های متعدد آن توجه شما را جلب خواهد کرد. طراحی که در بخش های مختلف سالن ها و اتاق های این موزه یافت شده اند، منحصر به فرد و جالب توجه هستند. از دیدنی های ویسلر می توان به تزئینات زیبای این موزه اشاره کرد. نقاشی های تاریخی و باستانی که در بخش های مختلفی از این موزه به چشم می خورد، متعلق به دوره تاریخی است. هر ساله تورهای هنری و گردشگری زیادی به این شهر برگزار می شود که امکان بازدید از موزه آن را نیز خواهید داشت.

 

کلگری کانادا

جاهای دیدنی کانادا

بزرگترین شهر در آلبرتا کانادا، کلگری در منطقه کوهپایه کانادا است که بعد از کشف نفت در اوایل دهه 1900، کلگری کانادا به یکی از بزرگترین مناطق شهری کانادا تبدیل شد و مهم ترین قطب اقتصادی کانادا به شمار می آید. از جمله زیبایی های کلگری کانادا ساختمان ها و معماری جذاب این شهر است.هر ساله مسافران کانادا، به واسطه جشنواره ها و رویداد های جهانی، مسابقات، هتل ها، مناطق گردشگری و توریستی زیبا از کلگری کانادا دیدن می کنند. بازدید از پل صلح در کلگری کانادا که همگام با معماری مدرن و با رعایت قوانین محافظت از طبیعت بنا شده، مناسب برای ثبت عکسی زیبا از سفر به کانادا است.

 

اتاوا پایتخت کانادا

جاهای دیدنی کانادا

اتاوا (Ottawa) شهری پر جنب و جوش و جوان است که به عنوان پایتخت کانادا شناخته می‌شود. اتاوا در قسمت شرقی انتاریوی جنوبی واقع شده است و در مرز کبک قرار دارد. با تورنتو 5 ساعت رانندگی و با مونترال دو ساعت راه است.

اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال 1826 به نام بی‌تاون (Bytown) تأسیس شد و در سال 1855 به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فنآوری کانادا تبدیل شد. پایتخت کانادا در ابتدا یک شهرک مسیحی ایرلندی و فرانسوی بود که بعدها به مکانی چند فرهنگی با جمعیت متنوع از اقلیت‌های مختلف تبدیل شد. پایتخت کانادا قبل از اتاوا چندین شهر مختلف بودند. اولین آنها کینگستون از سال 1841 تا 1844 بود. سپس از 1844 تا 1849 کبک پایتخت شد و بعد از آن پایتخت در طول سال‌های 1849 تا 1852 به تورنتو رفت. سپس شهر کبک دوباره از سال 1852 تا 1856 پایتخت شد. در سال 1858 پایتخت مجدداً به تورنتو منتقل شد اما عمرش کوتاه بود و دوباره به کبک برگشت. پایتخت تا سال 1866 در شهر کبک باقی ماند. سپس در سال 1867 «ملکه ویکتوریا» از اتاوا به عنوان پایتخت نام بُرد و مجلس کانادا را در این شهر احداث کرد.

 

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

نیاگارا به چند دلیل محبوب است. اول به خاطر دورنمای زیبا و بی‌مانندی است که دارد. دوم، در میان بیشتر مردم دنیا شناخته شده است. سوم، در فهرست بلندترین آبشارهای دنیا قرار دارد و چهارم این که سرعت حرکت آب‌های آن نسبت به آبشارهای دیگر بیشتر است. این غول آبی در سراسر جهان شناخته شده است؛ اما کمتر کسی پیدا می‌شود که اطلاعات زیادی از آن داشته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نصف نیاگارا در کانادا و نصف دیگر آن در امریکا جریان دارد. آبی که در نیاگارا در حال گردش است، از دریاچه ایری می‌آید و به دریاچه انتاریو ریخته می‌شود.

همان طور که قبلا هم گفتیم نیاگارا از مجموع سه آبشار پدید آمده است. این آبشارها نیز با نام‌های نقاب عروس، نعل اسب و آمریکایی شناخته می‌شوند. در میان این سه آبشار، نعل اسب بزرگ‌ترین و نقاب عروس کوچک‌ترین آنهاست. امروزه بین مقامات کانادا و نیویورک کمی تفاوت نظر وجود دارد. آنها در سال ۱۸۱۹ مرزی را برای اعلام مالکیت آبشار نیاگارا بین خود مشخص کردند. سرعت و حجم زیاد آب باعث تخریب این مرز شده، بنابراین بر سر مالکیت آبشار نعل اسب اختلافاتی صورت گرفته است.

 

پارک ملی بنف کانادا

جاهای کانادا

پارک ملی بنف کانادا اولین و قدیم ترین پارک ملی این کشور است که با وسعت تقریبی ۶ هزار ۶۵۰ کیلومتر مربع در رشته کوه های راکی جا خوش کرده است. این پارک به اندازه ای حیرت آور و خارج از تصور است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. بنف شهرت زیادی دارد که به نوعی نمادی از کشور کانادا شده است. 

منظره هایی که از پارک ملی بنف در کانادا می بینید به اندازه ای حیرت آور است که درست مانند یک تابلوی نقاشی خیالی است، جایی مملو از یخچال های طبیعی، دشت های یخی و جنگل های مخروطی شکل و آبهای زلال و شفاف و دریاچه ای که به نظر می رسد از گذشته های بسیار دور روان بوده است و تا ابد هم پر آب خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر