معرفی آبشار آب سفید لرستان | آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید ؛ عروس آبشارهای ایران | آبشار آب سفید کجاست؟ + عکس

در این بخش از جاذبه های گردشگری سایت ویکی گردی به معرفی آبشار آب سفید لرستان که به عروس آبشار های ایران معروف است می پردازیم باما همراه باشید.

آبشار آب سفید
ویکی گردی:

 آبشار آب سفید ۷۰ متر طول دارد و یکی از بلندترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود و چند سالی هم هست که در فهرست میراث ملی طبیعی ایران ثبت شده است. تماشای  آبشار آب سفید ، آرامش را مهمان جسم و روحتان می‌کند. هوای پاک، صدای برخورد آب، نسیم خنکی که می‌وزد، منظره فوق‌العاده اطراف آبشار دست‌به‌دست هم می‌دهد تا خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان بسازد. با ما همراه باشید تا با  آبشار آب سفید بیشتر آشنا شوید.

آبِ آبشار آب سفید، از تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید و از کوه سرازیر می‌شود. بعد هم به رود رودبار لرستان می‌رسد و بعد به دز می‌ریزد. یکی از سالم‌ترین آب‌های معدنی لرستان، آبی است که در آبشار آب سفید جریان دارد.

تعطیلات هفته بعد سفر کجا بریم؟ خب معلومه آبشار لاتون

آبشار آب سفید

شاید کنجکاو باشید که چرا به این آبشار، عروس می‎گویند. خب کافی است یک نگاه به عکس‌های این آبشار حیرت‌انگیز بیندازید. آبی که از بالا به پایین می‌ریزد، با برخورد به سنگ‌ها و صخره‌ها، منظره‌ای را می‌سازد که فکر می‌کنید آبشار، تور سفیدی بر سر کوه است.

فقط ۷ لیتر بنزین از تهران تا زلال ترین آبشار کرج! + عکس

ارتفاع آبشار ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصول پرآب، به حدود ۸ متر می‌رسد. آب آبشار هنگام پایین‌ریختن، با هوا مخلوط می‌شود و با برخورد به صخره‌ها حباب‌های سفیدی تشکیل می‌دهد. این حباب‌های سفید دلیل اصلی سفید دیده‌شدن آبشار هستند. به همین دلیل است که به آبشار «آب سفید»، «او اسبید»، «آبشار سفید» و «آبشار سفید آب» می‌گویند.

آبشار آب سفید

منطقه اطراف آبشار با اسم «تاریک‌دره» شناخته می‌شود. این منطقه تغییرات زمین‌شناختی زیادی داشته و به‌دلیل رودخانه‌های جاری در دره‌های کوهپایه‌ای، دچار فرسایش زیادی شده است.

معرفی 10 تا از نزدیک ترین آبشارهای اطراف تهران + عکس و آدرس

آبشار آب سفید در دره‌های تاریک و به‌دلیل فعالیت‌های زمین‌شناختی و فرسایش آبی، در چندین هزار سال به وجود آمده است.

آبشار آب سفید

منبع: آنلاین ۱۰۰
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر