قلعه آدمخوار | قلعه آدمخوار اردبیل | قلعه ترسناک اردبیل | قلعه بوینی یوغون

راز قلعه آدمخوار اردبیل چیه؟ | این قلعه انسان ها را می بلعه؟

قلعه آدمخوار به قدری ترسناک است که هیچکس جرات وارد شدن به آن را ندارد. قلعه‌ای که سال‌ هاست مشغول بلعیدن انسان‌ ها است را در ادامه به شما معرفی می کنیم

قلعه آدمخوار
ویکی گردی:

حتما فکر می‌کنید قلعه آدمخوار اردبیل تنها یک افسانه یا داستان ترسناک است؛ اما قلعه آدمخوار اردبیل واقعا وجود دارد و خیلی از کسانی که برای دیدن قلعه آدمخوار اردبیل رفته‌ اند، دیگر هرگز برنگشته‌اند! این قلعه یکی از جاهای دیدنی اردبیل است.

قلعه آدمخوار اردبیل حقیقت دارد؟

افسانه‌های زیادی راجع به این قلعه وجود دارد و بسیاری از مردم محلی معتقدند که این قلعه هرکسی را که واردش شود می‌بلعد؛ اما مگر چنین چیزی ممکن است؟ برای یافتن پاسخ این سوال انسان‌های زیادی جانشان را به خطر انداختند، به قلعه رفتند و دیگر بازنگشتند! پس حقیقت دارد که این قلعه آدمخوار است!

قلعه آدمخوار

چه رازی درون این قلعه پنهان است؟

چه چیزی درونقلعه آدمخوار اردبیل وجود دارد که سبب ناپدید شدن آدم‌ها می‌شود؟ در حقیقت این قلعه بر بلندای کوهی استوار ساخته شده و دیوارهای محافظ آن 300 متر ارتفاع و حدود دو تا پنج متر ضخامت دارند. همین ارتفاع و ضخامت زیاد سبب شده که قلعه آدمخوار نفوذناپذیر شود. از طرفی مسیر رسیدن به قلعه نیز بسیار سخت و دشوار است. پس هرکسی که می‌خواسته وارد قلعه شود یا راه را گم می‌کرده یا اگر پس از مشقت‌های فراوان می‌توانسته وارد قلعه شود، آنجا اسیر می‌شده و دیگر توانایی خارج شدن از قلعه را نداشته است.

قدمت قلعه آدمخوار اردبیل چقدر است؟

این قلعه در منطقه اردبیل با نام قلعه بوینی یوغون یا گردن کلفت شناخته می‌شود. قدمت این قلعه را به 3000 هزار سال پیش نسبت می‌دهند. درست زمانی که مانناییان در حال نابودی بودند و هخامنشیان جایشان را می‌گرفتند.

قلعه آدمخوار

دیدنی‌های قلعه بوینی یوغون چیست؟

این قلعه را با سنگ و ساروج ساخته‌اند و همین به ابهت بیشتر قلعه کمک کرده است. چند حوضچه سنگی زیبا و قدیمی آب قلعه را که بر بالای بلندی قرار داشته، تامین میکرده است. پله‌های دست‌ساز قلعه نیز خود نمای زیبایی به آن بخشیده و وقتی این پله‌ها را رد کنید به یک آسیاب سنگی زیبا خواهید رسید.

چگونه به قلعه بوینی یوغون برویم؟

قلعه آدمخوار اردبیل بر روی کوهی به همین نام ساخته شده است درست بر فراز دهکده کور عباسلو قرار گرفته است. برای رسیدن به این قلعه که در 35 کیلومتری اردبیل واقع شده است، باید به شهرستان نیر بروید و سپس یازده کیلومتری به سمت روستای عباسلو حرکت کنید؛ اما به یاد داشته باشید رسیدن به بالای قلعه نیازمندی کوهنوردی و آمادگی فراوان است وگرنه ممکن است شما هم در دام دیوارهای قلعه اسیر شوید پس هیچ‌گاه به تنهایی راه قلعه را در پیش نگیرید.

 

منبع: دلتا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر