جنگل صفرابسته | سفر به جنگل صفرابسته | عکس های جنگل صفرابسته

تونلی که تهش به بهشت میرسه! | معرفی جنگل صفرابسته + عکس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای تعطیلات پاییزی خود به مکانی زیبا و آرام مجاور جنگل و دریا در شمال کشور فکر می کنید، جنگل صفرابسته در گیلان یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر است.

جنگل صفرا بسته
ویکی گردی:

 جنگل صفرابسته در گیلان، هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند. جنگل صفرابسته مکانی بسیار دیدنی و زیبا به خصوص جهت پیاده روی گردشگران در فصل های پاییز می باشد که در فصل پاییز به طور متوسط دمای هوا ۱۵ درجه و توام با بارش های ملایم پاییزی می باشد. در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا از زیبایی های جنگل صفرابسته برای سفر بهتون بگیم.

 

جنگل صفرا بسته کجاست؟

جنگل

سرراست‌ترین آدرس این است: بندر کیاشهر. این جنگل در استان گیلان واقع شده است. در لیست شهرستان‌های این استان به دنبال نام آستانه اشرفیه باشید. در میان بخش‌ها و روستاهای استانه اشرفیه، باید روستای سفر آبسته را انتخاب کنید. این آدرس شما را تا نزدیکی جنگل سرسبز می‌برد.

زیبایی شگفت انگیز پاییزی در جنگل النگدره + عکس

 این منطقه قدمت چند قرنه دارد. درختان جنگل هم قدمت بسیار دارند. بعضی درختان جنگل به دنبال نور قامتشان را خم کرده‌اند. این درختان آماده به آغوش‌کشیدن یکدیگر هستند. از میان این درختان کج‌شده، جاده‌ای آسفالته عبور می‌کند. از دور که به درختان نگاه می‌کنید، سربازانی سبزپوش را می‌بینید. زمانی که با دقت به سربازان کج‌قامت نگاه می‌کنید، تونلی بزرگ می‌بینید. این تونل همان تونل جنگلی صفرابسته مشهور است. نام سربازان تونل توسکا است. توسکا با نام رازدار یا رزدار شناخته می‌شود.

چه زمانی که با ماشین در جاده جنگل حرکت می‌کنید، چه زمانی که پیاده در جنگل قدم می‌زنید، نور ملایم شما را نوازش می‌کند. با نگاه اول تمام درختان مانند هم هستند؛ اما با کمی دقت متوجه تفاوت‌های ظریف درختان با هم می‌شوید. تفاوت‌های درختان در برگ، تنه و حتی میوه آن‌ها آشکار می‌شود. در این جنگل حیوانات مختلفی هم زندگی می‌کنند. شغال، گراز، خرگوش، روباه و قرقاول جانوران ساکن این منطقه هستند.

 

جاذبه های توریستی جنگل صفرابسته

جنگل در ایران

از جاذبه های توریستی جنگل صفرابسته وجود جاده های تونلی و در واقع تونل های جنگلی است که سرپوشیده شده از درختان توسکا در پارک جنگلی صفرابسته می باشد. به دلیل رشد تونلی درختان در کنار جاده، این پارک به تونل جنگلی صفرابسته شهرت پیدا کرده است. پارک جنگلی صفرابسته در حدفاصل آستانه اشرفیه به کیاشهر (در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه) قرار دارد که از شمال به اراضی سایت گردشگری ساحل کیاشهر، از جنوب به بافت شهری، از شرق به دهکده ساحلی و از غرب به نهالستان کیاشهر متصل می شود.

تجربه پاییز گردی رویایی در جنگل ابر شاهرود! + عکس

این روستای سرسبز دارای درختانی به هم پیوسته و زنجیروار است که در انتهای مسیر تونل مانند خود و پس از عبور از روستا، به سواحل دریا در بندر زیبای کیاشهر می رسد. فضای کاملا سرسبز و سرپوشیده این تونل جنگلی در کنار سکوت آرامش بخش آن لحظات بسیار لذت بخشی را برای گردشگران رقم می زند.

این روستا از نظر گونه های گیاهی و جانوری بسیار متنوع بوده که هر ساله مورد توجه علاقه مندان به حیات وحش و عکاسان منظره و حیات وحش قرار می گیرد. چرا که این روستا با وجود طبیعتی بکر، محل رویش درختانی مانند: توسکا، ارگ، لرگ، صنوبر گیلان، بید، تبریز، طوس، سرو و انجیر بوده و همچنین وجود حیوانات و پرندگانی مانند: روباه، شغال، خوک و قرقاول در پارک جنگلی این روستا گزارش شده است. به همین دلیل این مکان تفرجگاه مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

 

جنگل سرسبز و توریستی صفرابسته

جنگل زیبا

تونل جنگلی صفرابسته و پارک جنگلی صفرابسته زیبایی خود را مدیون این روستای توریستی هستند؛ روستایی که نامش بر پارک و جنگل و تونل این منطقه گذاشته شده است. این روستای توریستی دو قرن قدمت دارد. به‌خاطر این قدمت بالاست که گردشگران خارجی عاشق آن شده‌اند. هرجایی که قدمت باشد، اصالت هست. گردشگرانی که به این روستا می‌آیند از نزدیک نظاره‌گر زندگی پرتلاش و شرافتمندانه مردم این روستا هستند. دامداری، کشاورزی، باغداری و پرورش کرم ابریشم پیشه مردم این روستاست. جانوران بسیاری از جمله شغال و روباه و خرگوش در این روستا زندگی می‌کنند. این جانوران گاهی هوس شیطنت می‌کنند و باعث ضرر مردم روستا می‌شوند. جانوران وحشی دام‌ها را شکار می‌کنند و جوندگان به ریشه محصولات می‌زنند. با این همه نشانی از خشونت علیه حیوانات دیده نمی‌شود. مردم صفرابسته پذیرفته‌اند که گاهی باید با حیوانات هم‌سفره شوند حتی اگر ضرر مالی کنند.

راز صداهای ترسناکی که از جنگل جیغ می شنویم چیست؟

امکانات رفاهی جنگل صفرا بسته

علاوه بر گردشگران ایرانی که از سراسر کشور برای بازدید از جاهای دیدنی آستانه اشرفیه به پارک جنگلی صفرابسته می‌آیند، توریست‌های خارجی هم مهمان این روستا هستند. این نکته را یادآور شدیم تا از امکانات کامل این روستا مطمئن شوید. در این منطقه نچندان بزرگ دو هتل وجود دارد که امکانات کاملی دارند. هتل‌ها مجهز به رستوران هستند. این رستوران‌ها غذاهای بی‌نظیر محلی و غذاهای ایرانی را برای گردشگران آماده می‌کند. برای اقامت در روستا به هتل‌های دریا کنار کیاشهر و دهدار آستانه اشرفیه مراجعه کنید.

منبع: ره بال
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر