مسیر های ریلی | معرفی مسیر های ریلی ایران

زیباترین مسیر های ریلی ایران که باید از نزدیک ببینیشون! + عکس

سفر کردن با قطار واقعا هیجان انگیز است. افرادی که اهل سفر هستند، قطعا تا کنون این هیجان را تجربه کرده اند. در ادامه زیبا ترین مسیر های ریلی ایران رو بهتون معرفی می کنیم.

مسیرهای ریلی
ویکی گردی:

یکی از وسایل نقلیه مسافرتی که سال‌هاست در ایران فعالیت می‌کند و تمام نقاط کشور را به هم متصل کرده قطار است.‌ سفر با قطار به دلیل امنیت بالا و امکانات و خدمات رفاهی مناسب و وجود زیباترین مسیرهای ریلی ایران محبوبیت زیادی بین مسافران دارد. در حال حاضر مسیرهای ریلی زیبایی در کشور وجود دارند که می‌توانید در سفر با قطار در این مسیرهای ریلی از زیبایی‌های فوق‌العاده طبیعت لذت ببرید

 

مسیر قطار تهران ساری

مسیر قطار تهران ساری

خط آهن تهران ساری از جمله زیباترین خطوط ریلی ایران است که جاذبه های منحصر به فردی را در دل خود جای داده است. این مسیر به قدری زیبا است که قطار گردشگری نیز در آن تردد می کند. علاوه بر اینها مسیر ریلی شمال، توجه بسیاری از گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است.

خط آهن تهران ساری از جمله زیباترین خطوط ریلی ایران است که جاذبه های منحصر به فردی را در دل خود جای داده است. این مسیر به قدری زیبا است که قطار گردشگری نیز در آن تردد می کند. علاوه بر اینها مسیر ریلی شمال، توجه بسیاری از گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است.

 

مسیر قطار مشهد ساری

مسیر قطار مشهد ساری

از دیگر مسیر های ریلی که با عبور از بین جنگل های بکر موجود در شمال کشور، به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران معرفی شده است، مسیر قطار مشهد ساری است. این مسیر دارای دو خط راه آهن است که در مسیر اول از شهر هایی چون نیشابور، گرمسار، فیروز کوه، ورسک و قائمشهر باید عبور کند تا به مقصد خود یعنی ساری برسد.

همچنین در مسیر دوم این قطار با عبور از شهر هایی چون قوچان، شیروان، بجنورد، گرگان و بوشهر، در نهایت به ساری خواهد رسید. از ایستگاه های موجود در این مسیر که این قطار در آن ها توقف خواهد کرد، می توان به کاشمر، اسفراین، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، فیروز کوه، قائمشهر اشاره کرد که مسافران با خرید بلیط قطار مشهد ساری می توانند در آن ها پیاده شوند.

 

مسیر قطار قزوین رشت

مسیر قطار قزوین رشت

از جدیدترین و زیباترین مسیرهای ریلی ایران، می توان به مسیر ریلی قزوین رشت اشاره کرد. این مسیر ریلی همانند مسیر تهران ساری، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با انتخاب آن، زیباترین و دیدنی ترین مناظر طبیعی و سرسبز را مشاهده کنید.

علاوه بر آن می توانید با خرید بلیط قطار قزوین رشت، از روی پل منجیل، بزرگترین پل راه آهن کشور با طولی حدود 1430 متر عبور کنید و سفر خود را هیجان انگیز به پایان برسانید. همچنین از دیگر دیدنی هایی که باعث جذابیت این مسیر می شوند، می توان به جنگل ها، شالیزار ها و انواع رودخانه نیز اشاره کرد.

 

مسیر قطار گردشگری لرستان

مسیر قطار گردشگری لرستان

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی ایران، راه آهن لرستان است. این مسیر 74 کیلومتر طول دارد و از ایستگاه های مختلفی مانند درود، بیشه و … می گذرد. ایستگاه بیشه یکی از زیباترین و بهترین مکان ها را دارد، سرسبزی ایستگاه، درختان افرا و ارس آن را به مکانی ویژه برای عکاسی تبدیل کرده است. در مسیر راه آهن لرستان می توانید انواع آبشارها، صخره ها، طبیعت و دره های زیبای این مسیر را ببینید.

همچنین از جاذبه های دیدنی و طبیعی موجود در این مسیر می توان به آبشار گرمه، تالاب ازگن، آبشار بیشه و چشمه آب گوگرد نیز نام برد. با انتخاب قطار این مسیر، این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید در چندین ایستگاه در مسیر قطار استراحت کنید. لازم به ذکر است این مسیر ریلی با برخورداری از زیبایی های فراوان، به عنوان ایستگاه ریلی گردشگری نیز معرفی شده است و در زمان های مختلف، گردشگران بسیاری با تور های مسافرتی متنوعی از آن بازدید می کنند.

 

مسیر قطار تهران اهواز

مسیر قطار تهران اهواز

مسیر تهران به اهواز یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین مسیرهای ریلی ایران است که در آن می‌توان از کوه‌ها، آبشارها و دشت‌های شگفت‌انگیز و زیبای منطقه لرستان و زاگرس دیدن کرد. بهترین زمان خرید بلیط قطار تهران اهواز، روز است. چرا که در ساعات روشنی هوا، زیبایی های موجود در این جاده بسیار زیاد می شود که نباید از دست بدهید. این مسیر ریلی حدود 15 ساعت است که با افزایش سرعت قطار می تواند کمتر باشد.

منبع: رسپینا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر