جاهای دیدنی وان | معرفی جاهای دیدنی وان

جاهای دیدنی وان که اگه نری ضرر میکنی! + ویدیو

اگر میخواهید با بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه برای تفریح و گشت و گذار آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

وان
ویکی گردی:

وان یکی از شهرهای محبوب و زیبای کشور ترکیه است که در شرق استان وان و در ۵ کیلومتری ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است، همچنین طبیعت بکر، دریاچه زیبا و .... را هم باید در لیست جاهای دیدنی وان ترکیه قرار داد. اما شاید مهمترین دلیل سفر به این شهر، مراکز خرید شهر وان باشد که البته آن نیز جزو جاهای دیدنی وان محسوب میشود! در ادامه این بخش از ویکی گردی شمارو با جاهای دیدنی وان ترکیه آشنا میکنیم! 

 

فیلمی از جاهای دیدنی وان ترکیه 

اگه فیلم براتون باز نمیشه، فیلترشکن رو خاموش کنید! 
 

در ادامه مطلب به بررسی 3 تا از بهترین جاهای دیدنی وان در میان جاهای دیدنی گفته شده در ویدیو میپردازیم! 

1- دریاچه وان 

                    وان

دریاچه وان کشور ترکیه یک دریاچه داخلی است که در مرتفع ترین و بزرگترین منطقه ترکیه واقع شده است و تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای، دارای آب و هوای مرطوب قاره ای است. این دریاچه از رودخانه های کوچکی که از کوه های اطراف جاری می شوند، تغذیه می شود. علاوه بر آن، بزرگترین دریاچه ترکیه محسوب شده و ۳۸% از مجموع آب های سطحی ترکیه را شامل می شود. در سال های بسیار دور فوران های آتشفشانی راه های خروجی آن را مسدود کردند. به همین دلیل یکی از دریاچه های نادر دنیا  به حساب می آید که خروجی یا بیرون ریز ندارد. ارتفاع آن از سطح دریا برابر با ۱۷۵۰ متر است و به دلیل شوری آب، برخلاف سرمای زیر صفر درجه در زمستان ها یخ نمی زند. این دریاچه از هر طرف توسط دشتی باریک اما حاصلخیز احاطه شده است و یک سرویس قایق مسافربری در دریاچه بین شهرهای ساحلی در رفت و آمد است. از تفریحات دریاچه وان می توان به موارد زیر اشاره کرد.​

  • قایق سواری

  •  شنا

  •  ماهیگیری

  • راه رفتن در سواحل شنی

  • حمام آفتاب گرفتن

 با ماشین خودت برو وان ترکیه

2- خانه وارونه وان 

                            خانه وارونه

خانه وارونه وان یکی از دیدنی‌ های شهر وان ترکیه است که اولین و تنها پروژه خانه معکوس در منطقه است و در سال های اخیر در پارک ایپک احداث شده است. شهر وان ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد، در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه صنعت توریسم انجام داده است و تبدیل به یک مقصد ارزان قیمت به خصوص در بین ایرانیان شده و مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کرده است. همچنین وان ترکیه با افتتاح پاساژها و مراکز خرید متعدد از جمله پاساژ وان آوم توسط دوست‌داران خرید نیز بسیاز مورد استقبال قرار گرفته است. آژانس آراس سیر تبریز سابقه‌ای طولانی در اجرای تورهای وان از تبریز دارد و تورهای مختلفی به طور روزانه و یا گروهی به مقصد وان برگزار می‌کند.

تعداد «خانه‌ های وارونه» با صندلی‌ها سقفی، میزهای قهوه‌خوری و سینک‌های سقفی و دیگر وسایل در حال افزایش است. این خانه ها که توسط کارآفرینان مختلف در بسیاری از شهرها ایجاد شده است، توجه ها را به خود جلب می کند. یکی از این خانه ها، خانه وارونه وان ترکیه است که در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع در پارک ایپک، توسط شهرداری ایپکیولو ساخته شده است و از جاهای دیدنی وان ترکیه محسوب میشود. این خانه وارونه در وان ترکیه در 2 طبقه ساخته شده و  همانطور که از نامش پیداست تمامی مصالح و حتی اسباب و اثاثیه این خانه در وان به صورت معکوس طراحی شده است.

آنتالیا بریم یا استانبول؟!

3- کشتی شب در وان

                 کشتی

این شهر کوچک اما توریستی، جاذبه های گردشگری زیادی از جمله " اسکله وان ( Van Iskelesi ) " دارد و بازدید از اسکله وان جذابیت های خاص خودشان را دارد ؛ اسکله شهر وان از جاهای دیدنی وان ترکیه و منطقه ای تفریحی – گردشی در این شهر است که جاذبه های گردشگری دیگری نیز در مجاورت آن وجود دارد و لازم به ذکر است که در سفر به وان ممکن است برنامه ای جهت راهنمایی و گردش مسافران به این منطقه داشته باشد؛ اینجا منطقه ای برای تفریح و سرگرمی که می تواند خاطرات فراموش ناشدنی برای شما به همراه داشته باشد. رفتن به اسکله و گشت و گذار در آن رایگان است و هزینه ای برای شما در بر نخواهد داشت و شما می توانید 1 الی 2 ساعت در اینجا قدم بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید و ضمنا کشتی های مختلفی به اسکله رفت و آمد دارند. اگر بر روی برخی از این کشتی ها عکسی از گربه دیدید تعجب نکنید زیرا گربه های وان معروف و به عنوان نماد این شهر ترکیه شناخته شده اند.

این 17 اشتباه رو در استانبول انجام نده!

جاذبه های اطراف اسکله وان در اینجا، علاوه بر اینکه می توانید از آب ها و مناظر دیدنی اطراف دریاچه وان لذت ببرید و از این منطقه تفریحی استفاده کنید، می توانید از سایر جاذبه های دیدنی اطراف نیز دیدن کنید : شهر گواش (واقع در جنوب دریاچه وان) و گورستان سلجوقی که دارای سنگ قبرهای زیبا است و مقبره حلیمه خاتون نیز در آنجا قرار دارد، از دیگر جاهای دیدنی وان ترکیه هستند که در اطراف اسکله شهر وان می توان آن ها را دید.  به طور کلی در سفر به وان، گشت و گذار در اسکله در یک عصر یکشنبه و سپس رفتن به رستوران های مجاور آن و استفاده از غذاهای خوشمزه این رستوران ها، به گردشگرانی که به شهر وان مسافرت می کنند پیشنهاد می شود و همچنین دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است که وسعتی در حدود 3,755 کیلومتر مربع دارد و در اطراف با شهرها و روستاهای مختلفی احاطه شده است. این دریاچه در شرق کشور ترکیه و در نزدیکی شهر وان قرار گرفته و در نتیجه فاصله بسیار کمی با مرز ایران و ترکیه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر