ترمز ماشین | کار نکردن ترمز ماشین | عمل نکردن ترمز ماشین

کارهای ضروری که هنگام کار نکردن ترمز ماشین باید انجام بدی! + فیلم

اینجا بهت میگم که اگه ترمز ماشین برید چکار کنی که از حوادث و خسارات جبران ناپذیر آن جلوگیری کنی!

ترمز ماشین
ویکی گردی:

ازکار افتادن ترمز ماشین در حین رانندگی بسیار خطرناک است که ممکنه برای هرکدام از ما در هرزمان و مکانی پیش بیاد. ترمز ماشین ممکنه به علت نشتی روغن ترمز، خرابی پمپ ترمز، صاف شدن لنت ها و یا.. ببرد و بخاطر استرس زیاد، تصمیم اشتباهی بگیرید. اینجا بهتون میگم که اگه ترمز ماشین برید چکار کنید که از خسارات جبران ناپذیر آن جلوگیری کنید.

حفظ خونسردی

اولین و مهم ترین مرحله مواجهه با بریدن ترمز ماشین، حفظ خونسردی و آرامش است. اگر راننده در چنین مواقعی خونسردی خود را از دست بدهد، قطعا نمی‌تواند راهکارهای موثر را در راستای کنترل خودرو به کار گیرد و احتمال بروز حادثه بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است بدانید که با دست‌پاچه شدن و ترسیدن بیش‌ازحد نه‌تنها کاری از پیش نمی‌رود بلکه با حفظ نسبی خونسردی باید به انجام راهکارهایی پرداخت که در ادامه ذکر کرده‌ایم.

دیگه هزینه کارواش نده؛ خودت ماشینت رو سه سوته بشور

روشن کردن چراغ‌های فلاشر یا جفت راهنما 

ابتدا باید به دیگر رانندگان عبوری بفهمانید که ایرادی در خودروی شما به وجود آمده است. چراغ فلاشر یا جفت راهنما اولین علامت هشداردهنده برای یک اتومبیل است که دیگران را نسبت به بروز ایراد و یا خطر از سوی خود آگاه می‌کند.

راهنما زدن

 رها کردن پدال گاز

با حفظ خون سردی پای خود را به طور کامل از روی پدال گاز بردارید و آن را رها کنید. اگر خودرو مجهز به سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو در بزرگراه ها و و مسیر های طولانی و باز است از خاموش بودن کلید مخصوص آن مطمئن شوید.

پدال گاز

ترفند درآوردن ماشین از پارک، وقتی از جلو و عقب به ماشینت چسبوندن!

 کم کردن دنده ماشین

مرحله بعدی برای متوقف نمودن خودرو ترمز بریده این است که سعی کنیم با شیفت دادن دنده به دنده های پایین تر از سرعت خورو بکاهیم.  اگر خودرو از نوع دنده اتوماتیک است، ابتدا آن را در حالت دستی قرار دهید. سپس دنده را ۱ یا ۲ بکنید. اگر خودرو از نوع دنده دستی است، ابتدا دنده را سه  و پس از طی کمی مسافت و کم کردن سرعت ماشین، دنده را ۲ و سپس ۱ کنید. نکته مهم این است که به هیچ عنوان دنده را به طور ناگهانی ۲ یا یک نکنید. چون ممکن است هم باعث از کنترل خارج شدن اتومبیل شود و هم به موتور و گیربکس خودرو آسیب وارد نماید.

دنده ماشین

 کشیدن ترمز دستی

در موقع ترمز بریدن کشیدن ترمز دستی یکی از موارد مثمر ثمر است. البته این کار باید با رعایت احتیاط انجام شود و به یک باره ترمز دستی را تا انتها نکشید. بلکه به آرامی و کم کم ترمز دستی را بکشید تا با انجام این کار سرعت خودرو را کاهش دهید. نکته مهم این است که در صورت به یکباره کشیدن ترمز دستی چرخ های عقب خودرو قفل شده و همین مساله باعث از کنترل خارج شدن آن و دور خود چرخیدن ماشین می شود. اگر با کشیدن ترمز دستی، این حس به شما منتقل شد که چرخ های عقب قفل شده است و صدای جیغ می دهد؛ ترمز دستی را فقط کمی رها کنید تا چرخ ها امکان حرکت داشته باشند. سپس با نگه داشتن ترمز دستی در همان نقطه ضمن کاهش سرعت، تسلط بیشتری بر خودرو داشته باشید. حالا با خیال راحت از جاده خارج شوید و تا زمانی که توقف نکرده اید خودرو را خاموش نکنید .

اگه حین رانندگی لاستیک ماشین ترکید هول نشو + راهکار

ترمز دستی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • بئ طرف

    اگه ترمز برید میگئ خداحافظ ای دنیا همین به همین سادگی تو میتونئ

  • امید

    فکرکنم شما فیلمای اکشن زیادمیبینی به بدل کاریم خیلی علاقه داری